Osijek se osuvremenjivanjem tramvajske infrastrukture priprema za dolazak niskopodnih tramvaja

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić obišao završene radove na tramvajskoj infrastrukturi i obnovi podvožnjaka u Vinkovačkoj ulici

Projekt modernizacije tramvajske infrastrukture vrijedan 35 milijuna eura ide svojim tijekom, a obuhvaća obnovu 9,5 kilometara tramvajske mreže, 23 stajališta, 10 kilometara kontaktne i 7,5 kilometara podzemne mreže, izvijestili su iz Grada Osijeka.

„Rađen je gornji i donji ustroj tramvajske pruge. Radovi su trajali pet mjeseci, a za to vrijeme, dok je cesta bila u potpunosti ili djelomično zatvorena, iskoristili smo situaciju kako bismo u potpunosti obnovili podvožnjak. Asfaltirali smo i sve četiri trake u dužini od 1 045 metara, očistili i obojali potporne zidove, nosive stupove, ogradu s pješačko biciklističkom stazom te obnovili javnu rasvjetu. Rekonstruirali smo sva stubišta, a također smo riješili i problem odvodnje, koju smo rekonstruirali. Uistinu možemo biti ponosni kako danas podvožnjak izgleda.“ – istaknuo je osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Podsjetio je kako se u Osijeku u ovom trenutku provode projekti u vrijednosti 350 milijuna eura, a riječ je o čak 84 projekta.

„Ono na što smo svakako ponosni, što smo nedavno bili i komunicirali, je da je Grad Osijek, prema podatcima Ministarstva financija za 2022. godinu, najuspješniji grad po povlačenju sredstava iz fondova EU. Modernizacija tramvajske infrastrukture preduvjet je za dolazak 10 novih niskopodnih tramvaja, vrijednosti 25 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, koji se izrađuju u tvrtki Končar, a prvi bi trebao doći u ožujku u 2025. godine. Novi tramvaji će svakako dati bolju sigurnost, udobnost, kvalitetu i veći kapacitet. Ovo ne radimo samo za danas, nego radimo i za generacije koji dolaze iza nas.“ – dodao je gradonačelnik Radić te zahvalio građanima na strpljenju zbog prometnih gužvi u onim dijelovima grada gdje se provode projekti.

Direktor tvrtke Gradski prijevoz putnika (GPP) Goran Pajnić izvijestio je kako projekt modernizacije tramvajske infrastrukture ulazi u zadnju godinu realizacije te da obuhvaća obnovu tramvajske infrastrukture, dok je obnova podvožnjaka realizirana na gradonačelnikovu inicijativu.

„Prije tjedan dana otvorili smo veliku dionicu D05, od Radićeve do Kuhačeve, u dužini od 760 metara. To nam je jedna vrlo bitna dionica koju želimo riješiti do početka ožujka iduće godine. Infrastruktura je preduvjet za ono što nam slijedi početkom 2025. godine, a to je prvi niskopodni tramvaj koji treba doći. Do kraja mjeseca listopada iduće godine obnovili bismo kompletnu tramvajsku infrastrukturu, pustili tramvajski promet i vozili bismo prva četiri mjeseca s našim, starim tramvajima, a kako dolaze novi tako bismo stare rashodovali.“ – rekao je Goran Pajnić.

Grad Osijek / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

München zabranjuje e-romobile u javnom prijevozu

Električni romobili uskoro više neće biti dopušteni u podzemnoj željeznici, tramvajima i autobusima, a tom odlukom minhenski prijevoznik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) slijedi primjere sve većeg broja europskih gradova.

Završena obnova zgrade osječkog željezničkog kolodvora

Zgrada željezničkog kolodvora izgrađena je prije 125 godina te je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske kao dio zaštićene kulturno-povijesne cjeline Osijeka. U obnovu zgrade i njenih pročelja, sanaciju nadstrešnice i uređenje interijera sa svim instalacijama uloženo je oko pet milijuna eura.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER