Autonomni shuttleovi za javni prijevoz budućnosti

Projekt „Alike“ na hamburške prometnice do 2030. dovodi 10 000 električnih autonomnih vozila

U Hamburgu će se u okviru projekta „Alike“ od sredine 2025. testirati električni autonomni shuttleovi i to u području od Gradskog parka do rijeke Labe te između gradskih četvrti Schlump i Wandsbek. Cilj je proširiti ponudu hamburškog javnog prijevoza na održiv i inovativan način, a uz potporu Tehnološkog instituta u Karlsruheu (KIT) pokrenuto je i istraživanje o prihvaćanju autonomnih vozila.

„Pokretanjem usluge mobilnosti na zahtjev i korištenjem autonomnih shuttleova u središtu Hamburga, činimo još jedan važan korak prema javnom prijevozu budućnosti. Ova vrsta usluge dio je koji nedostaje pored klasičnih autobusa i vlakova te zadovoljava individualne potrebe za mobilnošću“, objašnjava Hans Anjes Tjarks, senator za tranziciju prometa i mobilnosti Slobodnog i hanzeatskog grada Hamburga.

Od sredine 2025. dva potpuno električna, autonomna modela vozila trebala bi krenuti u probnu vožnju na površini od 37 četvornih kilometara, a testiranje će se u početku ipak provoditi s vozačima. Pružatelj usluga na zahtjev MOIA prvi je počeo koristiti Volkswagenovo autonomno vozilo ID. BUZZ AD, a njemački proizvođač Holon u Hamburgu želi obaviti prve probne vožnje sa svojim autonomnim shuttleovima. Tako će se na hamburškim cestama testirati do 20 autonomnih vozila, koja će se moći rezervirati putem aplikacija HVV Switch i Moia.

Metropola na Labi je europski pionir mobilnosti

Ridepooling je usluga mobilnosti koja uključuje grupiranje zahtjeva za putovanje nekoliko osoba koje žele putovati u sličnom smjeru, a njome se želi razviti nova ponuda hamburškog javnog prijevoza kao atraktivna alternativa automobilima.

„Hamburg je pionir mobilnosti i to ne samo u Njemačkoj, već u cijeloj Europi, a u suradnji s parterima na ulice našeg grada sljedeće godine dovodimo električna autonomna vozila“, naglašava Hans Anjes Tjarks.

Projekt „Alike“ kombinira stručnost različitih poslovnih subjekata i istraživačkih tvrtki koji ima za cilj na hamburške prometnice  dovesti čak 10 000 električnih autonomnih vozila do 2030. godine. Projekt s 26 milijuna eura podupire njemačka savezna vlada, a u njemu sudjeluju tvrtke Hamburger Hochbahn, Moia, Holon, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Tehnološki institut u Karlsruheu (KIT) i Hamburška uprava za promet i tranziciju mobilnosti (BVM).

Hamburg intenzivno radi na tranziciji mobilnosti

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg konstantno unaprjeđuje svoj javni prijevoz i širi biciklističku mrežu kako bi smanjio automobilski promet. Između ostalog, modernizira se i širi mreža podzemne željeznice, a autobusni vozni park se elektrificira. Metropola na Labi intenzivno razvija održivu mobilnost pa se stoga kandidirala za domaćinstvo UITP Summita, najvažnijeg svjetskog kongresa o mobilnosti. Nakon održavanja Svjetskog kongresa ITS-a (Intelligent Transport Systems) 2021. godine, ovaj veliki događaj predstavljat će još jednu prekretnicu u tranziciji mobilnosti ovog velikog njemačkog grada.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Autonomni autobus za oštre skandinavske zime

MUJI, popularni japanski lanac trgovina je najavom izrade autonomnog autobusa naziva Gacha najavio ulazak u svijet buduće urbane mobilnosti, a očekuje se kako će prvi autobusi ovog japanskog proizvođača prometovati ulicama tri finska grada već 2021. godine.

Uspješno završeno testiranje bečkih autonomnih autobusa

Dva autonomna autobusa testirana su tijekom nekoliko proteklih mjeseci na liniji prema novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Aspern. Budući da je „komunikacija“ autonomnih autobusa i semafora bila više nego uspješna, prvi će se putnici njima moći voziti već početkom proljeća 2019. godine. U svakom će autobusu ipak biti i jedan djelatnik bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER