Terrapija 3.0: Dizajn kao alat promjene

Projekt Terrapija provodi se uz podršku partnera i financiranje Europske klimatske fondacije (ECF)

Projekt Terrapija u svojoj trećoj godini nastavlja suradnju sa studijem Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever i agencijom 404. Nakon Klimatskog rječnika i kampanje „Glasaj za Zemlju!“, u Terrapiji 3.0 fokus je na kritičkom promišljanju konzumerizma kroz dizajnerska rješenja u formatu plakata.

Na Zagrebačkom tjednu dizajna bit će izloženi radovi studenata Medijskog dizajna u trećem ciklusu projekta Terrapija pod nazivom „Antireklama za brzi svijet“. Za izložbu je odabrano deset od ukupno 23 rada pristigla na natječaj, a najbolji rad bit će proglašen 10. rujna u sklopu Zagrebačkog tjedna dizajna u Jadran filmu.

Kroz svoje radove i sudjelovanje u natječaju, studentice i studenti propituju obrasce potrošnje, utjecaj oglašivačke industrije te posljedice konzumerističkog načina života na društvo i okoliš. Zadatak im je bio odabrati jednu od ponuđenih tema i osmisliti antireklamu koja će potaknuti ljude da razmisle o utjecaju brzog načina života na planet. I uspore.

„Već treću godinu zaredom s ponosom sudjelujemo u Terrapiji – inicijativi nevladine udruge Terra Hub, kreativne agencije 404 i Sveučilišta Sjever. Ovaj projekt našim studentima Odsjeka za medijski dizajn pruža jedinstvenu priliku da kroz vlastiti vizualni jezik i kreativne alate kritički propituju teme povezane s klimatskom krizom i potrošačkim društvom u kojem živimo. I ove godine zabilježili smo više od 20 prijava na natječaj, što jasno pokazuje interes, visoku razinu motivacije i angažmana studenata, osobito za ovogodišnju temu konzumerističkih praksi koje izravno utječu na klimatsku krizu. Ponosan sam što naši studenti kroz svoje projekte hrabro i odgovorno otvaraju pitanja koja su važna ne samo za njih kao buduće dizajnere, već i za cijelo društvo. Terrapija je postala važan dio našeg akademskog kalendara, ali i prostor u kojem studenti uče kako dizajn može biti alat promjene i odgovornog djelovanja prema zajednici i okolišu. Vjerujem da kroz ovakve projekte zajedno gradimo generaciju dizajnera koji su spremni doprinijeti održivijoj i pravednijoj budućnosti. Zahvaljujem svim partnerima na kontinuiranoj podršci te sam posebno zahvalan našim studentima.“ – izjavio je docent art. Luka Borčić mag. diz. Sa Sveučilišta Sjever.

Radovi se također mogu pogledati na web stranici projekta Terrapija te će biti dio putujuće izložbe u funkciji edukacije i podizanja svijesti javnosti o povezanosti našeg načina života, potrošnje energije i klimatske krize.

„Za  konzumerizam kao temu odlučili smo se jer se primarno radi o energiji potrebnoj da brzo, odmah i sada (prividno) zadovoljimo sve svoje želje. Čak tri četvrtine energije koju trošimo i dalje se proizvodi iz fosilnih goriva, ta potrošnja i naše potrebe za energijom su u stalnom porastu, a proizvodnja energije iz obnovljivih izvora nikako da sustigne potrebe i zamijeni fosilna goriva u značajnijoj mjeri.“  – rekla je Sandra Vlašić iz udruge Terra Hub.

VEZANE VIJESTI

Rennes: Zbogom billboardi!

Francuski grad Rennes počeo je uklanjati velike reklamne panoe površine 12 m² i 8 m²! Pravo rješenje za očuvanje krajolika smanjenjem vizualnog i svjetlosnog onečišćenja, ali i poticaj na umjerenu potrošnju.

Sve važno o klimi na jednom mjestu

Nevladina udruga Terra Hub priprema „Klimatski rječnik“ koji će na jednostavan način objasniti pojmove poput globalno zagrijavanje, mitigacija, Pariški sporazum. Rječnik sadrži 30 klimatskih pojmova, a svaki pojam će dizajnirati studenti Sveučilišta Sjever. Najbolji studentski radovi bit će izloženi tijekom Festivala znanosti u Koprivnici.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER