Bečki metro uz novi X-Wagen dobiva i suvremeni digitalni sustav informiranja putnika

Beč je očito i svjetska prijestolnica pristupačnog i kvalitetnog javnog prijevoza

Istovremeno s početkom prometovanja novog vlaka X-Wagen na linijama U1-U4, bečka podzemna željeznica dobiva još jednu inovaciju. Riječ je o novom digitalnom sustavu informiranja putnika u javnom prijevozu, prvom ove vrste u svijetu.

Vizualne informacije prezentirane na dinamičan i pregledan način putem zaslona postavljenih iznad svih vrata u vlaku omogućit će još lakše snalaženje u bečkom javnom prijevozu. Zasloni prikazuju digitalnu kartu bečke podzemne željeznice, uključujući trenutni položaj vlaka i smjer vožnje, sljedeću stanicu i važne opcije transfera. Ovisno o lokaciji, putnici će do svake sljedeće stanice dobiti detaljne informacije o nastavku putovanja, mogućnostima izbora smjera i presjedanja na druge linije podzemne željeznice, tramvaja ili autobusa. Dodatno se prikazuju informacije o drugim linijama ili, primjerice, o dizalima koji se trenutno popravljaju.

  • © PID / David Bohmann

Sustav „Fahrgastinfo Plus“ je u suradnji s prijevoznikom Wiener Linien razvila tvrtka Siemens Mobility i prilagodila ga potrebama bečkog javnog prijevoza. Inovativni sustav predstavljen je u ponedjeljak i već se može testirati na simuliranoj vožnji podzemnom željeznicom na budućoj liniji U5 u modelu novog X-Wagena postavljenog u info centru U2xU5.

  • © PID / David Bohmann

„Ovaj sustav je jedan od najsuvremenijih u svijetu i dokazuje digitalnu transformaciju i inovativnost Beča. Bečki javni prijevoz uvijek je u tijeku kada su u pitanju nove tehnologije i još jednom daje izvrstan primjer – Beč je očito svjetska prijestolnica pristupačnog i kvalitetnog javnog prijevoza”, kazao je Peter Hanke, član bečkog Gradskog vijeća zadužen za javni prijevoz.

  • Wiener Linien je novi sustav predstavio u ponedjeljak 10. siječnja © PID / David Bohmann

Novi digitalni sustav informiranja putnika intenzivno se priprema za korištenje, kao što se i nastavlja testiranje novog vlaka X-Wagen kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. To se očekuje tijekom ove godine, najprije poluautomatizirano i s vozačem na linijama U1-U4, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.

  • Novi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice u Beču © PID - Fürthner

Podsjetimo, bečki prijevoznik Wiener Linien je početkom srpnja 2020. predstavio prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice naziva X-Wagen. Tada je ujedno isporučen prvi, a u listopadu prošle godine i drugi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najsuvremenijih vlakova podzemne željeznice na svijetu.

  • Unutrašnjost novog vlaka bečkog metroa © Wiener Linen - Wurnig

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak 90 posto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a kako su lagane konstrukcije to će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova. 

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER