ISKORISTI SVOJ GLAS! Europski parlament izbornom kampanjom ističe važnost glasanja za zaštitu demokracije
Europski izbori 2024: Glasanje na europskim izborima vaša je prilika da odlučite na što se Europska unija treba usredotočiti u sljedećih pet godina
Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj u ponedjeljak je predstavio ključnu fazu komunikacijske kampanje za europske izbore u kojoj ističe važnost glasanja za zaštitu demokracije.
Voditeljica Ureda Maja Ljubić Kutnjak kazala je kako je Parlament do sada u prvom redu informirao građane o rezultatima rada u ovom mandatu te da je u idućoj etapi glavna poruka kampanje: Iskoristi svoj glas. Ne daj da ti drugi kroje budućnost.
- Maja Ljubić Kutnjak, voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj. © Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj
„Vjerujemo da demokracija nije samo temeljno pravo već i zajednička odgovornost svih nas. Glasanje je najizravniji način korištenja te odgovornosti“, poručila je Maja Ljubić Kutnjak, voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
„Jedan od glavnih komunikacijskih elemenata kampanje je četverominutni dokumentarni film koji ilustrira krhkost demokracije kroz osobne priče nekoliko starijih Europljana. Protagonisti iz prve ruke govore o ograničenju osobnih sloboda i iskustvu života pod represivnim režimima te buduće generacije podsjećaju da se demokracija ne može uzimati zdravo za gotovo.“ - rekla je Ljubić Kutnjak.
Na konferenciji su sudjelovali i predstavnici iz Hrvatske, Božidar Jančiković (84) i Jana Jančiković (19), koji su zajedno sa sudionicima iz preostalih 26 država članica EU-a bili odabrani za sudjelovanje u ovom jedinstvenom europskom projektu.
- Božidar i Jana Jančiković © Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj
Raste interes za europske izbore
Izbori za Europski parlament u Hrvatskoj će se održati 9. lipnja, a posljednje istraživanje Eurobarometra ukazuje na pozitivne trendove kada je riječ o ključnim indikatorima. Tako u Hrvatskoj 61 % ispitanika kaže da ih zanimaju europski izbori (što je četiri postotna boda više u odnosu na jesen 2023. te čak +24 p.b. više u odnosu na isto razdoblje uoči izbora 2019. 57 % građana ističe kako bi izašli na izbore da se oni održavaju idući tjedan (+4 p.b. u odnosu na prošlo istraživanje te + 15 p.b. u odnosu na isto razdoblje 2019.), a velika većina građana ili 83 % smatra da Hrvatska ima koristi od EU članstva.
„Uz ove ohrabrujuće uzlazne trendove, velika većina hrvatskih građana slaže se da je izlazak na birališta još važniji u aktualnom međunarodnom kontekstu. Uzastopne krize posljednjih godina te europski odgovor na njih ojačali su ulogu EU-a u očima građana. Stoga vjerujem da će i odaziv birača 9. lipnja biti veći nego 2019., kada je izlaznost u Hrvatskoj bila 29,85 %“, zaključila je Ljubić Kutnjak. Govoreći pak o prioritetnim pitanjima koja zanimaju domaće birače, istaknula je kako u izbornoj kampanji očekuju u prvom redu raspravu o jačanju gospodarstva i otvaranju novih radnih mjesta te borbi protiv siromaštva i društvene isključenosti.
„Demokracija Europske unije danas je važnija nego ikad. Svojim ćete glasom odlučiti u kojem će smjeru ići Europa sljedećih pet godina. Odlučit ćete o tome u kakvoj Europi želimo živjeti.” – poručila je predsjednica Europskog parlamenta Roberta Metsola.
„Demokracija je kolektivna odgovornost – koju imamo ne prema političkoj ideji ili određenom cilju, nego prema sebi samima”, rekao je glasnogovornik Europskog parlamenta Jaume Duch. „Naša ujedinjenost u europskoj demokraciji veća je nego što mislimo: nadilazi nacionalne granice, političke osjetljivosti i generacije. U ovim našim polariziranim vremenima to je lako zaboraviti, a naša kampanja osmišljena je da nas podsjeti na ono što nas ujedinjuje.”
U videu kampanje istražuje se šarolika povijest mnogih europskih zemalja koje su iskusile ograničavanje osobnih sloboda i nestalnu prirodu demokracije ako je se aktivno ne čuva. Video „Iskoristi svoj glas” i devet prilagođenih verzija za televiziju, kina, radio postaje i društvene mreže istodobno su objavljeni u svim državama članicama EU-a.