Produžena linija 14 pariškog metroa sada povezuje Saint-Denis i Zračnu luku Orly
24. lipnja bio je Dan D za liniju 14 pariške podzemne željeznice i cijelu regiju Île-de-France!
U ponedjeljak 24. lipnja svečano je otvorena proširena linija 14 pariške podzemne željeznice koja zahvaljujući osam novih stanica sada povezuje Saint-Denis Pleyel na sjeveru sa Zračnom lukom Orly na jugu Pariza. Linijom 14 od sada prometuju novi MP14 ALSTOM vlakovi nove generacije s gumenim kotačima.
Sa svojih 30 km, linija 14 sada je najduža u mreži Île-de-France Mobilités. Također je najbrža: putovanje od početne stanice Saint-Denis Pleyel do krajnje stanice Aéroport d’Orly traje 40 minuta, a nešto više od 25 minuta potrebno je od stanice Châtelet-les Halles do Zračne luke Orly. Tijekom prometne špice, vlakovi će na 15,7 km dužoj liniji voziti svakih 85 sekundi.
- © Île-de-France Mobilités
Gotovo 16 km dužu i potpuno automatiziranu liniju 14 ovog ponedjeljka ujutro svečano je otvorio predsjednik Francuske Republike Emmanuel Macron, a prvi putnici otkrili su osam novih stanica (Maison-Blanche, Hôpital Bicêtre, Villejuif-G.Roussy, L’Haÿ-les-Roses, Chevilly-Larue i Thiais-Orly), uključujući dvije krajnje stanice Saint-Denis Pleyel i Aéroport d’Orly.
Glavna veza između sjevera i juga regije Île-de-France, sada povezuje Saint-Denis (Seine-Saint-Denis) sa Zračnom lukom Orly (Val-de-Marne) s ukupno 21 stanicom u usporedbi s ranijih 13. Linija je prema jugu proširena za 14 km, a prema sjeveru za 1,7 km. Do 2025. godine na ovoj će se liniji svakog dana ostvariti čak milijun putovanja.
Métro 14: linija povezana s ostatkom mreže regije Île-de-France
Zahvaljujući proširenju linije 14 na jug, čitavo stanovništvo jugoistočnog Pariza i departmana Val-de-Marne izravno je povezano s željezničkom mrežom javnog prijevoza regije Île-de-France.
Produžena linija 14 nudi brojne mogućnosti presjedanja i korištenja ostatka mreže javnog prijevoza zahvaljujući vezama s pet RER linija (A, B, C, D, E), tri tramvajske linije (T 7, 3a, 3b), 10 linija metroa (1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13), četiri željezničke linije (H, J, L, R) i budućim metro linijama 15, 16, 17 i 18 kao dijelovima Grand Paris Expressa.
Sve nove stanice otvorene su za putnike, osim stanice Villejuif-Gustave Roussy, koja bi trebala početi s radom u siječnju 2025.
- © Île-de-France Mobilités
Podzemnom željeznicom do zračne luke Orly
Ovo proširenje dio je projekta Grand Paris Express kojim upravlja Société des Grands Projets (SGP). Dana 24. veljače 2015. SGP je upravljanje projektom za južni dio (osim stanica Villejuif-Gustave Roussy i Aéroport d'Orly) privremeno prenio na RATP, odnosno pod upravljanje Grupe ADP (Aéroports de Paris). Sjeverni dio projekta je pod upravljanjem SGP-a.
Zahvaljujući produženju linije 14 sada je iz središta Pariza podzemnom željeznicom moguće izravno stići do Zračne luke Orly i to za samo 25 minuta od stanice Châtelet-les Halles. Dolazak metroa doprinosi jačanju atraktivnosti ovog dijela Pariza, kako na urbanističkoj, tako i na gospodarskoj razini.
Osim toga, Marché International de Rungis – glavna veleprodajna tržnica Pariza i druga najveća veleprodajna tržnica hrane na svijetu, budući Cité de la Gastronomie, ZAC des Meuniers i ZAC Sénia kao glavna gospodarska središta u regiji Île-de-France sada su međusobno izravno povezana.
Podsjetimo, nakon nekoliko godina izgradnje dana 13. lipnja 2024. otvoren je i produžetak metro linije 11, između Mairie des Lilas i novog terminala na stanici Rosny-Bois-Perrier. Šest novih stanica, raspoređenih duž šest kilometara proširenja linije prema istoku, sada povezuju stanicu Mairie des Lilas s novom krajnjom stanicom na postaji Rosny-Bois-Perrier. S 24 minute između stanica Châtelet i Rosny-Bois-Perrier (u usporedbi s prijašnjih 55 minuta), proširenje linije 11 uvelike pojednostavljuje dnevna putovanja 1,6 milijuna stanovnika departmana Seine-Saint - Denis.
>>> Pročitajte još >>> Prva u potpunosti automatizirana linija podzemne željeznice u regiji Île-de-France
- © Île-de-France Mobilités
Vlakovi najnovije generacije za najbolje moguće iskustvo putnika
Alstomovi novi MP14 vlakovi putnicima nude dosad neviđenu razinu udobnosti, omogućujući savršene performanse i visoku energetsku učinkovitost. Vlakovi su isporučeni u skladu s obvezama preuzetim prema RATP-u i Île-de-France Mobilités, a kako bi to postigao Alstom je u svom pogonu u Valenciennes Petite-Forêt otvorio drugu proizvodnu liniju te povećao broj radnika. Svi drug Alstomovi pogoni uključeni u projekt također su radili na isporuci komponenti vlaka (okretna postolja, motori, elektronika na vozilu, sigurnosni IT i dr.) pa je u realizaciji ovog projekta ukupno sudjelovalo više od 1000 zaposlenika Alstoma na sedam lokacija u Francuskoj.
Vlak MP14 dizajniran je kako bi poboljšao fluidnost i kapacitet vlakova. Otvorena komunikacija omogućuje putnicima kretanje s jednog kraja vlaka na drugi, dok veliki ulazni prostori pružaju pristup svim putnicima, s posebnim prostorima i sjedalima u obliku „bumeranga“. Unutarnji elementi i sjedala dizajnirani su na način da stvaraju osjećaj otvorenosti, ali i intimnosti.
- © Île-de-France Mobilités
MP14 također ima učinkovito raspoređenu LED rasvjetu koja daje osjećaj sigurnosti, a osjećaj ugode povećavaju hlađenje i grijanje, bez obzira na godišnje doba. Vlak je također opremljen videonadzorom, a putnicima nudi dinamičke informacije o kretanju.
Sustav električnog kočenja MP14 obnavlja energiju i vraća je natrag u mrežu u obliku električne energije. Ovaj sustav, u kombinaciji s LED rasvjetom i motorom visokih performansi, smanjuje potrošnju energije za gotovo 20 posto u usporedbi s ranijom generacijom vlakova. MP14 je također 40 posto tiši, a čak 95 posto korištenih materijala može se reciklirati. Unutarnja oprema je modularna što znači da se može nadograđivati tijekom cijelog životnog vijeka vlaka. Isto tako, MP14 je opremljen potpuno kompjuteriziranim sigurnosnim kontrolnim sustavom s najvišom razinom sigurnosti, što mu daje modularnost i mogućnost nadogradnje, a istovremeno olakšava održavanje.
Vlak je ukupne dužine 120 m što ga čini najdužim u francuskim podzemnim željeznicama. Ukupno raspolaže sa 184 fiksna sjedala, 76 sklopivih sjedala i dva mjesta za invalidska kolica, kao i sa 60 USB utičnica, 32 dinamička zaslona s informacijama i 16 nadzornih kamera. Naručeno je ukupno 72 vlakova u vrijednosti od 1,13 milijardi eura.
Stjepan Felber | Ekovjesnik