Split: „Otpad nije smeće!“
Edukacija u gospodarenju otpadom
Projekt „Otpad nije smeće!“ predstavlja prvu cjelovitu i promišljenu izobrazno-edukativnu kampanju o sustavu održivog gospodarenja otpadom na području Splita koja uključuje sve građane grada Splita na način koji formom i sadržajem prati njihove specifične potrebe.
Cilj projekta je kroz različite komunikacijske platforme i alate - od klasičnih letaka i brošura, različitih vrsta plakata, preko javnih tribina i događanja, igrokaza, edukacija, radionica, radio i TV emisija, radio spotova, pa sve do aplikacija, mrežnih stranica, bannera na internet portalima i multimedije, stvoriti specifičan komunikacijsko-edukacijski sustav koji će omogućiti značajan iskorak u educiranosti ciljnih skupina o održivom gospodarenju otpadom.
Poseban naglasak stavlja se na edukaciju predškolske i školske djece koji predstavljaju građane budućnosti, a koji najlakše mogu usvojiti dobre navike i prenijeti ih svojim ukućanima.
Projektom je predviđena sustavna evaluacija i praćenje učinka projektnih aktivnosti na ciljne skupine, a kontinuiranom izobrazno-edukativnom kampanjom o potrebi smanjivanja količine otpada u kućanstvu, njegovom pravilnom razvrstavanju, ponovnoj upotrebi predmeta i kućnom kompostiranju, s ciljem uspostave održivog sustava gospodarenja otpadom, očekuje se kako će stanovnici Splita promijeniti percepciju o vlastitoj ulozi u sustavu gospodarenja otpadom i svoje dosadašnje navike po pitanju održivog gospodarenja otpadom.
Projekt će doprinijeti da se otpad započne percipirati kao vrijedan resurs koji ispravnim gospodarenjem stvara dodanu ekonomsku vrijednost u zajednici i otvara pristup svijesti tzv. cirkularne ekonomije, dok je održivo gospodarenje otpadom nužan uvjet za zaštitu okoliša, najvažnijeg resursa kojeg posjedujemo.
Projekt sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda, a njegova ukupna vrijednost je 2.861.524,75 kn, od čega dodijeljenih bespovratnih sredstva Gradu Splitu 2.325.521,78 kn. U ovom trenutku provode se javne nabave vezane za projekt, a predviđeno trajanje projekta je do kraja 2019. godine. Promotivna kampanja i sve ostale aktivnosti krenut će po potpisivanju ugovora s ponuditeljima nakon provedbenih postupaka javne nabave za sve usluge.
Grad Split / Ekovjesnik