U Genovi započela izgradnja prvog talijanskog podmorskog tunela

3,4 km autoceste pod morem i 10 hektara novih parkova i zelenih površina

Radovi na prvom talijanskom podmorskom tunelu službeno su započeli u ponedjeljak 4. ožujka. Projekt izgradnje tunela od strateške je važnosti za Genovu i cijelu Italiju, a njime će se značajno poboljšati pristup jednoj od vodećih talijanskih luka za prijevoz robe i putnika.

Tunel bi se trebao dovršiti do kolovoza 2029. godine, a osim što će omogućiti bolju povezanost đenovskih četvrti te mnogima skratiti putovanje kroz grad, Genova će također dobiti 10 hektara novih zelenih površina i parkova. Riječ je o projektu zelene urbane obnove kojim će se rasteretiti prometnice u središtu grada te, još važnije, unaprijediti postojeća i razviti nova zelena infrastruktura stvaranjem tri nova javna parka te izgradnjom pješačkih i biciklističkih staza. Novi parkovi postat će sastavni dio đenovskog krajobraznog sustava te će kao važan dio strategije prilagodbe klimatskim promjenama pomoći u očuvanju biološke raznolikosti te unapređenju zdravlja i podizanju kvalitete života svih građana Genove.

 

  • © Autostrade per l'Italia

Projekt se temelji na masterplanu koji je za Autostrade per l'Italia S.p.A. (ASPI) izradio Renzo Piano Building Workshop (RPBW Architects) uz doprinos lokalnih institucija i pod nadzorom talijanskog Ministarstva infrastrukture i prometa.

Gradilište koje se nalazi u đenovskoj četvrti San Benigno u ponedjeljak su svečano otvorili zamjenik talijanskog premijera i ministar infrastrukture i prometa Matteo Salvini, ministar unutarnjih poslova Matteo Piantedosi, zamjenik ministra infrastrukture i prometa Edoardo Rixi, predsjednik regije Ligurije Giovanni Toti, gradonačelnik Genove Marco Bucci te predstavnici Autostrade per l'Italia.

Nakon pripremnih radova izvedenih tijekom 2023. godine, radovi su u ponedjeljak počeli rušenjem velikog lučkog skladišta čime se otvara prostor od preko 25 000 četvornih metara u kojem će se izgraditi zapadni ulaz u tunel i gdje će se započeti s iskopima. Tunel dug 3,4 kilometra gradit će se u području lučkog bazena na dubini od 45 metara, a činit će ga dvije glavne cijevi, po jedna za svaki smjer kretanja. Zahvaljujući investiciji od gotovo milijardu eura ovaj tunel će po veličini promjera od približno 16 metara biti četvrti najveći u svijetu.

  • © Autostrade per l'Italia

„Početak radova na izgradnji tunela predstavlja povijesni trenutak za Genovu i Liguriju. Riječ je o jedinstvenom projektu u cijeloj Italiji čiju smo realizaciju dugo očekivali, a nadovezuje se na brojne velike infrastrukturne radove koji su u tijeku. Rezultat je sinergije svih uključenih institucija, ujedinjenih zajedničkim ciljem da ovo područje učinimo privlačnijim ne samo za turiste, već i za ulagače, potičući tako rast i razvoj cijele regije.“ – kazao je predsjednik regije Ligurije Giovanni Toti.

Da će izgradnja tunela uvelike promijeniti izgled Genove u sljedećih nekoliko godina siguran je i gradonačelnik Genove Marco Bucci. „Tunel će unaprijediti promet u našem gradu te će zajedno s novom rivom, lukobranom i parkovima usmjeriti njegov razvoj prema održivoj budućnosti“, kazao je gradonačelnik Bucci.

Početak radova na izgradnji tunela daljnji je korak prema transformaciji mobilnosti grada Genove čija je luka njegovo prometno i logističko središte. Preusmjeravanjem prometa iz središta Genove povećat će se sigurnost i omogućiti razvoj alternative postojećem cestovnom sustavu uz trajne pozitivne učinke na cijeli grad i luku.

  • © Autostrade per l'Italia

Jedan od simbola grada Genove, svjetionik La Lanterna visok 77 metara, novim parkom Parco della Lanterna povezat će se s gradskom četvrti Sampierdarena. Parco della Foce će zahvaljujući proširenju postati najveći park u Genovi, dok će se treći park podići uz obnovljene gradske zidine koje duž prometnice Corso Aurelio Saffi godinama zaklanjaju razni objekti.

„Tunel je veliki izazov za ASPI te predstavlja novi način razmišljanja o infrastrukturi i konkretan odgovor na potrebu kombiniranja cestovne mobilnosti s ciljevima održivog razvoja“, kazao je izvršni direktor Autostrade per l'Italia Roberto Tomasi.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Obala najvećeg grada Sardinije postaje zelena promenada

Projektom se planira potaknuti razvoj šireg metropolitanskog područja grada Cagliarija uz revitalizaciju trga Piazza Giacomo Matteotti i središnjeg dijela ulice Via Roma te njihovo pretvaranje u novo intermodalno središte grada.

„Katedrala svjetla“ Renza Piana novo je kulturno središte Moskve

Izložbeni i koncertni prostori, različite mogućnosti transformacije gledališta i scenskog prostora pa čak i brezova šuma! Sve to i još mnogo toga nudi novi moskovski Centar kulture GES-2, nedavno otvoren u obnovljenoj i preuređenoj staroj elektrani s početka 20. stoljeća.

Gradovi diljem svijeta provode planove urbanog ozelenjavanja

Bilo da se radi o urbanim šumama, ozelenjavanju pročelja zgrada, vertikalnim vrtovima ili zelenim krovovima, gradske uprave širom svijeta osmišljavaju sve inventivnije načine kako bi svojim stanovnicima prirodu učinili što dostupnijom. Ozelenjavanje gradova je ključno u borbi protiv klimatske krize, a s porastom urbanog stanovništva ujedno i način da ih se najjednostavnije učini ugodnijim mjestima za život.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER