U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Od 5. travnja 2024. tramvajska linija T3b povezuje Porte d'Asnières s Porte Dauphineom u sjeverozapadnom dijelu Pariza

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

Projekt produženja tramvajske linije T3b predstavljen je na izložbi postavljenoj ispred Sveučilišta Paris Dauphine koja pokriva sve njegove faze s dosad neobjavljenim fotografijama: koncesijske radove, izgradnju suvremenih stajališta, uređenje okoliša s ciljem poticanja urbane bioraznolikosti i još puno toga. Dugoočekivani projekt realiziran je u pet godina, a njime je transformiran velik dio sjeverozapadnog Pariza.

Radovi velikih razmjera

Produženje tramvajske linije T3b do krajnjeg tramvajskog stajališta Porte Dauphine zahtijevalo je značajno urbano restrukturiranje, a u okviru radova istovremeno je realizirano nasipavanje 366 dugog metara tunela Henri-Gaillard, kako bi se osigurala cirkulacija tramvaja, te strukturno pojačanje iznad linije RER C korištenjem nove konstrukcije kako bi mogla izdržati težinu tramvaja.

Na novoj dionici izvršena su dinamička ispitivanja s probnim vožnjama što je omogućilo provođenje potrebnih provjera za pravilno funkcioniranje opreme i svjetlosne signalizacije. Zbog toga su prije službenog otvaranja novom trasom do Porte Dauphine prometovali tramvaji bez putnika kako bi se finalizirali posljednji detalji, a vozači osposobili za vožnju.

  • Alstom Citadis 402 tramvaji na novoj dionici linije T3b © ÎDF MOBILITÉS

Sve kvalitetnija povezanost

S produžetkom tramvajske linije T3b do Porte Dauphine, mreža gradskog javnog prijevoza dodatno je optimizirana, a putnicima se omogućuje predsjedanje na tri linije pariške podzemne željeznice i liniju RER C, kao i na buduću liniju RER E koja je trenutačno u izgradnji. Nova dionica također omogućuje pristup brojnim autobusnim linijama uz koje su izgrađene postaje sustava javnih bicikala.

Glavno tramvajsko stajalište na ovoj novoj dionici, Porte Maillot, postaje pravo prometno središte koje desecima tisuća ljudi svakodnevno omogućuje nastavak putovanja javnim prijevozom prema zapadnim predgrađima Pariza. Nova 3,2 km duga dionica tijekom jutarnje špice može primiti 7 600 putnika, uz vremenski razmak od četiri minute u polascima tramvaja od 5:00 do 0:30 sati. Očekuje se kako će svakog dana liniju koristiti 54 000 Parižana i Parižanki.

  • © Clément Dorval | Ville de Paris

Priroda na dohvat ruke: zelene oaze i 14 000 m² travnjaka

Duž nove „zelene“ dionice uređeno je više od 14 000 m² travnjaka, čime je stvorena prava zelena linija na Boulevard des Maréchaux, koja savršeno zadovoljava nove ekološke standarde i ekstremne vremenske uvjete. Prilagođena topografskim ograničenjima, suvremena tramvajska stajališta uklopljena su u mirniji i održiviji urbani krajolik. Priroda je sveprisutna na novoj dionici duž koje su uređene nove zelene površine i parkovi, posađeno ukupno 250 novih stabala te obnovljeni trgovi i izgrađeno 6,4 km biciklističkih staza, čime je dolazak tramvaja u ovaj dio francuskog glavnog grada popraćen oživljavanjem prirode.

Žene u središtu pozornosti

Na novoj dionici tramvajske linije T3b četiri nove postaje nose imena žena koje su ostavile trag u francuskoj i pariškoj povijesti. To su Thérèse Pierre, pripadnica francuskog Pokreta otpora tijekom Drugog svjetskog rata, romanopisac i pjesnikinja Anna de Noailles, pijanistica Marguerite Long i pjevačica Anny Flore.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Građani biraju izgled novog tramvaja na pariškoj liniji T1

Građanke i građani francuske regije Île-de-France do 21. siječnja 2022. mogu glasati za svoj omiljeni dizajn novog tramvaja na liniji T1. Novi tramvaji uvode se s ciljem poboljšanja udobnosti putnika i povećanja pouzdanost ove linije.

Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice

Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.

Produžena linija 14 pariške podzemne željeznice

Gradske uprave imaju različite prioritete. Neke otvaraju skupe spomenike kojima ne rješavaju probleme građana, a još manje utječu na podizanje kvalitete života, dok druge – između ostalog, nastoje poboljšati javni prijevoz, povećati atraktivnost svojih predgrađa i utjecati na gospodarski rast.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER