U Australiji krenula probna vožnja autonomnih EasyMile EZ10 autobusa

Novi Južni Wales ispituje prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika

EasyMile EZ10 autonomni autobusi već su ranije testirani u Singapuru, Kaliforniji, Švicarskoj i Finskoj, a sada je započela i njihova probna vožnja u australskoj saveznoj državi Novi Južni Wales.

Vlada australske savezne države Novi Južni Wales (New South Wales) provodi program BusBot kojim ispituje uvođenje autonomnih autobusa za javni prijevoz putnika u gradu Coffs Harbour, a provodi ga u suradnji s tvrtkom EasyMile i koristi koristiti se njihovim EZ10 autonomnim autobusima. Prva faza projekta započela je s testiranjem prijevoza putnika uzduž obalnog šetališta i ceste u Coffs Harbouru, a drugom se fazom od 8. travnja ispituju prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika umirovljeničkog naselja Marian Grove Retirement Village u predgrađu Coffs Harboura.

  • Foto: BusBot

Korisnici prijevoza pozivaju vozilo putem aplikacije BusBot app (iOS / Android), koju je izradila lokalna tvrtka za javni prijevoz Via. Aplikacija korisnicima daje podatak o najbližoj autobusnoj stanici na kojoj bi se trebali ukrcati u autobus, a po dolasku autobusa putnici se prevoze do željenog odredišta unutar naselja.

  • Novi Južni Wales ispituje prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika / Foto: Via

Program BusBot se razvija kao usluga dijeljenja prijevoza, što znači da se autobusima do više različitih odredišta istovremeno može voziti više putnika (do 15 osoba). Autobus stoga ne slijedi unaprijed zadanu rutu, već svaku vožnju određuje temeljem potreba putnika - gdje i kada se putnici moraju ukrcati i kamo ih treba odvesti.

  • Foto: BusBot

Usluga je za sada besplatna, a probna vožnja trajat će 22 tjedna. Nakon toga, kreće treća faza projekta u kojoj će se ovaj autonomni autobus trebati prilagoditi potrebama putnika i prometu u središnjoj poslovnoj četvrti Coffs Harboura.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Autonomni shuttleovi za javni prijevoz budućnosti

U Hamburgu će se u okviru projekta „Alike“ od sredine 2025. testirati električni autonomni shuttleovi i to u području od Gradskog parka do rijeke Labe te između gradskih četvrti Schlump i Wandsbek. Cilj je proširiti ponudu hamburškog javnog prijevoza na održiv i inovativan način, a uz potporu Tehnološkog instituta u Karlsruheu (KIT) pokrenuto je i istraživanje o prihvaćanju autonomnih vozila.

Druga faza testiranja autonomnih e-autobusa u Parizu

U Parizu je započela nova faza testiranja autonomnih električnih autobusa i to istočnim „plućnim krilom“ francuske metropole – šumom Bois de Vincennes. Ruta je sada duga šest kilometara, a građani/ke Pariza autobusima se mogu besplatno voziti svake subote i nedjelje.

Autonomni e-autobusi započeli s prijevozom putnika

Testiranje autonomnih autobusa na liniji prema novoizgrađenom bečkom naselju Seestadt Aspern trajao je nekoliko mjeseci, a budući da je njihova „komunikacija“ sa semaforima bila više nego uspješna, došlo je vrijeme za službeni početak prometovanja s putnicima. No, za svaki slučaj u njima će još neko vrijeme biti po jedan operater bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

U Sydneyju puštena u promet nova automatizirana linija metroa

Nova dionica linije M1 vodi do središta grada, a stajala je oko 13 milijardi eura i predstavlja samo dio velikog ulaganja u redizajn mreže podzemne željeznice ukupne vrijednosti 40 milijardi eura. Ova nova dionica otvorena je 19. kolovoza, a završetak radova na obnovi i proširenju podzemne željeznice planiran je za 2026. godinu. Očekuje se kako će produženu liniju metroa svakog dana koristiti oko 264 000 putnika.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER