Francuzi se pomamili za biciklima, proizvodnja u kolapsu
2,6 milijuna prodanih bicikala u 2019. i 3,3 milijuna u 2020. godini
U Francuskoj se 2020. godine prodavalo gotovo 10.000 bicikala dnevno! Prema još nepotpunim podacima, prodaja je u odnosu na 2019. porasla za 27 %.
Zahvaljujući značajnim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu, ali i velikom porastu broja biciklista/ica prije i tijekom pandemije koronavirusa, Francuska postaje prava biciklistička velesila. To je također utjecalo na snažan porast potražnje za biciklima koju proizvođači i trgovci jednostavno ne mogu zadovoljiti, a rokovi isporuke kreću se od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci.
Prošlogodišnje obustavljanje proizvodnje u određenim tvornicama u Aziji djelomično objašnjava ovaj fenomen, no neki proizvođači, kao što je O2feel, svoju proizvodnju sada sele u Francusku kako bi se bolje prilagodili potražnji.
„Vrtoglav porast prodaje bicikala zabilježili smo tijekom prvog 'zatvaranja' početkom prošle godine“, kazao je Joseph d'Halluin, glavni tajnik Francuske federacije korisnika bicikala (Fédération française des usagers de la bicyclette - FUB). „Dovoljan je samo kratki pogled na prenapučene biciklističke staze i garaže kako bismo dobili potvrdu porasta potražnje za biciklima. S izbijanjem zdravstvene krize ljudi su počeli izbjegavati javni prijevoz te prihvatili biciklizam kao najbrži i najsigurniji način kretanja. Tome posebno svjedočimo u Parizu i regiji Île-de-France, gdje biciklizam doživljava pravi procvat“, dodao je d'Halluin.
Iako još nisu objavljeni potpuni podaci za 2020. godinu, prošlu je godinu prema procjenama stručnjaka obilježila rekordna prodaja bicikala u cijeloj Francuskoj. Potražnja je tako velika da je proizvodnja ne može pratiti, a jednom od najvećih dobavljača bicikala, japanskoj tvrtki Shimano, za isporuku je potrebno tri do 12 mjeseci. To se događa zbog privremenog obustavljanja proizvodnje u određenim azijskim tvornicama u Aziji na početku pandemije, ali prvenstveno zbog snažnog porasta potražnje kakav nije zabilježen u stogodišnjem poslovanju ove tvrtke.
Potreba za masovnom proizvodnjom
„Bicikl se sastoji od preko dvije tisuće dijelova, no problem ne leži u opskrbi dijelovima, već u potražnji koju ne možemo zadovoljiti i zbog toga nam je potrebno više vremena za isporuku“, objasnio je Xavier Moleux, direktor marketinga tvrtke O2feel koja proizvodi vrhunske električne bicikle. „Nadamo se da ovu vrlo pozitivnu pojavu ipak neće usporiti naši proizvodni problemi, no svjesni smo da moramo početi s masovnijom proizvodnjom.“
Dugi rokovi isporuke ukazali su, kao i u drugim područjima, na veliku ovisnost Francuske o azijskim proizvođačima. „To dovodi u pitanje našu gospodarsku suverenost“, rekao je glavni tajnik FUB-a Joseph d'Halluin, a kriza koronavirusa ukazala je na potrebu pokretanja vlastite proizvodnje. Osim toga, ne mogu se nabaviti ni rezervni dijelovi poput guma, sjedala i lanaca.
O2Feel je stoga odlučio trećinu svoje proizvodnje preseliti u Francusku te ovog proljeća planira otvaranje novog pogona u toj zemlji.
Biciklistička 'Silicijska dolina'
„U jednoj je zemlji teško proizvoditi sve potrebne dijelove i zbog toga trebamo promijeniti način proizvodnje i proširiti krug dobavljača“, kazao je Xavier Moleux. „Postepeno ćemo povećavati proizvodnju u Francuskoj, a s porastom tržišta u Europi će se sigurno povećavati broj dobavljača te proizvođača dijelova kako bi bili bliži ovom velikom tržištu.“
U FUB-u navode primjer Portugala koji je u samo nekoliko godina postao vodeći proizvođač bicikala u Europi. U regiji Águeda stvoreno je pravo industrijsko središte, uključujući i najveću europsku tvornicu bicikala.
„Ovo je primjer koji trebamo slijediti“, rekao je Joseph d'Halluin, koji sanja o pravoj biciklističkoj 'Silicijskoj dolini' u Francuskoj.
S.F. / Ekovjesnik