Umjesto osiguravanja parkirališnih mjesta, gradska uprava prijeti oduzimanjem bicikala
Sindikat biciklista proziva Grad Zagreb zbog licemjerne odluke uklanjanja bicikala
Sindikat biciklista upozorava na licemjerni i neopravdani potez Grada Zagreba, na izmjenu Odluke o komunalnom redu kojom će gradske službe uklanjati „nepropisno parkirane“ bicikle. Grad Zagreb prijeti nasilnim oduzimanjem bicikala i naplaćivanjem kazne vlasnicima iako nije osigurao infrastruktura za parkiranje.
„Ponovno svjedočimo prebacivanju odgovornosti za nered na krajnje korisnike – građane na biciklu umjesto na one koji su ga stvorili, jednako kao u slučaju kažnjavanja biciklista za prometovanje na nepropisnoj infrastrukturi, zbog čega je krajem listopada prosvjedovalo više stotina građana”, poručuju iz Sindikata biciklista.
„Naravno, događa se da bicikli vezani za stup znaka strše i ograničavaju prohodnost ionako preuske površine za kretanje pješaka i biciklista. Pitanje je s kolikim žarom i kakvim namjerama će se provoditi uklanjanje bicikala. Hoće li rezati lokote i micati bicikle koji zaista smetaju ili će uklanjati bicikle vezane, primjerice, za ogradu bivšeg javnog WC-a na Trgu bana Jelačića gdje je idealno mjesto jer ne smetaju nikome, ali postoji oznaka zabrane izrađena u kućnoj radinosti, čiji smisao nikome nije jasan. Ta i slične ograde koriste se u nedostatku parkirališnih mjesta. Provođenje ovakve mjere nad biciklima koji ne smetaju nikome, dok istodobno imamo čitave ulice na kojima su nogostupi zakrčeni automobilima bilo bi zaista licemjerno”, dodaju iz Sindikata biciklista.
- Krajem listopada 2019. više od 600 biciklista ponovno je ukazalo na sustavno zanemarivanje problematike biciklističkog prometa te i dalje katastrofalnog stanja biciklističke infrastrukture u Zagrebu i Hrvatskoj. / Foto: Sindikat biciklista
U Sindikatu biciklista ističu kako je prije uvođenja predloženih mjera potrebno ispuniti zahtjeve iz važećeg Pravilnika o kapacitetima biciklističkog parkinga s obzirom na namjenu zgrada, broj i vrstu parkirališta za bicikle jer trenutačni broj lokacija (161) s postavljenim stalcima (904) ne ispunjava ni manji dio potreba stanovništva koje koristi bicikl.
Također, navodi se kako dio postavljenih stalaka na javim površinama čine tzv. spirale koje ne ispunjavaju uvjete Pravilnika koji propisuje da „naprave za parkiranje trebaju biti pričvršćene za tlo ili objekt u kojem se nalaze te omogućiti sigurno i pristupačno vezivanje bicikla za okvir bicikla“ (članak 59). Objašnjava se kako je prijedlog Odluke za izravnu posljedicu ima oštećivanje bicikala s dodatnom opremom (rezanje lokota!) prilikom uklanjanja s javnih površina te, zbog nemogućnosti utvrđivanja povezanosti vlasnika i bicikla, odnosno vlasništva, otvara brojne prilike zloupotrebe i neovlaštenog preuzimanja bicikala iz prostora za pohranu bicikala te je kao takav neprihvatljiv.
- Koliko stoji sat parkiranja na Zrinjevcu? >>> Prisjetimo se ovog nepropisnog parkiranja na Zrinjevcu zbog kojeg zagrebačka gradska uprava nije pokazala pretjeranu zabrinutost / Foto: Ekovjesnik
Sindikat biciklista poziva građanke i građane da do 8. prosinca sudjeluju u javnom savjetovanju koje je raspisao Grad Zagreb, a sve upute mogu se pronaći na mrežnoj stranici Grada. Naglašavaju kako je zanimljivo da javno savjetovanje traje do ove nedjelje, a u ponedjeljak 9. prosinca već se održava 12. sjednica Gradske skupštine na kojoj će se o izmjeni Odluke odlučivati te se neće stići razmotiriti i usvojiti prijedloge iz javnog savjetovanja.
Podsjećamo, Zelena akcija u ponedjeljak ispred Gradske skupštine organizira prosvjed „Nama smeće, a njima Manhattan?! Dosta je!” kojem će se pridružiti i članovi Sindikata biciklista kako bi iskazali nezadovoljstvo ovim načinom postupanja gradske vlasti.
Dok zagrebačka gradska uprava i dalje zanemaruje potrebe biciklista, a u gradskom središtu najavljuje izgradnju novih podzemnih garaža za automobile, u Nizozemskoj se grade garaže za bicikle, a u bečka gradska uprava gotovo svakog dana iznenađuje podizanjem kvalitete javnog prostora i otvaranjem novih biciklističkih staza.
Gradonačelnik Bandić je nedavno bio u službenom posjetu Gradu Beču pa je imao priliku naučiti što sve - u službi svojih građanki i građana, radi bečka gradska uprava kako bi dodatno podigla već dugi niz godina najvišu kvalitetu življenja u svijetu. No, odgovor na pitanje radi li zagrebačka gradska uprava u interesu Zagrepčanki i Zagrepčana ili u nečijem drugom, odavno nam je svima poznat.
Ekovjesnik