Povratak godine: Linija U2 ponovno vozi od Karlsplatza do Seestadta
Nakon uspješne probne faze, linija U2 bečke podzemne željeznice 6. prosinca počela s punim radom
Wiener Linien slavi povratak godine! Od 6. prosinca 2024. linija U2 ponovno vozi od Seestadta do Karlsplatza. Modernizirana glavna linija U2 sa stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz ponovno je dostupna svim korisnicima bečkog javnog prijevoza.
Završeni su radovi na opsežnoj modernizaciji glavne linije U2, a prvi vlak krenuo je prema Seestadtu sa stanice U2 Karlsplatz u petak 6. prosinca u 5:01 sati ujutro. Od tada brojni korisnici javnog prijevoza putuju moderniziranom trasom linije U2, a Wiener Linien na cijeloj liniji očekuje 180 000 putnika dnevno. Samo na trasi linije od stanice Karlsplatz do stanice Rathaus, u strogom središtu grada, svakog dana na vlakove će se ukrcati 60 000 putnika, a na stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz putnici će se prvi put susresti s novim zaštićenim platformama.
Nakon brojnih probnih vožnji bez putnika, sva izvješća koja su bila potrebna za ponovno puštanje u rad glavne trase U2 ocijenjene su pozitivno, a nakon intenzivne pripremne faze počelo je i odvijanje putničkog prometa. Tijekom prvih nekoliko tjedana Wiener Linien će kao mjeru predostrožnosti duž linije rasporediti više tehničkog i servisnog osoblja, a dodatni zaposlenici također su raspoređeni u kontrolnom centru podzemne željeznice.
Završene su pripreme za potpuno automatski rad linije U5 od 2026.
Prilikom modernizacije linije U2, Wiener Linien je u potpunosti obnovio trasu između U2 stanica Schottentor i Karlsplatz kako bi ih pripremio za potpuno automatizirani rad linije U5 od 2026. godine.
Preko 200 osoba sudjelovalo je u realizaciji ovog velikog projekta: postavljeno je 200 platformskih modula sa 16 000 četvornih metara staklene površine i zamijenjeno 4,8 kilometara tračnica. Obnovljeno je šest dizala te 10 pokretnih stepenica, a sva vrata na platformama opremljena su različitim tehnologijama i povezana s cjelokupnim sustavom putem softvera. Stanice su sada osvijetljene suvremenom i štedljivom LED rasvjetom, a ugrađen je i novi sustav taktilnog navođenja za bolju orijentaciju slabovidnih osoba.
Nastavljaju se radovi na čvorištu U2xU5
Istodobno su se odvijali opsežni građevinski radovi na budućem čvorištu javnog prijevoza U2xU5 Rathaus i stanici U5 Frankhplatz. U području oko bečke Gradske vijećnice, Wiener Linien nastavlja s radovima na novom čvorištu javnog prijevoza i to do otvaranja nove trase U2 do Matzleinsdorfer Platza. S proširenjem javnog prijevoza U2xU5, linija U2 će u budućnosti dobiti novi tunel od Schottentora kojim će se povezati s budućom stanicom U5 kod Gradske vijećnice.
Nova ruta U5 također je povezana s postojećim tunelom linije U2 u ulici Landesgerichtsstrasse. Linija U5 vozit će ovuda od 2026. sve do trga i stanice Frankhplatz, a u budućnosti, s daljnjim proširenjem, do XVII. bečkog okruga Hernals. Trasa U2 do trga Matzleinsdorfer Platz trebala bi se završiti 2030. godine.
Stjepan Felber | Ekovjesnik