Započeli radovi na širenju mreže metroa u Beču

Korištenjem javnog prijevoza emisija CO2 bi se u Beču ubuduće mogla smanjiti za čak 75.000 tona godišnje

Produženje linije metroa U2 i izgradnja nove linije U5 najveći je infrastrukturni projekt u austrijskoj metropoli koji će u velikoj mjeri doprinijeti i zaštiti klime

Svečanim polaganjem kamena temeljca na budućoj metro stanici Frankhplatz nove linije U5 proteklog je tjedna označen početak radova na širenju mreže metroa u Beču. Riječ je o produženju linije U2 te izgradnji nove linije U5 u sklopu čega će bečka podzemna željeznica dobiti 11 novih stanica i dodatnih 9 kilometara. Prvi je to veliki projekt širenja mreže metroa u središtu glavnog grada Austrije nakon izgradnje linije U3 u 90-im godinama prošlog stoljeća te najveći infrastrukturni projekt u Beču.

  • Vizualizacija stanice Frankhplatz nove metro linije U5 u Beču © OLN - Office Le Nomade / LINIENDESIGN U5 © ARGE YF architekten ZT GmbH & Franz&Sue ZT GmbH

Novom tirkiznom linijom U5 i produženjem ljubičaste linije U2 znatno će se povećati kapaciteti cijele mreže bečkog javnog prijevoza koji će moći primiti 300 milijuna dodatnih putnika godišnje. Ovaj bi projekt u velikoj mjeri trebao doprinijeti i zaštiti klime. Korištenjem javnog prijevoza umjesto osobnih automobila emisija ugljikovog dioksida u Beču ubuduće bi se mogla smanjiti za čak 75.000 tona godišnje. Toliku bi količinu CO2 moglo upiti približno 6 milijuna tridesetogodišnjih stabala, što otprilike odgovara šumi veličine bečkog gradskog okruga Donaustadt. Ovaj projekt također je važan s gospodarskog aspekta jer će osigurati ukupno 30.000 radnih mjesta u glavnom gradu Austrije.

  • Novi dizajn stanica podzemne željeznice na liniji U5 / © OLN - Office Le Nomade / LINIENDESIGN U5 © ARGE YF architekten ZT GmbH & Franz&Sue ZT GmbH / Izvor: Wiener Linien

Treća generacija bečke podzemne željeznice

Realizacijom ovog važnog bečkog projekta postojeća linija podzemne željeznice U2 spojit će se s dugo očekivanom novom linijom U5, koja će dijelom preuzeti postojeću trasu linije U2 između stanica Karlsplatz i Rathaus, a trebala bi biti duga 5 kilometara i imati osam postaja. Osim toga, Beč će tako dobiti i prvu potpuno automatiziranu liniju metroa. Linija U5 trebala biti puštena u promet 2026., za početak do trga Frankhplatz, dok se u budućnosti očekuje i njezino daljnje proširenje u pravcu Elterleinplatz u 17. bečkom okrugu. Radovi na produženju linije U2 prema jugu do stanice Matzleinsdorfer Platz u okrugu Favoriten trebali biti završeni 2028. godine. Ukupna vrijednost cijelog projekta iznosi 2,1 milijardu eura, a financiraju ga austrijska vlada, Grad Beč i bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

Povratak godine: Linija U2 ponovno vozi od Karlsplatza do Seestadta

Wiener Linien slavi povratak godine! Od 6. prosinca 2024. linija U2 ponovno vozi od Seestadta do Karlsplatza. Modernizirana glavna linija U2 sa stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz ponovno je dostupna svim korisnicima bečkog javnog prijevoza.

Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER