Nova budućnost zelenog pomorstva
Uskoro će zaploviti brod koji će istodobno koristiti energiju Sunca i energiju vjetra
Japanska tvrtka Eco Marine Power objavila je kako sljedeće godine namjerava testirati svoje patentirane, krute solarne panele u obliku jedra „EnergySails“, koji bi istovremeno koristili energiju Sunca i energiju vjetra.
Korištenje obnovljivih izvora energije na brodovima
U 2019. godini planira se testiranje prvih brodskih, energetski učinkovitih, krutih solarnih panela u obliku jedra pod imenom „Energy Sails“, koji će istovremeno koristiti energiju Sunca i energiju vjetra.
Ta specijalno dizajnirana „jedra“ razvila je japanska tvrtka Eco Marine Powe (EMP), kao dio većeg projekta poznatog pod nazivom „Aquarius Marine Renewable Energy“.
EMP u suradnji s drugim strateškim partnerima i japanskom brodarskom tvrtkom Hisafuku Kisen K.K. nastoji proširiti primjenu navedene tehnologije među brodovima koji su specijalizirani za prijevoz tereta u rasutom stanju.
Prema EMP-u, ovaj patent predstavlja „napredni integrirani sustav krutih jedara, solarnih modula, modula za pohranu energije i brodskih računala koja će kontroliranjem položaja solarnih panela na najbolji mogući način nastojati iskoristiti solarnu i vjetroenergiju, ovisno o vremenskim uvjetima u datom trenutku.“
„EnergySails“ će se izrađivati od ugljičnih vlakana ili nehrđajućeg čelika, a brodovima će biti omogućeno sakupljanje i pohranjivanje energije i dok nisu u plovidbi. U slučaju loših vremenskih uvjeta, „jedra“ će se automatski zatvoriti.
Energetski učinkovita plovidba
EMP trenutno provodi testove izvedivosti na više brodova iz flote Hisafuku Kisen brodova kojima nastoji procijeniti koliko propulzija „EnergySails“ sustav može osigurati brodovima, kao i koliko se solarne energije može dnevno dobiti na svakoj pojedinačnoj brodskoj ruti.
Nakon završetka ispitivanja, jedan će brod iz flote biti izabran za testnu plovidbu koja će trajati od 12 do 18 mjeseci. Odabrani brod bit će opremljen s nizom solarnih panela na palubi i hardverom koji će nadzirati i upravljati svim dijelovima „EnergySails“ sustava.
Iz EMP-a tvrde kako primjena ovog projekta može smanjiti potrošnju goriva i emisije ugljikovog dioksida, a plovila opremljena ovog tehnologijom postat će dio autonomnih brodova koji korištenjem čiste energije dokazuju da su svjesni klimatskih promjena i posljedica koje one donose, a u pomorskom svijetu su poznati kao „Tesla of the Canals“.
Još uvijek nije poznato koju vrstu tereta će brodovi opremljeni s „Energy Sails“ prevoziti. Zanimljiv je podatak kako je u prosincu 2017. godine Kina pokrenula prvi električni teretni brod na svijetu koji je, ironično, prevozio ugljen, energent čije je korištenje dovelo do ozbiljnih klimatskih promjena kakve danas poznajemo. Nadamo se kako prethodno opisani brodovi pogonjeni solarnom energijom i energijom vjetra neće slijediti kineski primjer.
K.P.