U veljači se objavljuju finalisti za nagrade Europskog tjedna mobilnosti 2024.
Pobjednici će biti proglašeni na svečanoj dodjeli nagrada u Bruxellesu 27. ožujka 2025.
Uskoro će biti objavljeni gradovi finalisti za nagrade Europskog tjedna mobilnosti Mobilityaward i Mobilityaction. Nagrade se dodjeljuju najuspješnijim gradovima za aktivnosti provedene u 2024. godini i njihova postignuća u području razvoja i upravljanja održivom urbanom mobilnosti, a ceremonija dodjele nagrada održat će se u Bruxellesu 27. ožujka 2025. na događaju čiji je domaćin Europska komisija.
Svečana dodjela nagrada i radionice okupit će brojne stručnjake za urbanu mobilnost i organizatore kampanje Europskog tjedna mobilnosti na nacionalnoj i lokalnoj razini. Tijekom cijele godine ovi sudionici potiču djelovanje u smjeru ubrzanja prelaska na pješačenje, vožnju biciklom i javni prijevoz. Predstavljanjem postignuća ovogodišnjih finalista, koji će biti objavljeni tijekom sljedećih tjedana, ističe se njihova ključna ulogu u zagovaranju zajedničkog javnog prostora i pokretanju pozitivnih promjena.
Ovogodišnje prijave za nagrade Mobilityaward i Mobilityaction zatvorene su krajem 2024. godine, u kojoj se Europski tjedan mobilnosti fokusirao na zajednički javni prostor. Za nagradu Mobilityaward zaprimljeno je ukupno 76 prijava, dok se nagradu Mobilityaction prijavilo ukupno 39 jedinica lokalne samouprave, organizacija civilnog društva, poduzeća, građanskih inicijativa i obrazovnih ustanova. Stručni žiri pregledavao je sve prijave, a finalisti koji će ući u uži izbor bit će objavljeni u veljači. Konačni dobitnici obje nagrade bit će otkriveni na svečanoj dodjeli u ožujku.
Nagradom Mobilityaward odaje se priznanje lokalnim vlastima koje su se istaknule u podizanju svijesti o održivoj urbanoj mobilnosti tijekom glavnog tjedna kampanje, dok nagrada Mobilityaction nagrađuje izvrsnost u upravljanju mobilnošću, uključujući planove mobilnosti i druge strategije s jasnim učinkom na održivu mobilnost.
Tema Europskog tjedna mobilnosti za 2025. je „Mobilnost za sve“. Ovogodišnjom kampanjom želi se naglasiti važnost dostupnog, pristupačnog i uključivog prijevoza. Mobilnost za sve znači osigurati da svi ljudi mogu pristupiti održivom prijevozu, bez obzira na njihov prihod, lokaciju, spol ili sposobnosti. Mnogi se ljudi suočavaju s problemom transportnog siromaštva, odnosno s izazovima poput visokih troškova ili nedostatka mogućnosti prijevoza koji ograničavaju njihov pristup poslovima, obrazovanju i osnovnim uslugama.
Ekovjesnik