ATM Milano predstavio tramvaj najnovije generacije
Prvi Tramlink počeo je prometovati milanskim ulicama 20. veljače i to na linijama 7 i 31
Milansko gradsko poduzeće za javni prijevoz Azienda Trasporti Milanesi S.p.A. predstavilo je prvi novi Tramlink, niskopodni i visokotehnološki tramvaj najnovije generacije s vrhunskim sustavom videonadzora za poboljšanu udobnost i sigurnost putovanja.
Novi Tramlink predstavljen je 19. veljače u jednom od ATM-ovih remiza u prisustvu Arriga Giane, izvršnog direktora Grupe ATM, i Iñiga Parre, izvršnog direktora španjolske tvrtke Stadler Valencia.
Prvi milanski dvosmjerni tramvaj nabavljen je s ciljem daljnje modernizacije gradskog sustava javnog prijevoza, a novi Tramlink s cijelim nizom vrhunskih tehnoloških značajki nudi napredne sigurnosne sustave, poboljšanu pristupačnost i znatno tišu vožnju.
Uz ukupnu investiciju od preko 190 milijuna eura, ATM Milano je nakon provedenog javnog natječaja tvrtki Stadler Valencia povjerio kompletnu obnovu milanskog tramvajskog voznog parka. Ukupno je naručeno 74 novih vozila za sve održiviju i učinkovitiju urbanu mobilnost. ATM je u nabavu novih tramvaja investirao 50 milijuna eura, dok su ostatak iznosa osigurali talijansko Ministarstvo infrastrukture i prometa i regija Lombardija iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza – PNRR).
Kultni Carrelli tramvaji i dalje prometuju
Novi Tramlink postupno će zamijeniti starija vozila tijekom sljedeće dvije godine, uz iznimku kultnih Carrelli tramvaja koji će s ukupno 125 vozila i dalje biti dio sustava gradskog prijevoza. Zahvaljujući novim tramvajima, ATM Milano će povećati dostupnost tramvaja s 48 na 70 posto u samo dvije godine, usklađujući se sa širim ciljevima održivosti.
„Nabava novih tramvaja predstavlja daljnji korak u procesu modernizacije našeg sustava javnog prijevoza. Riječ je o ulaganju koje potvrđuje Milano kao talijansku prijestolnicu tramvaja i grad koji danas raspolaže sa 17 tramvajskih linija i tramvajskom mrežom od gotovo 160 km. Nova vozila predstavljaju budućnost, ali će i dalje stajati uz naše povijesne tramvaje koji su jedan od simbola Italije u svijetu.“ – izjavio je Arrigo Giana, izvršni direktor ATM-a.
„Posebno smo ponosni što isporučujemo nove tramvaje za Milano i što njegovim građanima možemo ponuditi visoke standarde udobnosti putovanja, sigurnosti i pristupačnosti. Tramlink je rezultat Stadlerovog dugogodišnjeg iskustva u sektoru tramvajskih vozila i referentna je točka u smislu performansi, pouzdanosti, sigurnosti, pristupačnosti, udobnosti i vrhunske tehnologije.“ – kazao je Iñigo Parra, izvršni direktor i izvršni predsjednik tvrtke Stadler Valencia.
Prvi Tramlink broj 7701 prometuje na dvije gradske linije od 20. veljače
Novi 25-metarski niskopodni tramvaji milanske žute boje („giallo Milano“) imaju tri vagona s troja vrata sa svake strane i ukupno 66 sjedala otpornih na vandalizam. Vozila raspolažu s naprednim videonadzorom u stvarnom vremenu s deset internih kamera, povezanih s ATM sigurnosnim centrom, kao i suvremenim zaslonima za informiranje putnika o sljedećim stanicama, mogućnostima presjedanja, vremenima polaska te općim informacijama o stanju u gradskom prometu.
Tramlink također jamči poboljšanu udobnost putovanja zahvaljujući tehnološkim sustavima koji ih čine tišim. Novi tramvaji su u potpunosti klimatizirani i opremljeni USB utičnicama za punjenje pametnih telefona te raspolažu prostorom i rampama za osobe s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti.
Grupa ATM u Milanu upravlja jednom od najvažnijih i najsloženijih tramvajskih mreža u cijelom svijetu, a dodijeljen joj je i projekt nove lake željeznice u Kopenhagenu, koja će početi prometovati ove godine.
Poduzeće ATM (Azienda Trasporti Milanesi S.p.A.) u Milanu upravlja s pet linija podzemne željeznice, 17 tramvajskih linija, 122 autobusne i četiri trolejbuske linije, a usluge javnog prijevoza pruža i u 46 okolnih općina.
Impresivan investicijski plan ATM-a uključuje obnovu cjelokupne flote vozila kako bi se ponudila usluga mobilnosti koja sve više odgovara potrebama građana i transformaciji grada. Što se tiče mreže podzemne željeznice, planirano je uvođenje 46 novih vlakova za metro linije M1 i M3. Prvi od novih Hitachi Rail vlakova stigao je prošlog prosinca i počet će voziti crvenom linijom M1 (Linea Rossa) od ljeta 2025. Do sredine 2026. u funkciji će biti oko polovice novih vlakova (ukupno 21 vlak). Nadalje, ATM nastavlja s elektrifikacijom autobusnog voznog parka. Trenutačno na 24 autobusne linije prometuje 280 e-autobusa, a 320 novih električnih vozila počet će prometovati do 2026. godine. Time će čak polovica voznog parka biti potpuno električna, odnosno 600 od ukupno 1200 autobusa.
Stjepan Felber | Ekovjesnik