Automobili sve sporiji, vožnja biciklom često najbrži način prometovanja Parizom

Podaci dobiveni putem aplikacije Coyote pokazuju kako se prosječna brzina kretanja vozila na području francuske metropole smanjila za 1,8 km/h, dok je brzina na obilaznici pala za 3,7 km/h.

Ograničenje brzine uvedeno je zbog sigurnosti svih korisnika pariškog javnog prostora, prvenstveno pješaka i biciklista, te predstavlja dio programa smanjenja cestovnog prometa i poticanja aktivnih načina kretanja. Također, riječ je o još jednom ostvarenom predizbornom obećanju pariške gradonačelnice.

Od 30. kolovoza 2021. najveća dopuštena brzina kretanja vozila u cijelom Parizu ograničena je na 30 km/h, a ovu je mjeru – uvedenu s ciljem povećanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenja buke, podržala većina Parižana i Parižanki. Kako pokazuje analiza podataka dobivenih putem aplikacije Coyote, u nepunih godinu dana od uvođenja ograničenja od 30 km/h, prosječna brzina kretanja vozila pala je s 24,6 na 22,8 km/h, izvijestio je francuski RTL.

Analizom su obuhvaćene sve prometnice na kojima najveća dopuštena brzina kretanja vozila s 50 km/h smanjena na 30 km/h, i to u vremenu od 7 do 21 sat tijekom dva razdoblja: od 1. rujna 2020. do 31. srpnja 2021. te od 1. rujna 2021. do 28. srpnja 2022., odnosno prije i nakon primjene novih propisa.

Zaključak je kako se od 1. rujna 2021. prosječna brzina kretanja vozila u Parizu smanjila za 1,8 km/h, dok se smanjenje prosječne brzine na pariškoj obilaznici Périphérique još izraženije. Treba istaknuti kako se na pariškoj obilaznici još uvijek može voziti brzinom do 70 km/h, a prosječna brzina kretanja vozila smanjila se s 50 km/h na sadašnjih 46,3 km/h, odnosno za 3,7 km/h. Zbog još izraženijeg pada brzine kretanja vozila može se zaključiti kako dolazi do premještanja prometa što nije samo posljedica uvođenja ograničenja brzine, već i nekih drugih čimbenika poput izvođenja građevinskih radova, ali i sve kvalitetnije biciklističke infrastrukture u Parizu.

© Emilie Chaix / Ville de Paris

Ograničenje brzine od 30 km/h vrijedilo je i prije 30. kolovoza 2021. na gotovo 60 % pariških prometnica, uz iznimke kao što su obilaznica Périphérique, bulevari des Maréchaux i još nekoliko drugih važnih prometnica.

Mjerom se htjelo postići smanjenje buke za tri decibela (dB), ali i prepoloviti broj nesreća i smrtnih slučajeva na gradskim prometnicama. Koliko se u tome uspjelo još uvijek nije poznato budući da Grad Pariz i Prefektura pariške policije dosad nisu komentirali rezultate i uspješnost provedbe nove mjere za poboljšanje sigurnosti na cestama i smanjenje broja nesreća.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Od kolovoza 2022. središte Bruxellesa postaje zona smirenog prometa

Recentna istraživanja razvoja biciklističkog prometa i sigurnosti na cestama u Bruxellesu ukazuju na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava pokreće novi plan proširenja zone smirenog prometa u središtu glavnog grada u kolovozu 2022.

Berlin se pridružio inicijativi njemačkih gradova za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km na sat

Senat Berlina je sjednici održanoj 15. ožujka donio odluku o pridruživanju inicijativi njemačkih gradova kojom se njemačka savezna vlada poziva na izmjenu propisa i davanje ovlasti lokalnim samoupravama za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h. Osim toga, inicijativom se potiče unapređenje i veće korištenje javnog prijevoza što doprinosi većoj sigurnosti svih sudionika u prometu, ali i boljoj kvaliteti života i zraka te održivosti u zajednicama.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER