Na pariškoj obilaznici od danas vrijedi novo ograničenje brzine

Smanjenje brzine sa 70 na 50 km/h provodi se od 1. listopada i to postupno na dionicama unutarnjeg pariškog prstena

Do 10. listopada 2024. duž pariške obilaznice Boulevard périphérique bit će postavljeno 160 prometnih znakova ograničenja brzine na 50 km/h. Brzinom većom od dopuštene moći će voziti isključivo hitna vozila, a jedna prometna traka i dalje ostaje rezervirana za zajednički prijevoz, javni prijevoz, taksije, vozila za sanitetski prijevoz i prijevoz osoba s invaliditetom.

Odluka Grada Pariza o uvođenju smanjenja brzine sa 70 na 50 km/h na kružnoj obilaznici Boulevard Périphérique provodi se postupno od 1. listopada.

Ova odluka donesena je nakon dugih konzultacija koje su se provodile tijekom nekoliko godina. Nakon godine dana objavit će se procjena o njezinim učincima, a provedbu mjere pratit će francusko ministarstvo prometa, Grad Pariz i regija Île-de-France.

Korisna mjera za borbu protiv buke i onečišćenja zraka

Odluku o uvođenju novog ograničenja brzine pariška gradonačelnica Anne Hidalgo obrazložila je kao „javnozdravstvenu mjeru za pola milijuna Parižana koji žive uz i u neposrednoj blizini obilaznice“.  Naime, očekuje se kako će najnovije ograničenje brzine rezultirati smanjenjem buke i poboljšanjem kvalitete zraka čime će se podići kvaliteta života za oko 500 000 ljudi koji žive u blizini obilaznice.

Primjerice, smanjenje brzine sa 70 km/h na 50 km/h omogućit će smanjenje buke od 2,3 do 3 decibela. Grad Pariz podsjeća i na podatak kako je smanjenje brzine s 80 na 70 km/h u 2014. godini dovelo do smanjenja broja prometnih nesreća za 19 posto, dok su se stradavanja vozača motocikala smanjila za 25 posto.

Obilaznicom će se tako postupno uvoditi novo ograničenje brzine, ovisno o dinamici postavljanja prometne signalizacije. Od 1. listopada, duž unutarnjeg pariškog prstena brzinom od 50 km/h vozi se od Porte des Lilas na istoku do Porte d'Orléans u južnom dijelu grada, dok će se preostalim dijelom voziti brzinom do 70 km/h. Od četvrtka 10. listopada novo ograničenje brzine vrijedit će cijelom dužinom obilaznice, do kada će se tijekom noćnih sati postaviti oko 160 novih prometnih znakova. Brzinom većom od dopuštene moći će se kretati isključivo hitna vozila.

Posljednjih deset godina automobilski promet pao je za čak 40 posto

Što se tiče prometnih traka rezerviranih za zajednički prijevoz, javni prijevoz, taksije, vozila za sanitetski prijevoz i prijevoz osoba s invaliditetom te vozila hitne pomoći, Ministarstvo prometa i Grad Pariz zajedno će raditi na poboljšanju pristupa i uvjeta vožnje.

Prema istraživanju koje je proveo Grad Pariz, ova politika razvoja zajedničkog prijevoza na obilaznici mogla bi dovesti do pada prometa između 1,1 i 7,6 posto.

Zahvaljujući prometnoj politici koju Grad Pariz provodi posljednjih deset godina, automobilski promet pao je za čak 40 posto. Tijekom navedenog razdoblja u blizini glavnih prometnica uočen je i pad različitih zagađivača prisutnih u zraku i to za 30 do 50 posto.

Samo 27 Parižana posjeduje automobil, a sve veći dio pariškog javnog prostora posvećuje se pješacima i biciklistima.

„Noćas smo krenuli s postavljanjem prometnih znakova ograničenja brzine, a s njihovim postavljanjem završit ćemo do 10. listopada. Smanjenje maksimalne brzine pitanje je sigurnosti na cestama i zdravlja naših građana, a imat će minimalne posljedice za vozače. Međutim, smanjenje brzine omogućit će stotinama tisuća Parižana da se konačno dobro naspavaju, a ujedno je riječ o važnom koraku prema transformaciji ove autoceste koja presijeca metropolu i umanjuje kvalitetu života onih koji ju koriste, kao i onih koji žive u njezinoj blizini.“ – izjavio je zamjenik pariške gradonačelnice David Belliard.

Pariška obilaznica Boulevard péripherique, poznatija pod nazivom „le Périphérique“ ili još kraće „le Périph'“, duga je 35,04 km te najčešće ima četiri prometne trake u svakom smjeru. Périphérique se sastoji od dva koncentrična prstena: unutarnjeg („intérieur“) i vanjskog („extérieur“), a uz nekoliko iznimaka proteže se uz administrativnu granicu grada Pariza. Obilaznica je građena od 1956. do 1973., najvećim dijelom na pojasu kojim su se nekada protezale gradske zidine i stare utvrde, a dana 25. travnja 1973. godine svečano ju je otvorio tadašnji francuski premijer Pierre Messmer.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER