Uskoro počinje testiranje novog Končarevog tramvaja NT2400
Službi za informiranje i medije Grada Zagreba ponovno se „potkrala greška“. Novi tramvaj nije isporučen danas, u trešnjevačku remizu ipak stiže sutra.
U ponedjeljak 3. veljače, u remizu na Trešnjevci stići će prvi novi niskopodni tramvaj NT2400, koji je za Grad Zagreb i Zagrebački električni tramvaj (ZET) proizvela tvrtka Končar-električna vozila d.d.
Riječ je o prvom novom tramvaju u Zagrebu nakon 15 godina, a prije službenog preuzimanja te njegovog uključenja na redovne linije provodit će se testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama.
Ispitivanje će provoditi Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Nakon ispitivanja i pozitivnog mišljenja Povjerenstva, Grad Zagreb izdat će rješenje za prometovanje, a potom slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet. To se očekuje u drugoj polovici veljače.
Jesu li izbori ubrzali isporuku?
„Zahvaljujući naporima tvrtke Končar, tramvaj je stigao i nekoliko mjeseci prije roka koji je bio predviđen za lipanj. Radi se o prvom od ukupno 40 ugovorenih tramvaja. Potrebno je istaknuti kako se nakon isporuke prvih 20 primjeraka, nastavlja proizvodnja ugovorenih dodatnih 20 niskopodnih tramvaja koji bi trebali biti isporučeni tijekom 2026. i 2027. godine, a u planu je nabava još 40 niskopodnih tramvaja, čime će se u modernizaciju tramvajskog voznog parka uložiti preko 200 milijuna eura“, ističu u Gradu Zagrebu.
Dodaju kako „kontinuirano rade na unapređenju javnog prijevoza“, što im sudeći prema učestalim kvarovima vozila, nepoštovanju voznog reda i nabavci starih tramvaja iz Augsburga baš i ne polazi za rukom.
Novi tramvaj NT2400 dužine je 20.8 m i kapaciteta 115 putnika. Prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a predviđeni životni vijek 35 godina. Novost je i tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije povratom energije kočenja u mrežu. Vrijednost ugovora iznosi 47,2 milijuna eura s PDV-om, a novo vozilo je u cijelosti financirano u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.