„Biraj biciklu!“: Trogir dobio sustav javnih bicikala

U Trogiru su postavljena tri terminala s 10 električnih i 10 klasičnih bicikala, a pri kraju su radovi i na prvoj biciklističkoj stazi

Grad Trogir je u sklopu projekta „Biraj biciklu!“ dobio prvi sustav javnih bicikala s tri terminala na kojima građani i turisti mogu preuzeti deset električnih i deset klasičnih bicikala.

Projekt „Biraj biciklu!“ povezuje šire splitsko područje implementacijom ukupno 41 terminala s 242 električna i klasična bicikla na području osam jedinica lokalne samouprave. Osim na području Trogira, Podstrane, Klisa i Dicma, bicikli će se kroz ovaj projekt postaviti još u Kaštelima, Solinu i Dugopolju, dok će se u Splitu proširiti postojeći sustav.

„Možemo biti sretni i zadovoljni što je Trogir dio projekta „Biraj biciklu!“ i što smo otvaranjem prve tri postaje sustava javnih bicikala učinili prvi korak prema održivijem načinu urbane mobilnosti u kojem ćemo manje ovisiti o automobilima. Ovo je zdravija i čišća varijanta prijevoza za naše građane i goste, pogotovo kad znamo koliko je Trogir ljeti prometno opterećen. Sada će netko uzeti bicikl u Arbaniji i dovesti se do Kule, a oni u malo boljoj formi do Kaštela ili Splita, i isto tako natrag. Svaki automobil manje u centru grada znači jako puno“, rekao je gradonačelnik Trogira Ante Bilić tijekom službenog predstavljanja sustava na trogirskoj rivi kod kule Kamerlengo.

Gradonačelnik Trogira Ante Bilić / Foto: Grad Split

Značajan benefit ovog projekta za Trogir je izgradnja prve biciklističke prometnice s pješačkom stazom, duljine 450 metara u sklopu šetnice i obalnog pojasa Brigi – Lokvice.

„Kroz mjesec, mjesec i pol dana staza će biti puštena u promet u punom kapacitetu. Dio koji je gotov, spreman je za uporabu. Sredstva iz europskih fondova nastojat ćemo maksimalno koristiti i u budućnosti s naglaskom na ovakve investicije i druga rješenja koja će činiti grad ‘pametnijim’, dostupnijim i ugodnijim za život i turizam“, rekao je gradonačelnik Bilić.

Dodatna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ je u tome što će se izraditi studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica koja će služiti kao temeljni dokument razvoja integriranog sustava biciklističkih prometnica na području Urbane aglomeracije Split.

„Godinama je javnost bila skeptična po pitanju sustava javnih bicikala u Splitu i Dalmaciji. Vjerovalo se da nama ne pada na pamet biciklirati po gradu, a danas je Split rekorder po broju korisnika u cijeloj državi. Brojke su pokazale da je ovaj alternativni oblik mobilnosti, koji je koristan i za zdravlje i za okoliš, itekako potreban te smo kroz ovaj projekt, s našim partnerima, htjeli doprinijeti kvaliteti života svih stanovnika Urbane aglomeracije Split. I splitska mreža bicikala se širi i već sada možemo reći da dolazi pet stanica na Marjan, a bit će ih još po gradskim kotarevima i mjesnim odborima.“ – izjavio je na predstavljanju prvog sustava javnih bicikala u Trogiru Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Splita, grada vodećeg partnera na projektu „Biraj biciklu!“.

Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Splita / Foto: Grad Split

„Time ćemo početi ispravljati nepravdu prema biciklistima i prilagođavati infrastrukturu za taj najjeftiniji i ekološki oblik javnog prijevoza. Cilj je u budućnosti omogućiti stanovnicima naših gradova kompletnu biciklističku infrastrukturu i mrežu biciklističkih prometnica. Čestitam gradonačelniku, gospodinu Biliću i njegovu timu na uspješnoj provedbi svih aktivnosti iz projekta „Biraj biciklu!“ i vjerujem da ćemo i u budućnosti uspješno surađivati na novim projektima koji za cilj imaju bolju kvalitetu života u našim gradovima“, dodao je Ivošević.

Predstavnik zajednice ponuditelja Nextbike i Hrvatski telekom, Ante Gustin, iznio je informacije o cijeni najma bicikala: „Pet kuna za pola sata korištenja klasičnog bicikla i deset kuna za pola sata električnog je iznimno povoljno. Godišnja pretplata, koja vrijedi za cijelu Hrvatsku, košta 200 kuna i s njom možete neograničeno koristiti bicikle po pola sata“. Kazao je i kako je potražnja za biciklima trenutno višestruko veća od kapaciteta.

„Imamo pet puta više zahtjeva dnevno nego što imamo bicikala. Potencijal širenja je velik. U dosadašnje tri godine rada sustava u Splitu imamo približno 40.000 registriranih korisnika, što je zaista velika brojka. Bilo je skepse hoće li se sustav koristiti na relacijama između gradova i općina, no do sada vidimo da se bicikle ne koriste samo da bi se spustile do Splita, već se i vraćaju, što i jest cilj ovog sustava, da korisnici prepoznaju bicikl kao jednostavan i najuspješniji način prijevoza“, naglasio je Gustin.

Za početak korištenja sustava javnih bicikala potrebno je preuzeti mobilnu aplikaciju Nextbike i pratiti upute za preuzimanje bicikala koje se nalaze na svakom od tri terminala: na rivi kod kule Kamerlengo, na ulazu u grad (nasip Brigi – Lokvice) i u Arbaniji (Sv. Križ).

Foto: Grad Split

Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ iznosi 13.609.435,83 kuna, a sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda s 10.893.396,68 kuna, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.

Grad Trogir je nositelj troška za iznos od 3.028.200,00 kuna (ukupno prihvatljivi troškovi) – Radovi na uređenju šetnice i biciklističke staze na lokaciji Brigi – Lokvice – od čega su bespovratna sredstva 2.423.861,22 kuna, a sredstva korisnika 604.338,78 kuna. U sklopu Ugovora o sufinanciranju provedbe EU projekata dodijeljen je iznos od 302.159,36 kn (50 % sredstava korisnika), dok trošak Grada Trogira za uspostavu sustava javnih bicikala iznosi 817.950,00 kuna, od čega su bespovratna sredstva 654.711,48 kn, izvijestili su iz Grada Trogira.

VEZANE VIJESTI

Biciklom od Trogira do Podstrane, od Splita do Dicma

Projektom razvoja sustava javnih bicikala na području Splita i susjednih sedam gradova i općina planira se dodatno popularizirati korištenje bicikala kao alternativnog oblika javnog prijevoza, i to razvojem i unapređenjem mreže biciklističke infrastrukture koja će omogućiti brže pristupanje stajalištima javnog prijevoza te služiti kao nadogradnja i dopuna postojećeg oblika javnog prijevoza na svakodnevnim relacijama stanovnika urbane aglomeracije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER