Vožnja električnim biciklom smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i raka
Svakodnevna vožnja e-bicikla smanjuje rizik od srčanog udara za 40 posto
Osim što uvelike smanjuje rizik od pretilosti, visoke razine kolesterola i povišenog krvnog tlaka, upotreba električnog bicikla također smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i raka, pokazuje najnovije istraživanje njemačkih znanstvenika.
Prema istraživanju Medicinskog fakulteta u Hannoveru (Medizinische Hochschule Hannover - MHM) o pozitivnim učincima vožnje električnog bicikla na zdravlje ljudi, svakodnevna vožnja električnog bicikla, između ostalog, može smanjiti rizik od srčanog udara za 40 %. Istraživanje je provedeno diljem Njemačke i to na uzorku od 1 250 korisnika e-bicikala i 629 korisnika konvencionalnih bicikala između 2017. i 2020. godine.
„U našoj studiji analizirali smo 58 833 vožnje električnim i konvencionalnim biciklima te mjerili otkucaje srca biciklista i brzinu kretanja. Za razliku od drugih velikih studija o dobrobitima korištenja e-bicikala, prvi put smo prikupljali stvarna mjerenja, a ne samo anketirali bicikliste“, objašnjava prof. dr. Uwe Tegtbur, voditelj istraživanja i ravnatelj Klinike za rehabilitaciju i sportsku medicinu, koji je i sam iznenađen koliko daleko sežu otkrivene zdravstvene koristi vožnje e-bicikala.
Među glavnim zaključcima istraživanja ističe se kako svakodnevna vožnja električnim biciklom na relaciji od 12 do 15 kilometara doprinosi smanjenju razine kolesterola, rizika od masne jetre, kao i smanjenju šanse za razvoj demencije i Alzheimerove bolesti. Također, ova aktivnost smanjuje rizik od razvoja raka za 30 % te čak dvostruko rizik od pretilosti i povišenog krvnog tlaka.
Vozači e-bicikala češće ostavljaju automobil na parkingu
„Suprotno mnogim predrasudama, naši podaci potvrđuju da su mišići i kardiovaskularni sustav gotovo jednako opterećeni prilikom vožnje električnim i običnim biciklom“, ističe dr. Hedwig Theda Boeck, znanstvena suradnica na Klinici za rehabilitaciju i sportsku medicinu te jedna od glavnih autorica istraživanja. „Također smo otkrili da vozači e-bicikala svoj automobil zamjenjuju e-biciklom češće nego drugi biciklisti, što je jasna dodana vrijednost za njihovo zdravlje. Nismo pak ustanovili veće razlike kod zamjene automobila pješačenjem.“
Električni bicikli olakšavaju početak svakodnevne tjelesne aktivnosti, a također su i dobar način za povećanje aktivnosti kod starijih osoba s prekomjernom tjelesnom težinom i slabijom kondicijom.
„Mnogi korisnici e-bicikala prije nisu nužno bili biciklisti, a od velike su im pomoći na brdovitom terenu ili pri jakom vjetru“, dodaje dr. Boeck. „Više od 35 posto vozača e-bicikala koji su sudjelovali u istraživanju u prošlosti je imalo bolesti poput srčanog udara i visokog krvnog tlaka ili su imali problema sa zglobovima. E-bicikl im pomaže da se ponovno slobodno kreću.“
Bicikliranje i izbjegavanje sjedenja doprinose zdravijem i aktivnijem životu
„Pokazali smo da su vozači e-bicikala bili na cesti 135 minuta tjedno, od čega je većina vremena predstavljala učinkovitu tjelesnu aktivnost. Samo to im je omogućilo postizanje dvije trećine cilja Svjetske zdravstvene organizacije od preporučenih 150 minuta umjerene tjelesne aktivnosti tjedno“, kaže prof. dr. Tegtbur.
Skupina korisnika e-bicikala bila je u prosjeku nešto starija od korisnika konvencionalnih bicikala, imala je viši indeks tjelesne mase i također je češće patila od prethodnih bolesti poput visokog krvnog tlaka, dijabetesa, astme ili bolesti srca. Sve u svemu, istraživanje je pokazalo da vožnja e-bicikala smanjuje rizik od srčanog udara za više od 40 posto. Rizik od raka ili dijabetesa također se smanjuje s povećanjem aktivnosti.
Projekt je financiralo Federalno ministarstvo digitalnih poslova i prometa (BMDV) sredstvima za provedbu Nacionalnog biciklističkog plana (NRVP) za 2020. godinu. Partneri na istraživanju bili su Institut za biometriju i istraživanje prometnih nesreća Medicinskog fakulteta u Hannoveru, kao i Centar za istraživanje ekonomike zdravstva (CHERH) Sveučilišta Leibniz u Hannoveru.
S.F. / Ekovjesnik