Oliver Ressler: Prošlost je otkazana, budućnost je nepovratna

Riječka udruga Drugo more predstavlja izložbu austrijskog umjetnika i aktivista Olivera Resslera

Nakon privremene obustave svih planiranih javnih događanja, udruga Drugo more u riječkoj Galeriji Filodrammatica 19. svibnja otvara novu izložbu, naziva „Prošlost je otkazana, budućnost je nepovratna".

Riječ je o filmskom projektu u nastajanju nagrađivanog bečkog umjetnika Olivera Resslera, koji od 2016. godine aktivno prati napore globalnog klimatskog pokreta u rušenju ekonomskog sustava koji je u velikoj mjeri ovisan o fosilnim gorivima.

Izložba će se otvoriti u utorak, 19. svibnja u 18 sati i taj dan ostati otvorena do 20 sati. Nakon otvorenja, izložbu je moguće posjetiti do 6. lipnja, od ponedjeljka do petka od 11 do 13 sati i od 17 do 20 sati, te subotom od 11 do 13 sati.

U skladu s preporučenim mjerama kojima se izbjegava okupljanje velikog broja ljudi, u prostoru galerije će istovremeno moći biti najviše 12 posjetitelja, koje se poziva da na ulazu dezinficiraju ruke i održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost. Ulaz na izložbu je slobodan, a svi filmovi imaju hrvatske titlove.

O izložbi

Donedavno smatrano znanstvenom fantastikom, globalno zatopljenje je danas znanstvena činjenica i stvarnost u kojoj već živimo. Posljednja izvješća Međuvladinog panela o klimatskim promjenama navode kako se naš planet na više načina i neočekivanom brzinom približava pragu čijim će prelaskom učinjena šteta biti nepovratna. Kroz šest video radova koje povezuje zajednički naslov Sve se spaja dok se sve raspada, Ressler bilježi situaciju u kojoj već postoji sva potrebna tehnologija za okončanje ere fosilnih goriva, a globalni klimatski pokreti postaju snažniji nego ikada.

  • Resslerova video instalacija na izložbi u Kunst Haus Wien u Beču / Foto: Oliver Ressler

Povezujući mnoge kontekste, glasove i iskustva, svaki od predstavljenih filmova prati po jedan ključni događaj za klimatski pokret: prosvjede aktivista protiv Konferencije UN-a o klimatskim promjenama u Parizu za koju se znalo da neće uroditi sporazumom kojim bi se umanjilo globalno zatopljenje (COP21, 2017.), masovne akcije blokade ugljena lignita u Lužicu kod Berlina (Kraj puta, 2016.) i u Bilini u Češkoj (Granice smo mi, 2019), život samoorganizirane zajednice na najvećem autonomnom teritoriju u Europi, koja godinama uspješno sprječava francuske vlasti da na tom području kod Nantesa izgradi aerodrom (ZAD, 2017.), blokadu amsterdamske luke u koju pristiže ugljen iz Južne Amerike, gdje se vadi u katastrofalnim uvjetima za okoliš i lokalno stanovništvo (Šifra crveno, 2018.), i uspješnu akciju okupacije crvenog tepiha na zatvaranju prošlogodišnjeg Venecijanskog filmskog festivala, čime je pozornost međunarodnih medija i javnosti preusmjerena s ceremonije dodijele nagrada na ciljeve i zahtjeve klimatskog pokreta (Venecijanski Klimatski kamp, 2019.)

Riječima samog umjetnika, nadvladavanje trenutne ekološke, društvene i ekonomske krize prije svega je pitanje političke moći, jer će, usprkos naporima vlada i korporacija da nas različitim PR strategijama uvjere u suprotno, o napuštanju fosilnih goriva odlučivati društveni pokreti i njihovi pritisci na institucije.

Projekt je prvo predstavljen kao dvokanalna video instalacija kao dio Resslerove samostalne izložbe „Vlasništvo je krađa“ u MNAC-u – Nacionalnom muzeju suvremene umjetnosti u Bukureštu 2016. godine, a do 2020. godine je postupno proširen u šestkanalni video.

  • Oliver Ressler u Studiju Lineematiche, Bolzano / Foto: Luca Guadagnini

Oliver Ressler je umjetnik i filmski autor koji živi i radi u Beču. Njegov umjetnički rad obuhvaća instalacije, projekte u javnom prostoru i filmove na temu ekonomije, migracija, demokracije, klimatske katastrofe, formi otpora i društvenih alternativa. Uz sudjelovanje na više od 350 grupnih izložbi, samostalno je izlagao u muzejima i galerijama kao što su Berkeley Art Museum u SAD-u, Muzej suvremene umjetnosti Beograd, Centro Cultural Conde Duque u Madridu, Alexandria Contemporary Arts Forumu u Egiptu, The Cube Project Space u Taipeiju, Kunsthaus Graz u Austriji, Centro Andaluz de Arte Contemporaneo – CAAC u Sevilli, Wyspa Institute of Art u Gdanjsku, SALT Galata u Istanbulu i mnogi drugi. Snimio je 34 filma koji su bili prikazani širom svijeta na više od tisuću događaja koje su organizirali društveni pokreti i umjetničke institucije, kao i na brojnim filmskim festivalima. Od 2019. godine radi na istraživačkom projektu “Barricading the Ice Sheets” o pokretu za klimatsku pravdu, uz podršku Austrian Science Fund, koji će završiti izložbom u Grazu u rujnu 2021. godine.

Više informacija o izložbi dostupno je na internetskim stranicama Drugog mora.

VEZANE VIJESTI

Projekcija filma „Drvo“ uz razgovor s umjetnikom Oliverom Resslerom

Povodom izložbe „Barikadiranje ledenih ploča – istraživački pothvat Olivera Resslera“, Zelena akcija i Dokukino KIC u suradnji s Austrijskim kulturnim forumom i Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb organiziraju projekciju ekološkog trilera o ilegalnoj sječi i aktivistima koji postaju tajni agenti kako bi stali na kraj drvnoj mafiji koja zarađuje milijarde na uništavanju stoljetnih šuma.

Klimatski forumi petkom u MSU-u

Zelena akcija, Austrijski kulturni forum i Muzej suvremene umjetnosti (MSU) pozivaju vas na seriju „Foruma petkom“, koji će se održati od 10. prosinca 2021. do 21. siječnja 2022. u MSU Zagreb, s ciljem upoznavanja različitih inicijativa i udruga koje se u Zagrebu bore za klimatsku pravdu.Zelena akcija, Austrijski kulturni forum i Muzej suvremene umjetnosti (MSU) pozivaju vas na seriju „Foruma petkom“, koji će se održati od 10. prosinca 2021. do 21. siječnja 2022. u MSU Zagreb, s ciljem upoznavanja različitih inicijativa i udruga koje se u Zagrebu bore za klimatsku pravdu.

Sanjaju li biljke sutrašnjicu?

Razgovor između vizualnog umjetnika Igora Eškinje i biologa Boštjana Surine (Prirodoslovni muzej Rijeka) održat će se u sklopu programa Dopolavoro projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture u prostoru Delta Laba (Delta 5, Rijeka), u četvrtak 16. srpnja u 20 sati.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER