Sindikat biciklista: Vratimo biciklističke površine biciklistima(cama)!

Poziv zagrebačkim vozačicama i vozačima bicikala na sudjelovanje u javnom savjetovanju

Grad Zagreb je 16. srpnja otvorio savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu prijedloga Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje površina javne namjene. Javno savjetovanje se provodi do 15. kolovoza 2021.

Na javnom savjetovanju koje traje do 15. kolovoza 2021. nalazi se Nacrt prijedloga Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje površina javne namjene.

Kako navode u Sindikatu biciklista, prijedlog izmjene Odluke o davanju u zakup površina javne namjene donosi se, između ostaloga, „iz razloga kako bi Grad Zagreb redovito kontrolirao uvjete korištenja lokacije mjesta koja se koriste za otvorene terase” te kako bi se regulirao postupak dodjele lokacija – mjesta putem javnog natječaja za prodaju borova kojeg provode Tržnice Zagreb.

Sindikat biciklista navodi načelnu primjedbu i prijedloge na predloženi nacrt prijedloga Odluke kojima ujedno pojašnjava svima dobro poznatu problematiku prepreka na biciklističkim stazama u obliku prodaje borova i terasa ugostiteljskih objekata:

  1. Prigodne blagdanske prodaje borova odvijaju se često na površinama biciklističkih staza (npr. Heinzelova) ili biciklističkih parkinga (npr. Trešnjevačka tržnica) čime se vozačima/icama bicikala koji ga koriste kao prijevozno sredstvo čitave godine onemogućava propisno kretanje i parkiranje na za to predviđenim površinama. Molimo da se prilikom izdavanja suglasnosti za prigodne prodaje borova vodi računa da se lokacije za koje se izdaje suglasnost ne nalaze na spomenutim površinama.
  2. Brojne terase ugostiteljskih objekata svojom pozicijom ometaju ili potpuno onemogućuju propisno odvijanje biciklističkog prometa na način da je zbog njih prekinut kontinuitet kretanja, odnosno propisno označavanje staze (npr. prekid biciklističke staze u Ulici grada Vukovara kod FER-a zbog caffe bara Cassandra, zatim u Ulici grada Vukovara kod Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove). Sljedeći problem je dimenzioniranje i pozicioniranje površina za terase ugostiteljskih objekata koje sežu skroz do samog ruba bic. staza (npr. Petrinjska, Martićeva) čime se, prilikom korištenja ugostiteljskog inventara (stolova, stolica, klupa, suncobrana…) zadire u prostor za kretanje vozača bicikala i stvara opasnost i za jedne i za druge. Molimo da se opozovu ili ubuduće ne izdaju suglasnosti za sve one terase ugostiteljskih objekata zbog kojih na ranije spomenuti način nije moguće uspostaviti kontinuitet biciklističkih staza kako bi to bilo ispravljeno i usklađeno s važećim Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi te da se, u vezi drugog problema na koji ukazujemo, prostor za korištenje terasa, uključivo i tlocrtnu projekciju suncobrana, ograniči na način da razmak do ruba bic. staze iznosi minimalno 25 cm (sukladno širini zaštitnog pojasa za biciklističke trake u odnosu na stalne prepreke, čl. 14 Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi).

Navedene primjedbe i prijedloge Sindikata biciklista možete koristiti kao predložak ili pomoć za sudjelovanje u javnom savjetovanju, za koje je potrebno ispuniti Obrazac za sudjelovanje javnosti  u internetskom savjetovanju i dostaviti ga putem e-maila u PDF formatu na kontakt normativa@zagreb.hr do dana 15. kolovoza 2021.

Predložak obrasca nalazi se u prilogu članka.

  • Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Kada će Zagreb dobiti novi javni park u Jurkovićevoj ulici?

Prvog dana ljeta Zagrepčanke i Zagrepčani imali su priliku doznati mnoštvo zanimljivih informacija o parkovnoj tradiciji svog grada, ali i o mogućnostima uređenja novih parkova i zelenih površina koji nam trebaju pružiti hlad i spas od ljetnih vrućina te sve izraženijih klimatskih promjena.

Zgazimo zarazu: Bicikl je rješenje za prometne i epidemijske probleme!

Sindikat biciklista pokrenuo je kampanju pod nazivom „Dva kotača od zaraze su jača”. Radi se o kampanji poticanja korištenja bicikla za sva nužna kretanja gradom, koja traje od danas do 24. prosinca 2020., a sufinancirana je iz Gradskog ureda za zdravstvo Grada Zagreba.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER