Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

2,6 milijuna putnika dnevno i 800.000 korisnika godišnjih karata

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

Svakodnevno pet krugova oko Zemlje

Zahvaljujući proširenju mreže javnog prijevoza u 2018. godini broj prijeđenih kilometara porastao je za 400.000, što otprilike odgovara udaljenosti od Zemlje do Mjeseca.

Sredstva javnog prijevoza u Beču svakodnevno prijeđu ukupno 210.300 kilometara, što je više od pet krugova oko Zemlje. Najviše prijeđenih kilometra pritom su zabilježili bečki autobusi – 39,4 milijuna. Tramvaji su protekle godine prešli 22,8 milijuna, a vlakovi podzemne željeznice 15,6 milijuna kilometara.

O popularnosti javnog prijevoza u Beču svjedoči i činjenica da se sredstvima javnog prijevoza dnevno koristi preko 2,6 milijuna putnika, a broj godišnjih karata za javni prijevoz, koji je ove godine premašio 800.000, oborio je sve dosadašnje rekorde.

Novi model tramvaja i prvi autonomni autobusi

Bečki javni prijevoz je 6. prosinca 2018. obogaćen i puštanjem u promet novog modela tramvaja FLEXITY. Novi tramvaj je prošao intenzivna ispitivanja, a svoju prvu vožnju s putnicima započeo je na liniji 67. Do 2025. planira se isporuka čak 119 garnitura novog tramvaja ili između 15 i 23 godišnje, čime će se postupno u potpunosti zamijeniti stariji modeli visokopodnih tramvaja.

Nova linija autonomnog autobusa kreće na proljeće ove godine / Foto: Wiener Linien

Podsjetimo, tijekom nekoliko mjeseci prošle godine u Beču su testirana dva autonomna autobusa i to na liniji prema novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Aspern. Budući da je „komunikacija“ autonomnih autobusa i semafora bila više nego uspješna, prvi će se putnici njima moći voziti već početkom proljeća 2019. godine.

Sredinom 2020. godine Bečom bi trebala početi prometovati i nova generacija vlakova podzemne željeznice / Foto: Wiener Linien

Treća generacija bečke podzemne željeznice

Prošle godine započela je i realizacija jednog od najvažnijih projekata bečkog javnog prijevoza i to spajanje postojeće linije podzemne željeznice U2 s novom linijom U5. Beč će tako konačno dobiti i svoju dugo očekivanu novu liniju U5 koja će dijelom preuzeti postojeću trasu linije U2 između stanica Karlsplatz i Rathaus te će se za početak proširiti do nedalekog trga Frankhplatz. Za liniju U2 planira se posve nova ruta, a navedeno proširenje bečke podzemne željeznice i nove linije U5 planira se realizirati do 2024. godine, dok se u budućnosti očekuje i njezino daljnje proširenje u pravcu Elterleinplatz u 17. bečkom okrugu.

Osim potpuno novog dizajna nove linije U5 i stanica na njenoj ruti, važno je istaknuti kako će Beč time dobiti i svoju prvu potpuno automatiziranu podzemnu željeznicu.

Novi izgled vlakova bečke podzemne željeznice / Foto: Wiener Linien

Novi vlakovi naziva X-Wagen predstavljaju potpuno novu generaciju bečke podzemne željeznice, a bit će u potpunosti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na drugim linijama s upravljačkim programima. Prvi X-Wagen vlak trebao bi biti pušten u promet sredinom 2020. godine te će se početi koristiti prije puštanja u rad potpuno automatizirane linije U5 (od 2024. godine) i to na postojećim linijama U1 - U4.

Do 2030. godine planira se isporuka 34 nova vlaka koji će postupno zamijeniti starije „Srebrne strijele“, od kojih su neki u upotrebi još od 1970-ih godina. Novi vlakovi bit će izrađeni od laganih materijala pogodnih za 90-postotno recikliranje, a sjedala od visoko kvalitetne obložene šperploče. Uporaba LED rasvjete i energetski štedljive opreme za grijanje i klimatizaciju osiguravat će nisku potrošnju energije.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER