40 posto manje emisije CO2 do 2030. godine

Europski parlament podržao ambicioznije ciljeve za smanjenje emisija CO2 unatoč otporu automobilske industrije

Zastupnici u Europskom parlamentu glasali su danas u korist smanjenja emisija CO2 iz novih osobnih automobila i novih lakih gospodarskih vozila za 40% do 2030. godine

Izvješće je usvojeno s 389 glasova, 239 protiv i 41 suzdržanih, te poziva na smanjenje emisija CO2 za 20% do 2025. i 40% do 2030. godine, dok je Europska komisija predlagala 30% do 2030. godine.

„Ovo je dobra vijest da je Parlament ojačao prijedlog Komisije unatoč ogromnim lobističkim naporima i glasovima konzervativaca koji su bili protiv. Ako je Europska unija ozbiljna u provedbi Pariškog sporazuma i dekarbonizaciji gospodarstva do 2050. godine, već sada mora djelovati usvajanjem ambicioznih ciljeva koji potiču implementaciju vozila s nultim emisijama. Transport je jedini sektor u kojem emisije stakleničkih plinova i dalje rastu. Cestovni promet odgovoran je za 22% emisija stakleničkih plinova u EU-u, a od toga na automobile i kombije spada 73% emisija stakleničkih plinova. Novi standardi emisija za Europsku uniju dovest će do stvaranja radnih mjesta i potaknuti Europu da više ulaže u čista vozila“, izjavio je Davor Škrlec, zastupnik Zelenih/ESS-a i član Odbora za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane.

Nakon današnjeg usvojenog izvješća, očekuje se početak pregovora Europskog parlamenta s Komisijom i Vijećem EU-a (tzv. „trijalog“), a Vijeće ministara za zaštitu okoliša EU-a sastat će se 9. listopada kako bi odredili svoju poziciju.

„Mnoge vlade podržavaju ambicioznije ciljeve. Ne smijemo ugroziti našu klimu jer se neke vlade i Europska komisija ponašaju kao lobisti za automobilsku industriju. U nadolazećim pregovorima, Parlament mora čvrsto stajati iza dogovorenih ciljeva ili riskiramo daljnje potkopavanje naših nastojanja da se približimo ispunjavanju klimatskih obveza koje je Europska unija preuzela Pariškim sporazumom“, zaključuje Škrlec.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Čišća vozila na europskim cestama do 2030.

Smanjenje emisija CO2 iz novih automobila trebalo bi se smanjiti za 40 % do 2030. godine, dok tržišni udio električnih i hibridnih vozila treba ubrzati, zaključili su u srijedu zastupnici u Europskom parlamentu.

Subvencioniranje fosilnih goriva nije rješenje, potrebna je pravedna porezna reforma za sve poduzetnike

Zastupnik u Europskom parlamentu Davor Škrlec uputio je pismo predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture, Olegu Butkoviću, ministru zaštite okoliša i energetike, Tomislavu Ćoriću te ministru financija Zdravku Mariću, zabrinut odlukom Vlade RH o uvođenju povrata dijela trošarina na dizelsko gorivo koje se koristi kod komercijalnog prijevoza roba kamionima određene nosivosti, najavljene kao dio Smjernica ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2019.-2021.

Usvojen konačni paket mjera „Čista energija za sve“

Zastupnici u Europskom parlamentu danas su na plenarnoj sjednici u Strasbourgu usvojili konačni paket mjera „Čista energija za sve“ o novim ciljevima EU-a za korištenje obnovljivih izvora energije i veću energetsku učinkovitost te pravno obvezujuće smjernice za ispunjenje ciljeva Pariškog klimatskog sporazuma. Energetski paket sadrži dvije direktive i Uredbu o upravljanju energetskom unijom.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER