U Milanu otvorena nova dionica linije Metrotranvia 7
Nova dionica povezuje milansku četvrt Adriano s linijama podzemne željeznice M1 u Precottu i M5 u Bicocci
Dionica duga 1,5 km ima pet tramvajskih stajališta, a njome prometuju novi tramvaji Tramlink milanskog gradskog poduzeća za javni prijevoz Azienda Trasporti Milanesi S.p.A. (ATM). Riječ je o dvosmjernim tramvajima najnovije generacije ATM-a, kapaciteta do 200 putnika. Tramvaji prometuju od 5:30 do 2:15 sati, s intervalima polazaka svakih sedam do osam minuta tijekom najprometnijeg dijela dana.
Svečanom otvaranju nove dionice tramvajske linije Metrotranvia 7 u četvrtak, 16. listopada 2025., nazočili su gradonačelnik Milana Giuseppe Sala, pročelnica za mobilnost Arianna Censi, pročelnik za javne radove Marco Granelli, glavni direktor ATM-a Alberto Zorzan i Elio Franzini, predsjednik tvrtke MM S.p.A. koja je izradila projekt, raspisala javnu nabavu, obavljala nadzor nad radovima te ispitivanjem konstrukcija.
Nova dionica nadovezuje se na već postojeću tramvajsku mrežu te će stanovnicima četvrti Adriano omogućiti izravnu povezanost sa stanicama podzemne željeznice M1 u Precottu i M5 u Bicocci, željezničkom postajom Greco Pirelli te Sveučilištem Milano-Bicocca.
U tijeku su radovi na proširenju tramvajske mreže na još tri dionice: Cascina Gobba – četvrt Adriano, Viale Fulvio Testi – Bolnica Niguarda te između četvrti Bovisa i željezničke postaje Bovisa FN. Puštanje u promet novih dionica planirano je početkom 2027. godine.
Prva dionica, Cascina Gobba – Adriano, duga je oko 1,4 kilometra, a projekt obuhvaća i izgradnju nove gradske prometnice Adriano-Martesana, koja će rasteretiti promet u povijesnoj jezgri Crescenzaga, te biciklističke staze. Povezanost sa stanicom podzemne željeznice Cascina Gobba osigurat će cestovni i željeznički most preko kanala Martesana, između ulica Via Idro i Via San Mamete, svaki dug 35 metara i težak 135 tona. Uz to, izgradit će se i pješački most preko rijeke Lambro, koji će povezivati završnu postaju linije Metrotramvia 7 u ulici Via Rizzoli s metro stanicom M2 Cascina Gobba i time omogućiti pristup tramvajskoj liniji prema Bolnici San Raffaele.
Projekt uključuje i izgradnju nove tramvajske pruge, potpuno odvojene od cestovnog prometa, koja će od ulice Via Adriano voditi prema ulici Via San Mamete, zatim ulicama Via Padova i Via Rizzoli sve do metro stanice M2 Cascina Gobba. Time će stanovnici četvrti Adriano moći u samo nekoliko minuta stići do linije M2, zahvaljujući 1400 metara nove dionice tramvajske pruge. Ukupni trošak izgradnje dionice Gobba – Adriano procjenjuje se na 37,6 milijuna eura, financiranih dijelom iz programa „Pakt za Milano“, a dijelom iz fondova Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (PNRR).
>>> Pročitajte još >>> ATM Milano predstavio tramvaj najnovije generacije
- Prvi milanski dvosmjerni tramvaj nabavljen je s ciljem daljnje modernizacije gradskog sustava javnog prijevoza. Novi Tramlink s cijelim nizom vrhunskih tehnoloških značajki nudi napredne sigurnosne sustave, poboljšanu pristupačnost i znatno tišu vožnju. © Comune di Milano
Duž većeg dijela 1,7 km duge druge dionice, od avenije Viale Fulvio Testi do Bolnice Niguarda, posadit će se zeleni tepih od seduma, a uz tramvajsku prugu izgradit će se nova biciklistička staza povezana s onima u okolnim ulicama. Tračnice su već postavljene na betonsku podlogu, a dijelovi dionice u blizini stambenih zgrada bit će opremljeni antivibracijskim slojem. Završetak radova predviđen je do kraja 2026. godine, čime će se omogućiti početak prometovanja u prvom tromjesečju 2027. Ova dionica također se financira sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (PNRR).
Treća dionica u milanskoj četvrti Bovisa obuhvaća područje između trga Piazza Alfieri, ulica Via Bovisasca i Via Durando te trga Piazzale Bausan. Omogućit će produženje tramvajske linije 2 do željezničke postaje Bovisa, važnog čvorišta gradske i regionalne željeznice. Uz izgradnju nove dionice nastat će i novi gradski trg namijenjen stanovnicima i studentima Milanskog politehničkog sveučilišta (Politecnico di Milano), a završetak radova očekuje se početkom 2027. godine.
Trošak novoizgrađene dionice iznosi 17,8 milijuna eura, od čega je oko 55 posto financirao Grad Milano, a ostatak država, uz dodatnih osam milijuna eura za sanaciju tla od azbesta. Za ostale tri dionice u izgradnji ukupni planirani iznos iznosi 88,5 milijuna eura.
Po završetku radova linija Metrotranvia 7, poznata i pod imenom „Interquartiere Nord“, imat će ukupnu dužinu od oko 14 kilometara i to većinom u zaštićenom koridoru. Linija će povezivati sve gradske četvrti u sjevernom dijelu Milana – od metro stanice M2 Cascina Gobba na istoku do stanice FS Certosa na zapadu.
Na trasi će se nalaziti važna prometna čvorišta javnog prijevoza: tri linije podzemne željeznice – M1, M3 i M5, te tri regionalne željezničke linije (R i S), među kojima su postaje Greco Pirelli FS i Bovisa FS, kojom prolazi i gradski željeznički prsten. Linija će povezivati i ključne gradske točke poput Sveučilišta Milano-Bicocca, Milanskog politehničkog sveučilišta u četvrti Bovisa, bolnica Niguarda i San Raffaele te kazališta Teatro Arcimboldi Milano (TAM).
Linija Metrotranvia 7 prva je u Milanu koja će povezivati četvrti u smjeru istok–zapad, omogućujući građanima da dođu do različitih prometnih koridora bez potrebe za prolaskom kroz središte grada. Time se jača prometna mreža koja postaje pristupačnija, brža, kontinuirana i bolje integrirana.
Stjepan Felber | Ekovjesnik