Bordeaux postaje sve sigurniji za školarce

60 škola povezanih u sustav „Rues aux enfants“ („Dječje ulice“)

Grad Bordeaux nastavlja s provedbom mjera smirivanja prometa tijekom vremena dolaska i odlaska djece iz škola te širi sustav „Dječjih ulica“ u blizini svojih školskih zgrada. S obzirom na to da se ove ulice dvaput dnevno zatvaraju za promet, sigurnije i ugodnije školsko okruženje omogućuje se već dvjema trećinama učenika u javnim školskim ustanovama u Bordeauxu.

Ulica Rue Chaigneau, u kojoj se nalazi škola „Marie Curie“, već je šezdeseta ulica uključena u sustav „Dječjih ulica“ („Rues aux enfants“) pa je tim povodom početkom tjedna održano posebno zajedničko slavlje za učenike i njihove roditelje. Ova je ulica, kao i ostale „Dječje ulice“, zatvorena za promet motornih vozila u jutarnjim (od 8:15-8:45 sati) i poslijepodnevnim satima (od 16:15-16:45 sati), a cilj je školarcima, njihovim roditeljima i ostalim prolaznicima osigurati sigurniji prostor i manje onečišćen zrak tijekom dolaska i odlaska iz škole.

Osim što se djeci osigurava siguran put do škole i povratak kući, time se barem na pola sata nastoji poboljšati kvaliteta zraka i smanjiti buka. To je ujedno vrijeme za vožnju biciklom i romobilom te slobodnu igru, a ovakvo sigurno i radosno školsko okruženje sada ima dvije trećine školaraca iz Bordeauxa.

Djelomičnom ili trajnom zabranom prometa motornih vozila u ulicama u blizini škola Grad Bordeaux potiče pješačenje i/ili bicikliranje školaraca i njihovih roditelja u pratnji. Naravno, stanari ovih 60 ulica mogu koristiti svoja osobna vozila, ali umjerenom brzinom i otvaranjem mobilnih barijera postavljenih na krajevima ulice. Inače, u osam ulica u Bordeauxu, uključenih u sustav „Dječjih ulica“, trenutačno je na snazi trajna zabrana prometa motornih vozila.

Ponovno osmišljavanje grada

Pokrenut prije godinu dana, sustav „Rue aux Enfants“ školarcima omogućuje slobodno kretanje i igru u mirnom školskom okruženju bez opasnosti od prometa, a ove ulice također potiču na povezivanje i upoznavanje stanovnika gradskih četvrti.

Bordeaux i njegovih 60 „Dječjih ulica“ tako utiru put inkluzivnijem i održivijem urbanom planiranju, kao i pokretanju novih inicijativa za promjenu dizajna javnih prostora kako bi se promicala dobrobit djece, ali i ostalih dobnih skupina.

  • Grad Pariz je u uređenje pješačkih školskih ulica dosad uložio 32 milijuna eura, a do 2026. trebalo bi ih biti više od 300 čime će se dodatno ozeleniti pariški javni prostor, postići ugodnija mikroklima te poboljšati kvaliteta zraka i sigurnost pariških školaraca. © Ville de Paris

Podsjetimo, u glavnom gradu Francuske „Školske ulice“ („Rues aux écoles“) imaju važnu ulogu u prilagodbi klimatskim promjenama. U Parizu je od 2020. ozelenjeno i uređeno 218 školskih ulica s 9889 četvornih metara novih zelenih površina i 260 posađenih stabala, a do 2026. trebalo bi ih biti više od 300. Ozelenjene i namijenjene isključivo pješacima, školske ulice oživljavaju gradske četvrti te postaju pristupačniji i ugodniji javni prostor uz poboljšanu kvalitetu zraka i veću sigurnost svih dobnih skupina. Zahvaljujući sve brojnijim ulicama bez automobila u Parizu je krajem rujna održan i prvi Dječji ulični festival (Fête des rues aux enfants).

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Školske ulice smanjile onečišćenje dušikovim dioksidom u prosjeku do 30 posto

Eksperimentalno pokrenut u sklopu provedbe mjera fizičkog distanciranja tijekom pandemije koronavirusa i s ciljem smanjenja onečišćenja zraka, program „Školske ulice“ („Rues aux écoles“) postiže izvrsne rezultate. Osim osiguranja sigurnog kretanja i boravka djece u prostoru ispred škola i dječjih vrtića te dodatnog ozelenjivanja javnog prostora, programom je postignut velik napredak u smanjenju onečišćenja zraka.

Dublin ograničava promet osobnih automobila u središtu grada

Tijekom ove godine Dublin će postati još jedna europska prijestolnica koja će u svom središtu ograničiti tranzitni promet, odnosno promet vozila koja ga prelaze bez zaustavljanja. Osim smanjenja onečišćenja zraka i buke glavni cilj je postići smanjenje automobilskog prometa od čak 60 posto.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER