Povratak godine: Linija U2 ponovno vozi od Karlsplatza do Seestadta

Nakon uspješne probne faze, linija U2 bečke podzemne željeznice 6. prosinca počela s punim radom

Wiener Linien slavi povratak godine! Od 6. prosinca 2024. linija U2 ponovno vozi od Seestadta do Karlsplatza. Modernizirana glavna linija U2 sa stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz ponovno je dostupna svim korisnicima bečkog javnog prijevoza.

Završeni su radovi na opsežnoj modernizaciji glavne linije U2, a prvi vlak krenuo je prema Seestadtu sa stanice U2 Karlsplatz u petak 6. prosinca u 5:01 sati ujutro. Od tada brojni korisnici javnog prijevoza putuju moderniziranom trasom linije U2, a Wiener Linien na cijeloj liniji očekuje 180 000 putnika dnevno. Samo na trasi linije od stanice Karlsplatz do stanice Rathaus, u strogom središtu grada, svakog dana na vlakove će se ukrcati 60 000 putnika, a na stanicama Rathaus, Volkstheater, Museumsquartier i Karlsplatz putnici će se prvi put susresti s novim zaštićenim platformama.

Nakon brojnih probnih vožnji bez putnika, sva izvješća koja su bila potrebna za ponovno puštanje u rad glavne trase U2 ocijenjene su pozitivno, a nakon intenzivne pripremne faze počelo je i odvijanje putničkog prometa. Tijekom prvih nekoliko tjedana Wiener Linien će kao mjeru predostrožnosti duž linije rasporediti više tehničkog i servisnog osoblja, a dodatni zaposlenici također su raspoređeni u kontrolnom centru podzemne željeznice.

Završene su pripreme za potpuno automatski rad linije U5 od 2026.

Prilikom modernizacije linije U2, Wiener Linien je u potpunosti obnovio trasu između U2 stanica Schottentor i Karlsplatz kako bi ih pripremio za potpuno automatizirani rad linije U5 od 2026. godine.

Preko 200 osoba sudjelovalo je u realizaciji ovog velikog projekta: postavljeno je 200 platformskih modula sa 16 000 četvornih metara staklene površine i zamijenjeno 4,8 kilometara tračnica. Obnovljeno je šest dizala te 10 pokretnih stepenica, a sva vrata na platformama opremljena su različitim tehnologijama i povezana s cjelokupnim sustavom putem softvera. Stanice su sada osvijetljene suvremenom i štedljivom LED rasvjetom, a ugrađen je i novi sustav taktilnog navođenja za bolju orijentaciju slabovidnih osoba.

Nastavljaju se radovi na čvorištu U2xU5

Istodobno su se odvijali opsežni građevinski radovi na budućem čvorištu javnog prijevoza U2xU5 Rathaus i stanici U5 Frankhplatz. U području oko bečke Gradske vijećnice, Wiener Linien nastavlja s radovima na novom čvorištu javnog prijevoza i to do otvaranja nove trase U2 do Matzleinsdorfer Platza. S proširenjem javnog prijevoza U2xU5, linija U2 će u budućnosti dobiti novi tunel od Schottentora kojim će se povezati s budućom stanicom U5 kod Gradske vijećnice.

Nova ruta U5 također je povezana s postojećim tunelom linije U2 u ulici Landesgerichtsstrasse. Linija U5 vozit će ovuda od 2026. sve do trga i stanice Frankhplatz, a u budućnosti, s daljnjim proširenjem, do XVII. bečkog okruga Hernals. Trasa U2 do trga Matzleinsdorfer Platz trebala bi se završiti 2030. godine.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER