Deset e-H₂ autobusa od ponedjeljka u redovitoj vožnji središtem Beča

Beč ulazi u novu eru održivog javnog prijevoza: početak prometovanja prvih deset baterijsko-vodikovih Rampini Hydron e-H₂ minibuseva talijanskog proizvođača Rampini

Novi iskorak prema održivoj budućnosti bečkog javnog prijevoza: Wiener Linien od ponedjeljka, 22. rujna, u redoviti promet uvodi deset autobusa na električni pogon i vodik. Novi minibusevi talijanskog proizvođača Rampini prometovat će središtem Beča na linijama 2A i 3A.

Sinergija unutar bečkog koncerna Wiener Stadtwerke: Wien Energie proizvodi vodik iz obnovljivih izvora, autobusi se pune u Wiener Netze kampusu, a Wiener Linien putnike prevozi sigurno i bez emisija.

 

Od 2013. u Beču prometuje gotovo 70 električnih autobusa. S novom vodikovom tehnologijom, koju je Wiener Linien temeljito testirao, znatno se produžuje domet e-autobusa pa se autobusi mogu koristiti tijekom cijelog dana bez dodatnog punjenja. Zahvaljujući tome, u središtu Beča više nije potrebna infrastruktura za punjenje, a broj vozila na linijama 2A i 3A smanjuje se s 12 na 10. Osim toga, nova vozila omogućuju veću fleksibilnost u slučaju promjena voznog reda.

Ključna dekarbonizacija javnog prijevoza

„Dekarbonizacija javnog prijevoza ključan je korak na putu prema ekološkoj tranziciji prometa. S novim autobusima Wiener Linien ide upravo tim putem. Lijepo je vidjeti kada projekti koje smo započeli postaju stvarnost“, kazao je Peter Hanke, austrijski ministar za inovacije, mobilnost i infrastrukturu.

  • Novi Rampini Hydron e-H₂ minibus ispred bečke katedrale © Wiener Linien | Simon Wöhrer

Cilj Grada Beča je postizanje klimatske neutralnosti do 2040. godine. Stoga se u Beču intenzivno ulaže u razvoj i unaprjeđenje javnog prijevoza – u tijeku je proširenje mreže podzemne željeznice (U2XU5), uskoro kreće nova tramvajska linija 27, a linija 18 je u izgradnji. Od početka rujna vozi i nova tramvajska linija 12. U tom kontekstu nove tehnologije igraju ključnu ulogu, a novi Rampini Hydron e-H₂ autobusi spajaju baterijski i vodikov pogon i pomažu u postizanju cilja klimatske neutralnosti.

Monika Unterholzner, zamjenica glavne direktorice Wiener Stadtwerke, istaknula je da zajednički napori koncerna čine Beč europskim predvodnikom u dekarbonizaciji javnog prijevoza.

  • Rampini Hydron e-H₂ minibus © Wiener Linien | Simon Wöhrer

Prednosti novih autobusa

Novi Rampini Hydron e-H₂ autobusi prošli su detaljna testiranja u realnim uvjetima. Vozači su se upoznali s vozilima koja su opremljena vodikovom gorivnom ćelijom snage 30 kW i baterijom kapaciteta 175 kWh. Na krovu se nalaze tri spremnika vodika, svaki kapaciteta pet kilograma (ukupno 15 kg), a baterija se puni tijekom vožnje čime se značajno produžuje domet vozila. Zahvaljujući toj tehnologiji autobusi mogu prometovati tijekom cijelog dana i to bez ponovnog punjenja – što je velika prednost u svakodnevnom prometu kroz središte grada.

S ukupnom dužinom od osam metara, širinom od 2,2 i visinom od 3,25 m, potpuno klimatizirani autobusi imaju kapacitet 42 putnika (13 sjedećih, 28 stajaćih i jedno kombinirano sjedalo). Domet im je najmanje 250 kilometara.

  

  • Rampini Hydron e-H₂ minibus © Wiener Linien | Simon Wöhrer

„Naši vozači testirali su sve sustave u realnim uvjetima. Od ponedjeljka će svi Bečani uživati u ekološki prihvatljivoj, tihoj i sigurnoj mobilnosti uz visoku udobnost“, istaknula je Gudrun Senk, tehnička direktorica poduzeća Wiener Linien.

Nabava novih autobusa, ukupne vrijednosti 12 milijuna eura, financirana je sredstvima EU-a kroz program EBIN Saveznog ministarstva za inovacije, mobilnost i infrastrukturu. Velika prednost je i to što se autobusi pune na drugoj bečkoj vodikovoj punionici u Simmeringu, izgrađenoj 2023. u okviru strategije za vodik koncerna Wiener Stadtwerke. Punionica je smještena na lokaciji postrojenja Wien Energie za proizvodnju zelenog vodika (H₂) elektrolizom vode, korištenjem isključivo obnovljivih izvora energije.

  

  • Rampini Hydron e-H₂ minibus © Wiener Linien | Simon Wöhrer

Beč kao predvodnik u održivom javnom prijevozu

Wiener Linien sada više od 80 posto svojih putnika prevozi vozilima na električni pogon (podzemna željeznica i tramvaji), a flota e-buseva sustavno se širi. Otvoren je novi centar za elektromobilnost u Siebenhirtu za 60 autobusa, a devet autobusnih linija već sada vozi isključivo na električni pogon.

Testiraju se i različiti modeli – od Mercedesovih zglobnih e-H₂ autobusa do Hyundai vozila s dometom većim od dizelskih. Uz početak redovitog prometovanja deset Rampinijevih e-H₂ minibuseva, još deset autobusa na vodik portugalskog proizvođača CaetanoBus - Fabricação de Carroçarias prometovat će na liniji 39A između Sieveringa i Heiligenstadta. Vozila duljine 12 metara punit će se na vodikovoj punionici u garaži u 21. bečkom okrugu Leopoldau, kojom zajedno upravljaju Wien Energie i Wiener Netze.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Wiener Stadthalle dobila novi fotonaponski sustav na krovu dvorane F

Wiener Stadthalle, tvrtka koja posluje u sklopu Bečkog holdinga, proširuje proizvodnju zelene električne energije završetkom instalacije novog fotonaponskog sustava na krovu dvorane F. Novih 925 fotonaponskih modula prekriva površinu od 1806 četvornih metara pa će se na krovu najveće bečke višenamjenske dvorane od ove jeseni proizvoditi još više solarne energije.

Wiener Linien predstavio deset novih E-H2 autobusa

Počevši od rujna ove godine, u redovnom prometu prvi put vozit će deset baterijsko-vodikovih Rampini Hydron E-H2 minibuseva talijanskog proizvođača Rampini. Nova vozila zamijenit će postojeće električne autobuse na linijama 2A i 3A u središtu Beča. Kombinacijom elektromobilnosti i vodikove tehnologije, Wiener Linien nastavlja svoj put prema klimatski prihvatljivoj budućnosti.

Wiener Linien nabavlja inovativne autobuse Rampini Hydron

Wiener Linien je od talijanskog proizvođača Rampini naručio deset autobusa na vodik koji će od sredine 2025. prometovati središtem Beča. Ovi autobusi, poznati kao Rampini Hydron, zamijenit će dosadašnje električne autobuse na linijama 2A i 3A.

Wiener Linien ponovno testira autobus na vodik

Bečko poduzeće Wiener Linien konstantno radi na dekarbonizaciji svoje autobusne flote, a emisije iz prometa smanjuje bez ugrožavanja kvalitete usluge. Stoga se na različitim autobusnim linijama testiraju različite pogonske tehnologije kako bi se pronašlo najbolje rješenje za bečki javni prijevoz.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER