Autonomni shuttleovi za javni prijevoz budućnosti
Projekt „Alike“ na hamburške prometnice do 2030. dovodi 10 000 električnih autonomnih vozila
U Hamburgu će se u okviru projekta „Alike“ od sredine 2025. testirati električni autonomni shuttleovi i to u području od Gradskog parka do rijeke Labe te između gradskih četvrti Schlump i Wandsbek. Cilj je proširiti ponudu hamburškog javnog prijevoza na održiv i inovativan način, a uz potporu Tehnološkog instituta u Karlsruheu (KIT) pokrenuto je i istraživanje o prihvaćanju autonomnih vozila.
„Pokretanjem usluge mobilnosti na zahtjev i korištenjem autonomnih shuttleova u središtu Hamburga, činimo još jedan važan korak prema javnom prijevozu budućnosti. Ova vrsta usluge dio je koji nedostaje pored klasičnih autobusa i vlakova te zadovoljava individualne potrebe za mobilnošću“, objašnjava Hans Anjes Tjarks, senator za tranziciju prometa i mobilnosti Slobodnog i hanzeatskog grada Hamburga.
Od sredine 2025. dva potpuno električna, autonomna modela vozila trebala bi krenuti u probnu vožnju na površini od 37 četvornih kilometara, a testiranje će se u početku ipak provoditi s vozačima. Pružatelj usluga na zahtjev MOIA prvi je počeo koristiti Volkswagenovo autonomno vozilo ID. BUZZ AD, a njemački proizvođač Holon u Hamburgu želi obaviti prve probne vožnje sa svojim autonomnim shuttleovima. Tako će se na hamburškim cestama testirati do 20 autonomnih vozila, koja će se moći rezervirati putem aplikacija HVV Switch i Moia.
Metropola na Labi je europski pionir mobilnosti
Ridepooling je usluga mobilnosti koja uključuje grupiranje zahtjeva za putovanje nekoliko osoba koje žele putovati u sličnom smjeru, a njome se želi razviti nova ponuda hamburškog javnog prijevoza kao atraktivna alternativa automobilima.
„Hamburg je pionir mobilnosti i to ne samo u Njemačkoj, već u cijeloj Europi, a u suradnji s parterima na ulice našeg grada sljedeće godine dovodimo električna autonomna vozila“, naglašava Hans Anjes Tjarks.
Projekt „Alike“ kombinira stručnost različitih poslovnih subjekata i istraživačkih tvrtki koji ima za cilj na hamburške prometnice dovesti čak 10 000 električnih autonomnih vozila do 2030. godine. Projekt s 26 milijuna eura podupire njemačka savezna vlada, a u njemu sudjeluju tvrtke Hamburger Hochbahn, Moia, Holon, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Tehnološki institut u Karlsruheu (KIT) i Hamburška uprava za promet i tranziciju mobilnosti (BVM).
Hamburg intenzivno radi na tranziciji mobilnosti
Slobodni i hanzeatski grad Hamburg konstantno unaprjeđuje svoj javni prijevoz i širi biciklističku mrežu kako bi smanjio automobilski promet. Između ostalog, modernizira se i širi mreža podzemne željeznice, a autobusni vozni park se elektrificira. Metropola na Labi intenzivno razvija održivu mobilnost pa se stoga kandidirala za domaćinstvo UITP Summita, najvažnijeg svjetskog kongresa o mobilnosti. Nakon održavanja Svjetskog kongresa ITS-a (Intelligent Transport Systems) 2021. godine, ovaj veliki događaj predstavljat će još jednu prekretnicu u tranziciji mobilnosti ovog velikog njemačkog grada.
Ekovjesnik