U Beču predstavljen prvi potpuno automatizirani vlak metroa

Novi X-Wagen predstavlja potpuno novu generaciju vlakova bečke podzemne željeznice koji će u potpunosti biti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na linijama U1, U2, U3 i U4

U narednom će periodu X-Wagen - novi vlak bečke podzemne željeznice, najprije biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet

Novi X-Wagen uspješno je prošao testiranje u klimatskom tunelu u bečkom Floridsdorfu gdje je potvrđena njegova temperaturna izdržljivost u rasponu od hladnih - 25 °C do vrućih + 45 °C. Testiranje je obavljeno uz simulaciju brzine vjetra od 80 km/h.

 

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien početkom srpnja predstavilo je prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice naziva X-Wagen. Naime, isporučen je prvi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Kako ističu iz Siemensa, ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najmodernijih vlakova podzemne željeznice na svijetu.

U narednom će periodu novi vlak najprije biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. Dosad je već uspješno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen ekstremnim vremenskim uvjetima poput iznimno niskih i visokih temperatura te jakom vjetru.

  • Novi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice u Beču © PID - Fürthner

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak devedeset posto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova. 

  • Unutrašnjost novog vlaka bečkog metroa © Wiener Linen - Wurnig

Očekuje se da će ovi vlakovi za otprilike dvije godine početi prevoziti putnike, najprije poluautomatizirano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER