Subvencioniranje fosilnih goriva nije rješenje, potrebna je pravedna porezna reforma za sve poduzetnike

Škrlec pisao Vladi RH

Zastupnik u Europskom parlamentu Davor Škrlec uputio je pismo predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture, Olegu Butkoviću, ministru zaštite okoliša i energetike, Tomislavu Ćoriću te ministru financija Zdravku Mariću, zabrinut odlukom Vlade RH o uvođenju povrata dijela trošarina na dizelsko gorivo koje se koristi kod komercijalnog prijevoza roba kamionima određene nosivosti, najavljene kao dio Smjernica ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2019.-2021.

Hrvatska kao članica Europske unije, ali i kao potpisnica Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama kojeg je Sabor ratificirao 2017. godine, preuzela je obveze smanjenja stakleničkih plinova do 2030. godine za 7% u odnosu na razine iz 2005. godine, a povrat dijela trošarina na dizelsko gorivo može jedino ugroziti ispunjenje navedenih nacionalnih ciljeva. Posljednji izvještaj Međunarodnog panela za klimatske promjene (IPCC) od 8. listopada potvrđuje stajalište da je predloženi povrat dijela trošarina na dizelsko gorivo u suprotnosti s mjerama koje bi Hrvatska trebala poduzeti kao potpisnica Pariškog sporazuma.

„Kada sagledamo količinu emitiranih emisija po sektorima, Hrvatska najlošije stoji u sektoru prometa na koji otpada 32,8 % svih emitiranih emisija, od čega se čak 96,3% odnosi na cestovni promet. Uvođenje povrata trošarina rezultirat će povećanjem stope emisija sektora cestovnog prometa koja se mjeri količinom točenog goriva na našim crpkama, jer će i strani prijevoznici zasigurno koristiti tu pogodnost. Zaustavljanje trenda registriranja hrvatskih prijevoznika u drugim državama članica Europske unije ne može se postići parcijalnim mjerama poput povrata dijela trošarine na dizelsko gorivo, već treba razmisliti o sustavnom i pravednom poreznom rasterećenju svih poduzetnika, uključujući i ove u sektoru prijevoza.“ - rekao je Davor Škrlec.    

Budući da ovakva praksa postoji i u drugim državama članicama, zastupnik Škrlec uputio je pisano pitanje Europskoj komisiji kada namjerava promijeniti Direktivu 2003/96/EZ koja dopušta povrat trošarina na dizelsko gorivo korišteno u komercijalne svrhe, kako bi ispunila obveze preuzete Pariškim sporazumom te uskladila navedenu direktivu s klimatskim i energetskim politikama EU-a. Umjesto spomenutih subvencija na fosilna goriva, zastupnik Škrlec pozdravlja napore da se povećaju ulaganja u željezničku infrastrukturu kroz sufinanciranje iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.

„U odnosu na cestovni promet, promet željeznicom je sigurniji, čišći i jeftiniji, a preduvjet za iskorištavanje njegovog punog potencijala je moderna željeznička infrastruktura. S obzirom na to da bi mjera povrata dijela trošarina na dizelsko gorivo određenim skupinama kamiona smanjila kalkuliranu cijenu prijevoza, sve više roba će biti transportirano na taj način, što je u suprotnosti sa zalaganjem Republike Hrvatske o jačanju uloge željezničkog prometa.“ - zaključuje Škrlec.

Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

40 posto manje emisije CO2 do 2030. godine

Zastupnici u Europskom parlamentu glasali su danas u korist smanjenja emisija CO2 iz novih osobnih automobila i novih lakih gospodarskih vozila za 40% do 2030. godine

Usvojen konačni paket mjera „Čista energija za sve“

Zastupnici u Europskom parlamentu danas su na plenarnoj sjednici u Strasbourgu usvojili konačni paket mjera „Čista energija za sve“ o novim ciljevima EU-a za korištenje obnovljivih izvora energije i veću energetsku učinkovitost te pravno obvezujuće smjernice za ispunjenje ciljeva Pariškog klimatskog sporazuma. Energetski paket sadrži dvije direktive i Uredbu o upravljanju energetskom unijom.

Čišća vozila na europskim cestama do 2030.

Smanjenje emisija CO2 iz novih automobila trebalo bi se smanjiti za 40 % do 2030. godine, dok tržišni udio električnih i hibridnih vozila treba ubrzati, zaključili su u srijedu zastupnici u Europskom parlamentu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER