U pogon puštena MOL-ova tvornica u kojoj će se godišnje reciklirati pola milijuna autoguma

Prednosti korištenja bitumena modificiranog gumenim granulatom u cestogradnji

Na MOL-ovoj lokaciji Zala završena je izgradnja tvornice u kojoj će se godišnje proizvoditi 20.000 tona bitumena modificiranog gumenim granulatom. Osim što će reciklirati 8-10 posto mađarskih otpadnih automobilskih guma, nova tvornica će pridonijeti učinkovitom radu lokacije Zala i očuvanju preko 100 radnih mjesta.

Tri tisuće tona gumenog otpada godišnje se koristi za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom i to recikliranjem oko pola milijuna starih automobilskih guma, što predstavlja oko 8-10 posto godišnje količine mađarskih otpadnih automobilskih guma. Nova tvornica može proizvesti oko 96 tona bitumena modificiranog gumenim granulatom dnevno, što je na godišnjoj razini 20.000 tona sirovog materijala za izgradnju cesta, odnosno količina dovoljna za izgradnju novih 200 kilometara dvotračnih cesta ili za obnovu gornjeg sloja 600 kilometara dvotračnih cesta.

MOL grupa je 2012. godine otvorila i uspješno u rad pustila pilot-postrojenje za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom godišnjeg kapaciteta od 5.000 tona. Kao odgovor na povećanu potražnju, MOL je u proljeće 2019. započeo izgradnju nove tvornice koja je unatoč pandemiji COVID-19 dovršena za nešto više od godinu dana.

U osam godina korištenjem MOL-ovog patenta izgrađeno ili obnovljeno oko 150 km mađarskih cesta

„Kapacitet od 96 tona dnevno dovoljan je za zadovoljavanje potražnje za bitumenom za izvođenje većeg obujma radova u cestogradnji. Ta količina pruža i mogućnost iskorištavanja novih poslovnih prilika u okolnim zemljama. S obzirom na to da je kemijski stabilizirani bitumen modificiran gumenim granulatom MOL-ov patent, prodaja licence mogla bi biti dodatna prilika za njegovo korištenje, a nova tvornica služi kao odličan primjer. U posljednjih osam godina u Mađarskoj je bitumenom modificiranim gumenim granulatom izgrađeno ili obnovljeno oko 150 kilometara cestovnih dionica, a sada se ta brojka može i povećati zbog novih proizvodnih kapaciteta. Proizvodnja od 20.000 tona pokriva oko 10-15 posto domaće potražnje za bitumenom. MOL Grupa želi se etablirati kao tržišni lider za recikliranje u srednjoj i istočnoj Europi kako bi ostvarila svoju strategiju nazvanu „Enter Tomorrow 2030“, a dovršetak novog pogona još je jedan korak na tom putu“, rekao je Tibor Zsinkó, potpredsjednik Downstreama u MOL-u Mađarska.

Stvoreni su svi potrebni uvjeti kako bi ceste od bitumena modificiranog gumenim granulatom postale sve raširenije, što bi dugoročno trebalo rezultirati znatnim poboljšanjem uvjeta na cestama. Naime, izvrsno prianjanje bitumena modificiranog gumenim granulatom na minerale smanjuje izglede za stvaranje rupa na cesti, a njegova veća nosivost rezultira manjom vjerojatnošću pojave kolotraga. Građevinske tvrtke mogu to iskoristiti za postizanje znatno nižih razina prometne buke, što će smanjiti onečišćenje okoliša bukom oko stambenih područja.

MOL je osigurao 75 posto sredstava potrebnih za financiranje ovog ulaganja vrijednog oko 10 milijuna dolara, dok je preostalih 25 posto financirala mađarska Vlada u okviru Programa podrške investicija velikih tvrtki.

  • Osim što će reciklirati 8-10 posto mađarskih otpadnih automobilskih guma, nova tvornica će pridonijeti učinkovitom radu lokacije Zala i očuvanju preko 100 radnih mjesta.

MOL-ova tehnologija proizvodnje gumenog granulata

Zala se nalazi oko 200 km jugozapadno od Budimpešte, a MOL u toj regiji proizvodi ugljikovodike više od 80 godina te je 2001. godine nastavio s rafinerijskom preradom. Bivša rafinerija Zala pretvorena je u bitumensko središte i služi kao proizvodna jedinica običnog bitumena, polimerima modificiranog bitumena i bitumena modificiranog gumenim granulatom. Novu tehnologiju proizvodnje gumenog granulata, koji se dobiva od bitumena i rabljenih guma, razvili su MOL i Panonsko sveučilište. MOL-ov kemijski stabiliziran bitumen modificiran gumenim granulatom patentiran je 2009. godine, 2014. godine dodijeljen mu je zaštitni znak Proizvod siguran za okoliš, a dobio je i brojne domaće i inozemne nagrade. Između ostalog, osvojio je nagradu za najbolju inovaciju u području zaštite okoliša 2015. na mađarskom natjecanju Innovation Grand Prix. Također, u jakoj međunarodnoj konkurenciji od 23 proizvoda, u Manchesteru je 2016. godine osvojio nagradu za najbolji inovativni proizvod koju dodjeljuje Institution of Chemical Engineers (IChemE).

Prije dvadesetak godina MOL je počeo raditi na domaćoj proizvodnji takvog bitumena, koji se već koristio u inozemstvu. Prema proceduri koja se primjenjuje u SAD-u, bitumen se izrađuje na gradilištu ceste jer ga je potrebno nanijeti unutar nekoliko sati zbog ekstrakcije gumenih čestica i posebne opreme koja se rabi za proizvodnju asfalta. Kako bi stvorio novi proizvod s kojim se može postupati kao s običnim cestovnim bitumenom, MOL je u suradnji s Panonskim sveučilištem razvio takozvani kemijski stabiliziran bitumen modificiran gumenim granulatom. MOL-ova patentirana tehnologija osigurava da prijevoz, skladištenje i uporabu gumenog bitumena ne bude toliko žurno. Tako se može proizvoditi u većim količinama i koristiti izvan lokacije proizvodnje.

Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Rennes: Zbogom billboardi!

Francuski grad Rennes počeo je uklanjati velike reklamne panoe površine 12 m² i 8 m²! Pravo rješenje za očuvanje krajolika smanjenjem vizualnog i svjetlosnog onečišćenja, ali i poticaj na umjerenu potrošnju.

Još jedan korak prema energetskoj neovisnosti: MOL pokreće proizvodnju zelenog vodika

MOL Grupa udružila je snage s tvrtkom Plug Power Inc., vodećim pružateljem gotovih rješenja u tehnologiji vodika za globalnu ekonomiju zelenog vodika, kako bi izgradila jedan od najvećih pogona za proizvodnju zelenog vodika u Europi, u MOL-ovoj rafineriji Dunav u Százhalombatti u Mađarskoj. Zeleni vodik smanjit će emisije CO2 u pogonima rafinerije Dunav te u duljem roku omogućiti mobilnost bez štetnih emisija.

Automobilske gume i smanjenje emisija uz nove EU oznake

Gume dizajnirane za učinkovitiju potrošnju goriva pomažu u smanjenju emisija, a nove oznake u odabiru zbog informacija o potrošnji goriva, prianjanju na mokroj podlozi i razini buke.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER