Suvremeni digitalni sustav informiranja putnika odsad i u budimpeštanskim autobusima
Novi sustav ugrađen je u ukupno 1 382 vozila
Nakon što je suvremeni digitalni sustav informiranja putnika uveden u tramvajima i trolejbusima te prigradskim vlakovima, budimpeštanski javni prijevoznik Budapesti Közlekedési Központ (BKK) počeo je i njegovim uvođenjem u gradskim autobusima. Tijekom vožnje autobusom putnici će odsad moći doznati sve informacije o mogućnostima presjedanja i nastavka putovanja u stvarnom vremenu.
Budimpeštanski javni prijevoznik Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nastavlja s podizanjem kvalitete svojih usluga te je u više od 1 300 svojih vozila uveo digitalni sustav informiranja putnika koji putem zaslona omogućuje lakše snalaženje u javnom prijevozu te na pregledan način nudi informacije o mogućnostima presjedanja i nastavka putovanja u stvarnom vremenu. Suvremeni displeji za najavu dolaska tramvaja i autobusa već su ranije postavljeni na svim stajalištima javnog gradskog prijevoza.
Od sada se ova mogućnost putem internih zaslona pruža i putnicima u autobusima koji se tijekom vožnje obavještavaju o tome na kojim stajalištima mogu presjesti i koje su im linije tramvaja i podzemne željeznice te prigradskih vlakova dostupne na sljedećoj stanici. Štoviše, putnicima se navodi i informacija o preostalom vremenu do polaska tih linija.
© BKK - Budapesti Közlekedési Központ
Iako su prethodni informacijski sustavi još prije više godina putnicima pružali slčne informacije, one su najčešće bile netočne. Svjesni potrebe kvalitetnog informiranja putnika, u BKK-u su odlučili uvesti suvremeniji sustav. Novi sustav informiranja putnika najprije je u svibnju 2023. uveden u Siemensovim Combino tramvajima, zatim se, zahvaljujući pozitivnim rezultatima i zadovoljstvu putnika, tijekom ljetnih mjeseci nastavio uvoditi i u ostalim tramvajima, a ove jeseni i u trolejbusima.
BKK je u potpunosti modificirao svoj sustav upravljanja prometom i informiranja putnika FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer), a prometni stručnjaci također su razvili novi modul koji izračunava polaske linija temeljem stvarnog položaja vozila i prenosi te podatke u računalo u vozilu. Modul ujedno omogućuje obradu podataka o linijama drugih pružatelja usluga prijevoza.
© BKK - Budapesti Közlekedési Központ
Lakša orijentacija, zadovoljni korisnici
Uvođenje novog sustava zahtijevalo je i nova rješenja na vozilima kako bi se informacije o mogućnostima presjedanja putnicima mogle prikazati na zaslonima, a provedbom ovog projekta BKK je izvršio ugradnju softvera i zaslona u ukupno 1 382 vozila.
Budimpeštanski javni prijevoznik BKK svake godine procjenjuje potrebe i razmatra stavove stanovnika Budimpešte i okolice o uslugama javnog prijevoza. Prema dosadašnjim povratnim informacijama, javnim prijevozom su najzadovoljniji putnici koji putuju s periferije u središte grada. Kvalitetne informacije o linijama javnog prijevoza i kontinuirana digitalizacija svakako igraju značajnu ulogu u pozitivnoj ocjeni korisnika BKK-ovih usluga.
Stjepan Felber | Ekovjesnik