U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa

Novi X-Wagen predstavlja potpuno novu generaciju vlakova bečke podzemne željeznice koji će u potpunosti biti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na linijama U1, U2, U3 i U4

U narednom će periodu X-Wagen - novi vlak bečke podzemne željeznice, najprije biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet

Novi X-Wagen uspješno je prošao testiranje u klimatskom tunelu u bečkom Floridsdorfu gdje je potvrđena njegova temperaturna izdržljivost u rasponu od hladnih - 25 °C do vrućih + 45 °C. Testiranje je obavljeno uz simulaciju brzine vjetra od 80 km/h.

 

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien početkom srpnja predstavilo je prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice naziva X-Wagen. Naime, isporučen je prvi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Kako ističu iz Siemensa, ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najmodernijih vlakova podzemne željeznice na svijetu.

U narednom će periodu novi vlak najprije biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. Dosad je već uspješno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen ekstremnim vremenskim uvjetima poput iznimno niskih i visokih temperatura te jakom vjetru.

  • Novi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice u Beču © PID - Fürthner

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak devedeset posto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova. 

  • Unutrašnjost novog vlaka bečkog metroa © Wiener Linen - Wurnig

Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike, najprije poluautomatizirano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER