Wiener Linien nabavlja inovativne autobuse Rampini Hydron

Fleksibilnija ponuda javnog prijevoza u središtu grada

Wiener Linien je od talijanskog proizvođača Rampini naručio deset autobusa na vodik koji će od sredine 2025. prometovati središtem Beča. Ovi autobusi, poznati kao Rampini Hydron, zamijenit će dosadašnje električne autobuse na linijama 2A i 3A.

Aktualni električni autobusi i njegovi nasljednici slični su po dimenzijama i vanjskom izgledu, no novi autobusi na baterije i vodik predstavljaju inovaciju u segmentu midibuseva. Rampini Hydron autobusi kombiniraju tehnologiju električnog pogona s vodikovim gorivim ćelijama koje pune bateriju tijekom vožnje. Pokreće ih električni motor od 230 kW koji energiju crpi iz baterije od 170 kWh, a goriva ćelija stvara novu električnu energiju tijekom vožnje. Autobus se tako može koristiti tijekom cijelog dana bez punjenja zahvaljujući tehnologiji za proširenje dosega. To znači da u središtu Beča više neće biti potrebna infrastruktura za punjenje, a broj autobusa na linijama 2A i 3A može se smanjiti s 12 na 10 autobusa.

S ukupnom dužinom od osam metara, širinom od 2,2 i visinom od 3,25 m, potpuno klimatizirani autobusi Rampini Hydron nude mjesta za 42 putnika (13 sjedećih, 28 stajaćih i jedno kombinirano sjedalo). Domet im je najmanje 250 kilometara. Novi autobusi punit će se na posebno izgrađenoj H2 stanici u Erdbergu i koristiti zeleni vodik koji se proizvodi lokalno u Beču.

Osim Rampini Hydron autobusa, Wiener Linien već je naručio deset autobusa na vodik od portugalskog proizvođača CaetanoBus koji će se od 2025. koristiti na liniji 39A. Troškovi nabave nove autobusne flote iznose oko 12 milijuna eura.

„S novim autobusima za središte grada dodatno unaprjeđujemo javni prijevoz i štitimo klimu. Zajedno s Ministarstvom zaštite klime i EU-om ulažemo oko 12 milijuna eura u kupnju i održavanje novih Rampini Hydron autobusa. Ovi autobusi dokaz su našeg dosljednog prelaska na klimatski prihvatljive pogonske tehnologije i čine Beč europskim pionirom u dekarbonizaciji javnog prijevoza.” – kazao je bečki gradski vijećnik zadužen za javni prijevoz Peter Hanke.

„Vrlo smo zadovoljni što je Wiener Linien, kao jedan od naših prvih i najboljih kupaca izvan Italije, ponovno naručio naše autobuse. Posebno smo ponosni jer je riječ o našem novom inovativnom tipu midibusa HYDRON, prvom ove vrste koji se proizvodi u Europi.” – rekla je Caterina Rampini, izvršna direktorica tvrtke Rampini Carlo S.p.A. iz grada Passignano sul Trasimeno (Perugia, Umbria).

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Wiener Linien ponovno testira autobus na vodik

Bečko poduzeće Wiener Linien konstantno radi na dekarbonizaciji svoje autobusne flote, a emisije iz prometa smanjuje bez ugrožavanja kvalitete usluge. Stoga se na različitim autobusnim linijama testiraju različite pogonske tehnologije kako bi se pronašlo najbolje rješenje za bečki javni prijevoz.

Wiener Linien: Liniju 39A održavat će H2.City Gold autobusi na vodik

Wiener Linien konstantno radi na dekarbonizaciji svoje autobusne flote čime bečki javni prijevoz postaje sve zeleniji. Tome će doprinijeti i novih deset autobusa na vodik koji će na liniji 39A između Heiligenstadta i Sieveringa početi prometovati do kraja 2025. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER