Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Alstom za Njemačku isporučuje 14 garnitura vlakova s gorivnim člancima

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

Nove garniture vlakova francuske multinacionalne kompanije Alstom koje pri pogonu ne uzrokuju štetne emisije, pokretane su gorivnim člancima u kojima se oksidacijom vodika proizvodi električna i toplinska energija, a kao nusproizvod nastaje samo vodena para.

Idealni za zaštitu okoliša

Vlakovi se proizvode u Alstomovom pogonu u njemačkom Salzgitteru, a kada se prema očekivanju u prosincu 2021. godine puste u promet, zamijenit će sadašnje dizelelektrične vlakove njemačkog željezničkog operatera LNVG.

Ovo je još jedan bitan poticaj napuštanju dizelskih motora i prelasku na obnovljive izvore energije, a nove garniture vlakova naziva Coradia iLint s jednim punjenjem vodika moći će prijeći čak 1.000 kilometara, uz postizanje najveće brzine od 140 km/h. Pokreću ga dva elektromotora, a električnu struju za njihov rad stvaraju gorivni članci na krovu vlaka, do kojih se nalaze dva spremnika vodika, svaki kapaciteta 90 kilograma vodika.

Dva ovakva vlaka već će od proljeća 2018. održavati liniju između Cuxhavena i Buxtehudea na sjeveru Njemačke, a od prosinca 2021., trebalo bi prometovati svih 14 vlakova.

Njemačka je odabrala vodik umjesto dizela

Alstom je sklopio ugovor tijekom održavanja Svjetske klimatske konferencije UN-a u Bonnu na kojoj su se okupili sudionici iz 200 zemalja svijeta, a sve s ciljem razvijanja globalnog sporazuma o klimatskim promjenama.

„Ovo je velika promjena u željezničkom prijevozu koja vodi ka postepenom prijelazu na čiste oblike energije“, izjavio je Gian Luca Erbacci, viši potpredsjednik Uprave za europsko tržište u Alstomu. „Po prvi put će regionalni, putnički i konvencionalni dizel vlakovi biti zamijenjeni s vlakovima na vodik koje će karakterizirati nulte emisije štetnih plinova i visoka učinkovitost.“

Vozila s pogonom na vodik su izuzetno ekološki prihvatljiva transportna sredstva, a njihove prednosti nisu prepoznali samo proizvođači automobila poput Toyote i Honde, već i mnogi investitori koji žele ulagati u vodikove gorive članke zbog ekonomičnosti i okolišne prihvatljivosti.

VEZANE VIJESTI

Luka Hamburg ubrzava elektrifikaciju teretnog prometa

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg osigurava da luka Hamburg ostane privlačna za brodske kompanije i putnike te je stoga u najsuvremenijem hamburškom terminalu za krstarenja instalirano šest brzih punionica za električna vozila. Savezna njemačka vlada projekt je financirala s oko 260.000 eura.

U sjevernoj Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon službeno je pušten u promet ovog ponedjeljka u njemačkoj saveznoj državi Donja Saska. Dva plava vlaka Coradia iLint, koje je proizveo francuski Alstom u Salzgitteru, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervördea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

Suradnja na projektu uvođenju vodika u javni gradski prijevoz

Grad Zagreb i INA će zajednički raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba, kao i na razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER