Pariz dobiva novu mrežu automatiziranih javnih toaleta

Francuska metropola raspolaže s gotovo 800 javnih toaleta, a više od polovice njih čine automatizirane JCDecaux kabine

Dosadašnje sive JCDecaux javne toalete na pariškim javnim površinama do 2025. godine zamijenit će automatizirani toaleti nove generacije

JCDecaux je vodeća svjetska tvrtka za vanjsko oglašavanje koja je prisutna u 3.518 gradova s više od 10.000 stanovnika, a u Parizu upravlja oglasnim prostorom na javnim površinama, uključujući i 1.500 „abribus“ autobusnih stanica i 435 javnih toaleta koje godišnje koristi više od 15 milijuna korisnika. Također, tvrtka JCDecaux trenutno upravlja s gotovo milijun reklamnih panela diljem svijeta, kao i vodećom svjetskom mrežom automatiziranih javnih toaleta koju godišnje koristi 31 milijun korisnika.

 

Grad Pariz je krajem ljeta obnovio ugovor s tvrtkom JCDecaux, a nova generacija automatiziranih javnih toaleta bit će u potpunosti dizajnirana i sastavljena u Francuskoj. Do početka 2025. godine planirana je instalacija 435 novih automatiziranih javnih toaleta koji će zamijeniti postojeće objekte iz 2009. godine. Za njihovo oblikovanje zadužen je dizajnerski studio tvrtke JCDecaux na čelu s Patrickom Jouinom, francuskim dizajnerom svjetskog glasa, a sastavljat će se u proizvodnom pogonu u Maurepasu, nedaleko od Pariza.

Novi javni toaleti olakšat će svakodnevni život stanovnicima i posjetiteljima grada, a bit će prilagođeni potrebama svih dobnih skupina, osobama s invaliditetom, kao i beskućnicima. Univerzalni pristup higijenskim uslugama u javnoj domeni temeljno je ljudsko pravo, a pandemija je naglasila uključivu i univerzalnu dimenziju automatiziranih javnih toaleta.

Najveća mreža automatiziranih javnih toaleta u svijetu

S ciljem što kvalitetnijeg oblikovanja novih objekata tijekom dvogodišnjeg razdoblja održane su brojne konzultacije, a posebna pozornost posvećena je potrebama žena, osoba s invaliditetom, posebice osoba s oštećenjima vida i sluha. Provedeno je i veliko terensko istraživanje, a osim korisnika javnih toaleta, za mišljenje se pitalo čak i osobe koje ih iz raznih razloga izbjegavaju.

Osim prostrane glavne kabine, novi javni toaleti bit će također opremljeni i posebnim prostorom s pisoarom kako bi se osigurala privatnost korisnika. Vrijeme čekanja između svakog korištenja glavne kabine smanjit će se čak za trećinu, odnosno na svega pola minute  koliko će biti potrebno za ispiranje, dezinficiranje i prozračivanje toaleta prije ulaska sljedećeg korisnika. Pisoar će se dezinficirati odmah nakon svakog korisnika pa će taj dio javnog toaleta biti dostupan bez čekanja.

Time će se udvostručiti kapacitet automatskih javnih toaleta koji će istovremeno moći koristiti 870 korisnika, dok će se dostupnost usluge povećati četiri puta, čime će nova pariška mreža javnih toaleta postati najveća u svijetu.

  • Parižanke i Parižani su se tijekom pandemije od potencijalnog širenja zaraze štitili i dozatorima s hidroalkoholnom otopinom za higijensku dezinfekciju ruku, koji su do lipnja 2020. postavljeni na autobusnim stanicama i javnim toaletima, odnosno na dvije tisuće lokacija širom grada. © JCDecaux

Projekt za promicanje održive javne higijene

Kako bi se osigurali najviši higijenski standardi, svim korisničkim sučeljima upravljat će se bez ruku. Vanjski umivaonik bit će opremljen dozatorima sa sapunom, koji će svim korisnicima omogućiti pranje ruku u javnom prostoru. WC školjka će se ispirati i dezinficirati nakon svake upotrebe, a inovativni proces čišćenja omogućit će uštedu vode za potpuno čišćenje i uklanjanje smeća koje ostane na podu. Robusni dizajn i ergonomija javnih toaleta optimizirani su za sprječavanje vandalizma, kao i za funkcionalno održavanje čistoće.

Ekološki prihvatljive javne toalete servisirat će operativci koji će koristiti teretne bicikle, dok će popravke za koje su potrebni rezervni dijelovi obavljati operativci koji će na raspolaganju imati električna vozila. Održivost nove generacija automatiziranih javnih toaleta osigurat će smanjenje potrošnje vode i to za gotovo dvije trećine sadašnje količine, kao i 30 posto manja potrošnja električne energije. Također, novi javni toaleti napajat će se 100-postotnom obnovljivom električnom energijom.

U skladu s načelima kružnog gospodarstva, postojeće kabine javnih toaleta će se preraspodijeliti na drugim lokacijama u Francuskoj ili inozemstvu.

  • Na pariškim ulicama instalirano je 1.500 „abribus“ autobusnih stanica tvrtke JCDecaux. © JCDecaux

Dizajn koji poštuje pariško kulturno nasljeđe

Patrick Jouin, koji je već dizajnirao postojeće kabine pariških javnih toaleta, predvodi tim dizajnera koji oblikuje nove objekte. Osim kvalitete materijala i lakoće održavanja, jedan od glavnih kriterija je uklapanje u pariški javni prostor. Dizajn novih toaleta bit će u skladu s ranijim modelom, omogućujući jednostavnu identifikaciju usluge i neprimjetnu integraciju u pariški urbani krajolik. Posebna pažnja posvećena je izgledu krova, a novi će model biti iste visine i širine, iako malo duži zbog dodatka kabine za pisoar. Novi dizajn ovih javnih toaleta bit će predstavljen tijekom trećeg kvartala 2022. godine.

Nove mogućnosti usluge

Besplatna aplikacija omogućit će korisnicima provjeru dostupnosti objekata u njihovoj blizini, najkraći put do njih i druge korisne informacije. Također će omogućiti prijavu eventualnih oštećenja i kvarova te slanje zahtjeva za održavanje kako bi timovi JCDecauxa mogli odgovoriti što je brže moguće.

Novi ugovor Grada Pariza s tvrtkom JCDecaux predviđa i povećanje broja javnih toaleta i to za najmanje 50 do 100 dodatnih jedinica koje bi se mogle instalirati u dijelovima Pariza koji trenutno ne raspolažu javnim toaletima.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

250 milijuna eura za provedbu nove biciklističke strategije

Razvoj nove biciklističke infrastrukture i rješenja za sigurno parkiranje bicikala te daljnje ulaganje u sustav javnih bicikala... Cilj nove pariške biciklističke strategije za razdoblje od 2021.-2026. godine je 100-postotni biciklistički grad.

Grad ljubavi želi postati i 100-postotna biciklistička metropola

Francuska metropola trenutno raspolaže s više od 1000 km biciklističkih staza, uključujući više od 300 km trajnih i 52 km privremenih staza izgrađenih u vremenu nakon prvog vala pandemije koronavirusa. Potonje su u međuvremenu najvećim dijelom postale trajne, a do 2026. godine planira se izgradnja dodatnih 180 km novih sigurnih i dvosmjernih biciklističkih staza.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER