Sindikat biciklista: Još jedna denivelacija koja ponovno NEĆE riješiti gužvu

Javni novac treba ulagati u javni i biciklistički promet koji već desetljećima vape za ulaganjima

U Sindikatu biciklista upozoravaju zagrebačku gradsku upravu na moguću štetnost najavljene denivelacije križanja Slavonska-Ledererova-Glavaševićeva kojim se odvija zanemariva količina pješačkog, biciklističkog i javnog prometa te služi gotovo isključivo za promet osobnih automobila. Ističu kako se najavljenim projektom nastavlja dosadašnja loša praksa zadovoljavanja prometne potražnje osobnih automobila, umjesto okretanja prema održivom upravljanju prometom u Zagrebu.

Sindikat biciklista je u srijedu uputio otvoreno pismo zagrebačkom gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću i njegovim zamjenicima Danijeli Dolenec i Luki Korlaetu, koje u nastavku prenosimo u cijelosti:

„Poštovani gradonačelniče Tomašević, poštovani zamjenici Dolenec i Korlaet,

obraćam Vam se u ime udruge Sindikata biciklista u kojoj se već puno desetljeće zalažemo za održivi, zdravi, ali i ekonomičnijI promet. S obzirom da smatramo da nova gradska vlast ima viziju upravo takvog prometa u gradu Zagrebu, osjećamo se dužnima upozoriti na moguću izuzetnu štetnost najavljene denivelacije križanja Slavonska-Ledererova-Glavaševićeva. Predmetnim križanjem teče zanemariva količina pješačkog, biciklističkog i javnog prometa, tj. križanje gotovo isključivo služi osobnom automobilskom prometu. S obzirom na to da je isti pristup u raznim varijacijama isproban mnogo puta i u Zagrebu i u svijetu, nema ozbiljne dvojbe oko toga da su srednjoročne i dugoročne posljedice ovog i sličnih zahvata sljedeće:

  • ukupno povećanje automobilskog prometa u tom dijelu grada
  • povećanje prometnog pritiska na susjedna križanja, ceste i parkirališta
  • daljnji porast broja automobila i udjela automobilskih putovanja u gradu
  • daljnje zaostajanje u pogledu ukupne sigurnosti prometa u odnosu na druge europske zemlje
  • povećanje zagađenja zraka i  zagađenja bukom u širem području
  • propuštanje prilike usmjeravanja jako velikih novčanih sredstava u javni i biciklistički promet
  • odmicanje, umjesto približavanja Grada Zagreba samozadanim dobrim ciljevima navedenim u svojim strateškim dokumentima, između ostalih i u “Master planu prometnog sustava Grada Zagreba” u kojem se kao cilj navodi povećanje “Udjela održivih oblika prometovanja u ukupnoj raspodjeli putovanja (modal split)” od 42 % (2017.) do 50 % (2030.)

Ukratko, najavljeni projekt izgleda kao nastavak dosadašnje loše prakse zadovoljavanja prometne potražnje osobnih motornih vozila, umjesto upravljanja potražnjom i okretanja prema održivom upravljanju prometom u Zagrebu. S obzirom na navedeno, apeliramo na Vas da preispitate odnos prednosti i nedostataka ovog projekta te da spriječite trošenje velike količine javnog novca zbog privremene, vrlo lokalne koristi osobnog automobilskog prometa. Smatramo kako u maniri razvijenijih europskih država, sukladno zelenim i održivim prometnim politikama za koje vjerujemo da se zalažete, ovaj novac može biti korisno preusmjeren u ulaganja u javni i biciklistički promet koji već desetljećima vape za ulaganjima, za razliku od cestovnog prometa na kojeg su potrošene milijarde kuna, a posljedice svakodnevno gledamo u neprekidnim gužvama, preplavljenim parkiralištima, bučnim i opasnim ulicama te na kraju krajeva – slabom mobilnošću i praznom gradskom blagajnom."

Otvoreno pismo potpisuje Janko Večerina, predsjednik udruge Sindikat biciklista.

U pismu se navodi i poznata izjava američkog povjesničara i sociologa urbanizma Lewisa Mumforda (1895. – 1990): „Building more roads to prevent congestion is like a fat man loosening his belt to prevent obesity“ (Izgradnja više cesta s ciljem sprječavanja prometnih gužvi je poput debelog čovjeka koji olabavi pojas kako bi spriječio pretilost). 

Sindikat biciklista / Ekovjesnik

 

 

 

VEZANE VIJESTI

S!gurno ponašanje u prometu

Okrugli stol S!gurno ponašanje u prometu održat će se u utorak 6. veljače 2024. u Velikoj dvorani Novinarskog doma (Zagreb, Perkovčeva 2) s početkom u 10:30 sati.

Predavanje: Kako bicikl mijenja lice grada?

Sindikat biciklista poziva na predavanje „Kako bicikl mijenja lice grada?“ koje će u srijedu 2. listopada održati zagrebački student medicine Janko Večerina.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER