Pariz dogodine uvodi električne autonomne brodove na Seini
Ispod opjevanih pariških mostova uskoro kreće prva riječna linija javnog prijevoza
Prva riječna linija javnog prijevoza omogućit će kvalitetnu i svakodnevnu povezanost središta francuske metropole s njenim predgrađima u departmanima Val-de-Marne i Hauts-de-Seine u regiji Île-de-France.
Prema najavi pariške gradske uprave, šest električnih brodova od travnja 2024. povezivat će jugoistočno predgrađe Pariza Alfortville (Val-de-Marne) s Issy-les-Moulineaux (Hauts-de-Seine), smještenim 6,6 km jugozapadno od središta francuske metropole. Liniju dugu 16,5 km održavat će RiverCat France, a brodovi će početi prometovati nekoliko mjeseci prije početka Olimpijskih i Paraolimpijskih igara čije će se svečano otvaranje održati na rijeci Seini, na kojoj će se održavati i natjecanja u pojedinim vodenim sportovima.
100 putnika i 40 bicikala na svakom brodu
Zahvaljujući projektu Mon Beau Bateau (MonBB) osigurat će se ekološki prihvatljiv i alternativan način prijevoza, koji će stanovnicima Pariza i regije Île-de-France ponuditi ugodnije putovanje rijekom Seinom i promicati inovativnu i održivu mobilnost tijekom Olimpijskih igara u Parizu 2024. Projekt MonBB ima za cilj ponuditi alternativu tradicionalnom prijevozu, rasteretiti mostove, promovirati modalni prijelaz s automobila na brod i bicikl te povezati prometne mreže s obje strane rijeke Seine i korištenje drugih prijevoznih sredstava na manje od pet minuta hoda od svakog stajališta.
- © RiverCat France
Brodovi će biti prilagođeni osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, prevozit će klasične i teretne bicikle, a široke hidraulične rampe omogućit će brz ukrcaj i iskrcaj putnika. Svako od šest električnih autonomnih plovila dužine 30 metara moći će primiti do 100 putnika i 40 bicikala, a zbog sigurnosti putnika ipak će imati kapetana i posadu. Osim toga, svaki će brod raspolagati salonom za putnike i posebnim prostorom za rad na daljinu, barom, toaletima te utičnicama za punjenje pametnih telefona, tableta i prijenosnih računala i besplatnom Wi-Fi mrežom, kao i spremištem za bicikle.
„Ovisno o odredištu, cijene prijevoza varirat će između tri i osam eura, no za najveći broj relacija cijena će iznosi tri eura. Također, putnicima će se ponuditi mogućnost plaćanja pretplatne karte čime će se cijena putovanja smanjiti na dva eura“, kazao je Dany Carvalho, direktor tvrtke RiverCat France. „Povlaštena cijena prijevoza ponudit će se korisnicima pariškog javnog prijevoza i vlasnicima Navigo kartica, a cijena godišnje karte trebala bi iznositi 60 eura za neograničen broj putovanja.“
Još dvije linije za povezivanje južnih pariških predgrađa
Plovidba će uz uključena zaustavljanja trajati jedan sat i 15 minuta, a na održavanju linije bit će zaposleno tridesetak članova posade. Brodovi bi trebali polaziti svakih 30 minuta, i to svakog dana od 6 do 22 sata. U samom Parizu predviđeno je šest postaja za ukrcaj i iskrcaj putnika.
>>> Pročitajte još >>> Paris 2024: Čarobno okruženje za još čarobnije otvorenje Olimpijskih igara
- Prvi put u povijesti Olimpijskih i Paraolimpijskih igara, svečanost otvorenja neće se održati na stadionu, već u središtu grada domaćina. © Paris 2024 / Florian Hulleu
U srpnju 2024. planira se uvođenje još jedne putničke linije na rijeci Seini. Južno od Pariza, u departmanu Essonne, brodskom linijom će se povezati Juvisy-sur-Orge i Soisy-sur-Seine preko Ris-Orangisa, udaljenog 23 km od središta Pariza. Ova linija predstavlja još jedan dio projekta MonBB koji je pobijedio na natječaju francuske nacionalne uprave za mrežu unutarnjih vodnih putova Voies navigables de France (VNF), a testirat će se tijekom Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Parizu. Treća linija planirana je također za 2024. godinu, i to između Soisy-sur-Seine (Essonne) i Nacionalne knjižnice Francuske (BNF) u Parizu.
Projekt MonBB uvelike će podići kvalitetu usluge riječnog prijevoza, a mreža će se u konačnici sastojati od četiri riječne linije koje pokrivaju ukupnu udaljenost od 52 km. Projekt će također omogućiti podizanje kvalitete života u pariškim predgrađima i njihovo povezivanje s Parizom, ali i turističko otkrivanje cijele regije na posve nov način.
S.F. / Ekovjesnik