Wiener Linien pušta u promet 100. Flexity tramvaj
FLEXITY | Pristupačnost, udobnost putnika i suvremena tehnologija
Stoti bečki Flexity tramvaj službeno počinje s prometovanjem 1. ožujka 2025., a od danas će promotivno kružiti Bečom. Novi model tramvaja ove je godine u prometu na deset linija i već je prešao preko dvanaest milijuna kilometara.
Bečki javni prijevoz 6. prosinca 2018. obogaćen je puštanjem u promet novog modela tramvaja FLEXITY. Novi tramvaj prošao je intenzivna ispitivanja, a svoju prvu vožnju s putnicima započeo je na liniji 67. Do 2025. godišnje je isporučeno između 15 i 23 novih tramvaja, čime je omogućena postupna zamjena starijih modela visokopodnih tramvaja.
Novi model bečkog tramvaja pravi je „Donaustädter“ jer je proizveden u pogonu Alstoma u bečkom Donaustadtu. Alstom će ove godine isporučiti 30 novih Flexity tramvaja, a do kraja 2026. bit će isporučeno njih ukupno 146.
S dužinom od 34 metra, Flexity nudi mjesta za 211 putnika. Prostrani višenamjenski prostori pružaju više prostora za dječja i invalidska kolica. Ekološki aspekt novog tramvaja ogleda se u LED rasvjeti i niskoj potrošnji energije u usporedbi s njegovim prethodnicima. Zasloni unutar vozila, između ostalog, pružaju informacije o sljedećim stanicama, mogućnostima presjedanja i vremenima polaska. Suvremena tehnologija vidljiva je i u vozačkoj kabini novog tramvaja: potpuno digitalni kokpit opremljen je s nekoliko zaslona osjetljivih na dodir.
- FLEXITY © DÖLLMANN DESIGN + ARCHITEKTUR Z
„Flexity je pravo bečko vozilo. Od 2018. oblikuje gradski krajolik i od tada je postao sastavni dio grada. Nova vozila neće samo modernizirati tramvajski vozni park, već će i ojačati Beč kao mjesto proizvodnje“, kazao je Peter Hanke, bečki gradski vijećnik zadužen za javni prijevoz i financije.
Tramvajski vozni park bečkog gradskog poduzeća Wiener Linien trenutačno se sastoji od oko 500 vozila. Niskopodni Flexity postupno zamjenjuje sve više starih E2 visokopodnih tramvaja, a taj će se proces ove i sljedeće godine dodatno ubrzati. Novi Flexity tramvaji također su potrebni za proširenja bečke tramvajske mreže, odnosno linije 27, 12 i 18.
Alstom je na prošlogodišnjem Međunarodnom sajmu prometne tehnologije InnoTrans 2024 predstavio i novi model Flexity tramvaja za Berlin.
Stjepan Felber | Ekovjesnik