Deutschlandticket poskupljuje s 49 na 58 eura

Korisnicima omogućuje putovanje autobusima ili regionalnim vlakovima uz fiksnu mjesečnu naknadu

Ministri prometa njemačkih saveznih država dogovorili su novu cijenu mjesečne karte Deutschlandticket u visini od 58 eura. Osim što posebno pogađa pojedine skupine stanovništva, smatra se kako će poskupljenje ugroziti plan privlačenja korisnika javnog prijevoza koji će sljedeće godine ponovno postati manje privlačan.

Karta Deutschlandticket bila je preskupa za osobe s niskim primanjima i prije poskupljenja, dok je njezina cijena odgovarala čestim korisnicima i redovitim pretplatnicima javnog prijevoza sa srednjim i visokim primanjima. Ono što nedostaje je jedinstvena socijalna karta od 29 eura, ističu u njemačkoj udruzi za zaštitu okoliša i prirode Bund für Umwelt und Naturschutz Deutschland.

Financiranje ove mjesečne karte, koju koristi oko deset milijuna Nijemaca, već je ranije bio glavni problem jer se nije znalo tko će pokriti dodatne troškove od 2024. godine pa je sporazum savezne vlade i njemačkih saveznih država uz novu cijenu ponovno ograničen na godinu dana, a nakon toga slijede novi pregovori za 2026. godinu. Ukidanje karte negativno bi odjeknulo u javnosti, iako njemačke vlasti još uvijek nisu pokazale jasnu obvezu da će Deutschlandticket dugoročno postati dio njemačke mobilnosti. Njezino poskupljenje ipak stvara neizvjesnost zbog čega će građani koji razmišljaju o prestanku korištenja osobnih automobila i dalje biti neodlučni u prelasku na svakodnevno korištenje javnog prijevoza.

Iako je Deutschlandticket promijenio način na koji njemački putnici koriste javni prijevoz, za privlačenje novih i zadržavanje postojećih korisnika uz povoljnu cijenu mjesečne karte potrebna su i ulaganja u modernizaciju infrastrukture te proširenje ponuda u ruralnim područjima i gradovima.

„Pouzdana, sveobuhvatna ponuda mobilnosti za sve nije moguća bez odgovarajućeg financiranja. Na kraju će se tranzicija mobilnosti svesti na sljedeća pitanja: Postoji li dobra veza? I ako je tako, hoće li moj autobus stići na vrijeme? Koliko često se moj vlak otkazuje?“, ističu u udruzi Bund für Umwelt und Naturschutz Deutschland.

VEZANE VIJESTI

ATAC predstavio prve potpuno električne autobuse buduće potpuno električne flote

Puštanje u promet prvih potpuno električnih autobusa, nabavljenih sredstvima talijanskog Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (PNRR), izvrsna je vijest za građane glavnog talijanskog grada jer prvi put u povijesti Ataca na središnje gradske prometnice dolaze suvremeni električni autobusi duljine 12 i 18 metara.

Berlin nastavlja sa širenjem tramvajske mreže

U južnom dijelu Berlina nalaze se gusto naseljene stambene četvrti i poslovne zone koje još uvijek nisu dostupne tramvajskim linijama. Odjel berlinske senatske uprave za zaštitu okoliša, mobilnost, zaštitu potrošača i klime trenutno utvrđuje rutu nove tramvajske linije kojima će se povezati berlinski okruzi Treptow-Köpenick i Neukölln.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER