Rimski javni prijevoznik ATAC obnavlja flotu sa 118 hibridnih autobusa
Nova vozila pridonijet će postupnom obnavljanju flote rimskog ATAC-a s ciljem pružanja sve učinkovitijeg i održivijeg javnog prijevoza
Više od 1 200 novih autobusa zamijenit će dotrajala vozila i značajno obnoviti flotu rimskog javnog prijevoznika ATAC do 2026. godine. Prosječna starost vozila past će sa sadašnjih devet na pet i pol godina.
„U Rim stiže 118 novih hibridnih autobusa čiju je nabavu u rujnu 2022. financirao Grad Rim, a počet će prometovati do početka ljeta“, najavio je u utorak Eugenio Patanè, gradski vijećnik zadužen za mobilnost.
Novi hibridni autobusi zamijenit će stare gradske Mercedes-Benz autobuse nabavljene 2003. i 2004. godine, a obnova flote autobusa rimskog javnog prijevoznika ATAC (Azienda Tramvie e Autobus del Comune di Roma) nastavlja se s ciljem osiguranja održivosti, smanjenja emisija štetnih plinova, poboljšanja kvalitete i sigurnosti javnog prijevoza u glavnom gradu Italije.
Do 2026. više od 1 200 novih vozila zamijenit će gradske autobuse koji su došli do kraja životnog vijeka, pri čemu će se prosječna starost sa sadašnjih devet smanjiti na pet i pol godina.
„Novi autobusi su po karakteristikama vrlo slični ranije nabavljenim hibridnim autobusima koji prometuju od početka ljeta 2021. godine, a nova se od njih razlikuju po tome što imaju treća vrata na stražnjem dijelu vozila čime se omogućuje veća brzina ulazaka i izlazaka putnika. Poboljšana je i sigurnost vozača koji će biti zaštićeni zasebnom kabinom.” – kazao je Eugenio Patanè.
- ATAC obnavlja flotu sa 118 hibridnih autobusa / Foto: ATAC Roma
Od ljeta do jeseni 2021. nabavljeno je stotinu novih Mercedes-Benz Citaro autobusa (pogledajte video) s Euro 6 dizelskim motorom. Riječ je o blagim hibridnim autobusima koji koriste superkondenzatore za povrat energije, a zahvaljujući elektro-hidrauličnom upravljanju „intelligent eco steering” u ATAC-u procjenjuju da je potrošnja goriva smanjena za 10 posto. Svi autobusi dugi su 12 metara, imaju dvoja vrata i opremljeni su Around View Monitoring sustavom (AVM), multimedijskim monitorima, protupožarnim alarmom, LED indikatorskim oznakama prilagođenima slabovidnim osobama i klima uređajem, a kapacitet im je 112 putnika (od toga 26 sjedećih i 86 stajaćih mjesta) te imaju sjedala za osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
Vozni park ATAC-a trenutačno raspolaže s oko 350 autobusa s dizelskim motorom Euro 3 koji će se morati povući iz upotrebe do kraja ove godine, zajedno sa stupanjem na snagu novih i strožih pravila u zoni ograničenog prometa ili tzv. „zelenog pojasa“. Mjere za smanjenje onečišćenja zraka u glavnom gradu Italije sve su rigoroznije pa će se i Rimljani morati oprostiti od najmanje 30 000 automobila koji ne ispunjavaju uvjete i naviknuti se na veće korištenje javnog prijevoza koji je već u postupku postupne obnove i elektrifikacije voznog parka.
S.F. / Ekovjesnik