U Sydneyju puštena u promet nova automatizirana linija metroa

Sydney je proširio svoju mrežu podzemne željeznice novom 15,5 km dugom dionicom linije M1 sa šest novih stanica

Nova dionica linije M1 vodi do središta grada, a stajala je oko 13 milijardi eura i predstavlja samo dio velikog ulaganja u redizajn mreže podzemne željeznice ukupne vrijednosti 40 milijardi eura. Ova nova dionica otvorena je 19. kolovoza, a završetak radova na obnovi i proširenju podzemne željeznice planiran je za 2026. godinu. Očekuje se kako će produženu liniju metroa svakog dana koristiti oko 264 000 putnika.

Nova linija podzemne željeznice bez vozača trebala se otvoriti 4. kolovoza, ali je otvaranje odgođeno nakon što nisu dobivena sigurnosna odobrenja u danima koji su prethodili njezinom pokretanju.

„Bio je to doista trenutak ponosa za mene i moj tim jer smo prvi put vidjeli ljude koji koriste metro ispod središnje gradske poslovne četvrti", rekao je Hugh Lawson, direktor projekta Sydney Metro City & Southwest. „Godine rada konačno su vidljive dok stotine tisuća stanovnika Sydneyja prolaze kroz naše potpuno nove stanice.“

Nova dionica linije M1 dio je šireg projekta transformacije i produženja mreže gradske podzemne željeznice vrijednog 40 milijardi eura (65 milijardi AUD), a svakog dana koristit će je više od 264 000 putnika.

Najbrža veza sa središtem grada

Putnicima je sada na raspolaganju dodatnih 15,5 kilometara nove dionice linije M1 koja im omogućuje zaobilaženje najprometnije dijelova grada, s pristupom brzim i pouzdanim uslugama putem šest potpuno novih podzemnih stanica i novih podzemnih platformi na Central Stationu i Sydenham Stationu.

Nova dionica dio je M1 Northwest & Bankstown linije, koja se sada proteže dužinom od 51,5 kilometara sa zaustavljanjima na 21 stanici između Tallawonga i Sydenhama. Preostalih 13 kilometara linije M1 otvorit će se nakon prenamjene 10 postojećih stanica na liniji T3 Bankstown. Nova dionica linije M1 omogućuje najbržu vezu sjevernog dijela Sydneyja s njegovim poslovnim i trgovačkim središtem, a putovanje cijelom trasom, od Sydenhama do Tallawonga, sada traje manje od sat vremena.

Sydney je proširenjem mreže podzemne željeznice dobio kvalitetnu povezanost s poslovnim, financijskim i trgovačkim četvrtima te lučkim područjem Barangaroo, a očekuje se kako će time smanjiti prometne gužve, ali i opterećenost drugih linija javnog prijevoza u najprometnijim satima. Vlakovi ovom potpuno automatiziranom linijom tijekom prometne špice voze svake četiri minute, odnosno svakih sedam minuta tijekom ostatka dana. Nakon nekoliko tjedana, vlakovi će radnim danima umjesto svakih sedam polaziti svakih pet minuta.

Tijekom sljedećih dana i tjedana, dok se putnici upoznaju s novom uslugom javnog prijevoza, dodatno osoblje bit će prisutno na svakoj stanici i u vlakovima tijekom radnog vremena. Osim izgrađenih novih stanica i onih koje se trenutačno obnavljaju i preuređuju, radovi uključuju i poboljšanje prilaza, posebice pješačkih površina i prometnih raskrižja. Nove zgrade iznad stanica Crows Nest, Victoria Cross, Gadigal i Waterloo još su u izgradnji i postupno će se otvarati kako budu dovršene.

Posljednji dio linije M1 trebao bi biti otvoren krajem sljedeće godine, nakon čega bi 2026. trebala biti otvorena nova dionica u dužini od 23 kilometra do nove Međunarodne zračne luke Western Sydney (WSI).

Najveći dio stanovnika Sydneyja na posao još uvijek putuje automobilom

Climate Council, vodeća australska neprofitna organizacija koja javnosti pruža neovisne, vjerodostojne informacije o klimatskim promjenama i njihovim rješenjima, prošlog mjeseca objavila je izvještaj o dostupnosti javnog prijevoza u najvećim gradovima u zemlji, razmatrajući faktore kao što su pouzdanost i učestalost.

Sydney je rangiran na vrhu popisa, a izvještaj pokazuje da više od 67 posto stanovnika ima zadovoljavajući pristup javnom prijevozu, definiran kao udaljenost unutar 800 metara ili 10 minuta hoda od usluge javnog prijevoza dostupnog svakih 15 minuta između 7 i 19 sati. Međutim, u izvještaju se navodi da samo 27 posto stanovnika Sydneyja koristi javni prijevoz za putovanje na posao, a većina radije koristi automobile.

U nastojanju da se poveća korištenje javnog prijevoza, tijekom sljedećih nekoliko godina planira se niz nadogradnji kako bi se privuklo više putnika. Vlada Novog Južnog Walesa (NSW) dodijelila je 84,5 milijuna eura (139,5 milijuna AUD) državnoj autobusnoj mreži za modernizaciju voznog parka i stvaranje pouzdanijih i pristupačnijih usluga. Sydney će tako uz proširenje mreže podzemne željeznice dobiti i novee autobuse opremljene najsuvremenijim tehnologijama.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER