U sjevernoj Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Uspješno pušten u promet prvi svjetski vlak na vodikov pogon

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon službeno je pušten u promet ovog ponedjeljka u njemačkoj saveznoj državi Donja Saska. Dva plava vlaka Coradia iLint, koje je proizveo francuski Alstom u Salzgitteru, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervördea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

Oko tisuću kilometara s jednim spremnikom

Kako se navodi u priopćenju tvrtke Alstom, u Njemačkoj je u ponedjeljak u promet pušten prvi svjetski vlak na vodikov pogon čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija suprotstavlja dizelskim vlakovima koji onečišćuju zrak.

„Prvi svjetski vlak na vodikov pogon ulazi u komercijalnu djelatnost i spreman je za proizvodnju“, rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervörde, stanici na kojoj će se vlak puniti vodikom. 

Vlakovi se proizvode u Alstomovom pogonu u njemačkom Salzgitteru, a kada se prema očekivanom roku do prosinca 2021. godine Donjoj Saskoj, čija je vlada u tehnologiju investirala 81 milijun eura,  isporuči preostalih 14 vlakova, zamijenit će sadašnje dizelelektrične vlakove njemačkog željezničkog operatera LNVG.

Coradia iLint vlakovi ne uzrokuju štetne emisije

Ovo je još jedan bitan poticaj napuštanju dizelskih motora i prelasku na obnovljive izvore energije, a nove garniture vlakova Coradia iLint s jednim punjenjem vodika mogu prijeći čak 1.000 kilometara, uz postizanje najveće brzine od 140 km/h i kapacitet od 300 putnika. Pokreću ga dva elektromotora, a električnu struju za njihov rad stvaraju gorivni članci na krovu vlaka, do kojih se nalaze dva spremnika vodika, svaki kapaciteta 90 kilograma vodika.

Nove garniture vlakova francuske multinacionalne kompanije Alstom pri pogonu ne uzrokuju štetne emisije, pokretane su gorivnim člancima u kojima se oksidacijom vodika proizvodi električna i toplinska energija, a kao nusproizvod nastaje samo vodena para. Sav višak energije skladišti se u litij-ionskim baterijama u vlaku. 

Coradia iLint / Fotografija: Alstom - René Frampe

Vlakovi na vodikov pogon do 2022. i u Francuskoj

Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i tiša alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim njemačkim gradovima koji se bore s velikim onečišćenjima zraka. 

„Vlakovi na vodikov pogon su svakako skuplji od dizelskih, no njihovo je održavanje jeftinije“, izjavio je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP. 

Druge zemlje se također zanimaju za uvođenje vlakova na vodikov pogon, tvrde u Alstomu, uključujući Veliku Britaniju, Nizozemsku, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu, dok se francuska vlada već izjasnila da će ih uvesti u promet do 2022. godine.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

München zabranjuje e-romobile u javnom prijevozu

Električni romobili uskoro više neće biti dopušteni u podzemnoj željeznici, tramvajima i autobusima, a tom odlukom minhenski prijevoznik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) slijedi primjere sve većeg broja europskih gradova.

Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

Suradnja na projektu uvođenju vodika u javni gradski prijevoz

Grad Zagreb i INA će zajednički raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba, kao i na razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER