Beč dobiva potpuno automatizirane vlakove podzemne željeznice

Početak putničkog prijevoza očekuje se 2022. godine

U Beču je započela proizvodnja novih potpuno automatiziranih vlakova podzemne željeznice koji bi od 2022. godine trebali prometovati novoizgrađenom bečkom linijom metroa U5.

Isporuka prvih vlakova koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom Simmeringu trebala bi biti u drugoj polovici 2020. godine. Vlakovi će se potom tijekom 2021. testirati i na drugim linijama bečke podzemne željeznice, no bez putnika. Prvi putnici novim bi se vlakovima trebali voziti tek 2022. godine.

Kako se ističe u bečkoj gradskoj upravi, novi potpuno automatizirani vlakovi kakvi već prometuju Parizom i Barcelonom nisu samo sigurniji za putnike zbog zaštitnih ograda na samim stanicama metroa, nego su i bitno ulaganje u zaštitu okoliša.

  • Foto: Wiener Linien / Zinner

Čak devedeset posto materijala koji će se koristiti u izradi novih bečkih vlakova moći će se reciklirati. Vlakovi će biti izrađeni od laganih materijala, a sjedala od visoko kvalitetne obložene šperploče. Rasvjeta vlakova i energetski učinkovit sustav grijanja i klimatizacije omogućit će osim toga nevjerojatno nizak stupanj potrošnje energije. Ugradnjom elektrodinamičkog sustava kočenja postići će se 90-postotni povrat kočione energije u sustav opskrbe energijom.

Novi su vlakovi u potpunosti prilagođeni bečkoj podzemnoj željeznici, a moći će funkcionirati s upravljačkom kabinom i bez nje tj. manualno, poluautomatizirano i potpuno automatizirano.

>>> Pročitajte još >>> Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

  • Novi dizajn stanica podzemne željeznice na liniji U5 / Izvor: YF Architekten & Franz Architekten / Wiener Linien

Treća generacija bečke podzemne željeznice

Podsjetimo, prošle godine započela je realizacija jednog od najvažnijih projekata bečkog javnog prijevoza i to spajanje postojeće linije podzemne željeznice U2 s novom linijom U5. Dugo očekivana nova linija U5 će dijelom preuzeti postojeću trasu linije U2 između stanica Karlsplatz i Rathaus te će se za početak proširiti do nedalekog trga Frankhplatz. Za liniju U2 planira se posve nova ruta, a navedeno proširenje bečke podzemne željeznice i nove linije U5 planira se realizirati do 2024. godine, dok se u budućnosti očekuje i njezino daljnje proširenje u pravcu Elterleinplatz u 17. bečkom okrugu.

Novi vlakovi naziva X-Wagen predstavljaju potpuno novu generaciju bečke podzemne željeznice, a bit će u potpunosti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na drugim linijama s upravljačkim programima.

EurocommPR / S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

Povratak godine: Linija U2 ponovno vozi od Karlsplatza do Seestadta

Wiener Linien slavi povratak godine! Od 6. prosinca 2024. linija U2 ponovno vozi od Seestadta do Karlsplatza. Modernizirana glavna linija U2 sa stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz ponovno je dostupna svim korisnicima bečkog javnog prijevoza.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER