Europski parlament zabranjuje štetno oglašavanje djeci

Novi propisi za audiovizualne medije

Europski parlament danas glasa o Direktivi o audiovizualnim medijskim uslugama. Na Direktivi je radila i hrvatska zastupnica Biljana Borzan u cilju zaštite djece od agresivnog reklamiranja. Direktiva zabranjuje oglašavanje duhanskih proizvoda u internetskim sadržajima za djecu, a ograničava oglašavanje alkohola i nezdrave hrane.

„Oglašavanje upućeno djeci mora biti u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su izložena djeca, i to ona od 13 do 15 godina, jer se pojavljuje na slikama, u reklamama, videoigricama i slično. Uz to, gotovo 40 posto djece u dobi do 12 godina direktno je izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina njih školske dobi je pretila“, ističe Biljana Borzan.

Švedska je, primjerice, zabranila određene televizijske programe za djecu mlađu od 12 godina dok je Velika Britanija zabranila reklamiranje takozvanih EDNP proizvoda, odnosno energetskih proizvoda s niskom nutritivnom vrijednošću. 

„U Europi je pretilo više od pola stanovnika, a velik dio ih pati od bolesti povezanih s alkoholom. Unatoč tome, države članice su smanjile sredstva za reguliranje reklamiranja s 2,9 na 1,9 posto. Upravo zato je važno imati kvalitetan zakonodavni okvir na razini EU-a“, kaže Borzan.

Direktiva potvrđuje ograničenja za radiotelevizije i uvodi nova za online platforme poput Youtubea i slično. Platforme se obvezuju da ukoliko imaju saznanje da sadržaj nije za djecu, trebaju ga učiniti nedostupnim. Također, moraju napraviti jednostavan mehanizam gdje bi primjerice roditelj lako mogao ukazati da je sadržaj štetan za djecu.

„Gledanje različitog videosadržaja na internetu također je u velikom porastu. Djeca do 12 godina ne znaju prepoznati reklamnu aktivnost u takvim sadržajima. Čak pet posto glazbenih videa promovira alkohol, a 87 posto djece i adolescenata pregledalo ih je nekoliko puta“, kazala je Borzan.

Ekovjesnik

 

>>> Pročitajte još >>> Novi propisi za audiovizualne medije

VEZANE VIJESTI

Novo LIFE programsko razdoblje (LIFE 2021.-2027.)

Program LIFE jedini je financijski instrument Europske unije namijenjen isključivo financiranju aktivnosti na području zaštite okoliša, prirode i klime s ciljem provedbe, poboljšanja i razvoja EU politika i zakonodavstva iz područja okoliša, prirode i klime kroz sufinanciranje projekata s europskom dodanom vrijednošću.

Novi propisi za audiovizualne medije

Internet je uvelike promijenio način na koji gledamo filmove, videozapise i televizijske emisije. Parlament se bavi donošenjem propisa kako bi se išlo ukorak s promjenama, kako bi se djeca bolje zaštitila od neprimjerenog materijala i podržale europske produkcije.

Geoblokiranje i internetska kupnja

Od danas se primjenjuju nova pravila kojima se trgovce na malo obvezuje omogućiti jednak pristup robi i uslugama svugdje unutar Europske unije. Geoblokiranje se unutar EU-a privodi kraju!

Zaštita potrošača: prodaja robe i digitalnog sadržaja

Novim pravilima Europski parlament omogućava lakšu i pravedniju kupovinu robe i digitalnog sadržaja. Promjene uključuju bolju zaštitu kupaca koji kupe proizvod s greškom i posebna pravila za digitalni sadržaj kao što su aplikacije, filmovi i glazba.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER