Montrealska Crescent Street bez automobila do kraja ljeta

Nitko ne može predvidjeti koliko će trajati aktualna zdravstvena kiza, ali kanadski Montreal ulaže napore kako bi pomogao svom gospodarstvu i prilagodio grad potrebama pješaka i biciklista!

Lokalna udruga trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog prometa u središnjoj montrealskoj ulici Crescent Street, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pubovima, kako bi se posjetiteljima omogućilo slobodno kretanje tijekom pandemije COVID-19.

Kako je izvijestio kanadski CBC News, poznata ulica Crescent Street u Montrealu bit će zatvorena za automobile do 30. rujna ove godine. Tako je, naime, u petak 24. srpnja odlučila gradska uprava drugog po veličini kanadskog grada i najvećeg u pokrajini Québec, a zabrana automobilskog prometa provodi se u sklopu mjera kojima se grad tijekom pandemije COVID-19 nastoji što više prilagoditi pješacima i biciklistima.

„Naši će građani dobiti dodatni prostor za sigurno kretanje u središtu grada, a ovom mjerom ujedno potičemo lokalno gospodarstvo“, stoji u priopćenju gradonačelnice Montreala Valérie Plante. „Vlasnici restorana dobit će više prostora za širenje svojih terasa, što je u ovom trenutku ključno za ugostiteljstvo grada.“

  • Namjera je privući stanovništvo i turiste u središte grada za čije oživljavanje gradska uprava planira izdvojiti 400.000 kanadskih dolara. / Twitter / Valérie Plante @Val_Plante

Inicijativa za zatvaranje ulice za automobilski promet došla je iz lokalne udruge trgovaca, a cilj je stanovnicima grada i turistima pružiti više prostora tijekom pandemije.

„Mnogi će ljudi reći da zatvaranje jedne ulice u središtu grada neće biti od prevelike pomoći, no ovoj se situaciji trebamo prilagoditi, a nama je potrebno više slobodnog prostora“, kazao je Steve Siozios, vlasnik dva ugostiteljska objekta  u ovoj ulici.

Ovo nije prvi put da se ulica zatvara za automobile. Prvo probno zatvaranje dogodilo se još 1980. godine, ali nije bilo dugog vijeka. U udruzi trgovaca ističu da nisu za trajnu zabranu prometa, ali ipak priželjkuju određeno smanjenje broja automobila. Osim što će se ovom odlukom omogućiti širenje terasa ugostiteljskih objekata, pješacima će se pružiti više slobodnog prostora za sigurno kretanje i držanje razmaka, neovisno o tome jesu li samo prolaznici ili su gosti lokalnih restorana.

  • U montrealskoj ulici Rue Ste-Catherine postavljene su izložbe i organizirana bogata kulturna ponuda. / Twitter / Valérie Plante @Val_Plante

Zabranom prometa do oživljavanja središta grada

Grad je u svom priopćenju istaknuo kako prenamjena prometnih površina za potrebe sigurnog kretanja pješaka predstavlja dio plana za oživljavanje središta Montreala, teško pogođenog pandemijom COVID-19. Gradska uprava stoga usko surađuje s poslovnim udruženjima u središtu grada i Gospodarskom komorom Montreala te planira mjere za poticanje gospodarskih aktivnosti u središtu grada u vremenu kada mnogi ljudi ostaju kod kuće zbog straha od zaraze novim koronavirusom.

Prošlog petka u Montrealu je također službeno potvrđeno otkazivanje još jedne utrke Formule 1 - 2020 Canadian Grand Prix - događaja koji obično privlači veliki broj turista te puni barove i restorane u središtu grada.

Gradonačelnica Valérie Plante je prošlog tjedna objavila i plan kojim će se tijekom cijelog ljeta u svrhu „razvoja i oživljavanja“ središta grada organizirati brojna događanja, glazbene i plesne priredbe na otvorenom te urediti pop-up parkovi i instalacije. Namjera je privući stanovništvo i turiste u središte grada, a za ove aktivnosti gradska uprava planira izdvojiti 400.000 kanadskih dolara.

„Zatvaranje ulica za automobilski promet potaknut će nastavak komercijalnih aktivnosti i olakšati pridržavanje mjera socijalnog distanciranja s kojima ćemo se svi morati suočiti u narednim mjesecima“, zaključuje se u priopćenju Grada Montreala.

Događanja na otvorenom i nove biciklističke staze

Inače, za promet je zatvoren i dio obližnje ulice Rue Ste-Catherine u kojoj su postavljene izložbe i bogata kulturna ponuda s brojnim događanjima na otvorenom, a građanima i obiteljima s djecom nude se posebno uređene lokacije za odmor i opuštanje tijekom ljetnih vrućina.

Zbog pandemije je tijekom ljeta uređeno pet zona susreta u različitim dijelovima Montrela kako bi se omogućilo lakše kretanje i dijeljenje javnog prostora, kako za vozače automobila, tako i za pješake i bicikliste te ostale korisnike aktivne mobilnosti. Također, s obzirom da je naglo porasla upotreba bicikala, privremeno je uređeno 2,7 km zaštićenih biciklističkih staza, a nove će se nastaviti uređivati sve do kraja jeseni.

S.F. / Ekovjesnik

  • Naslovna fotografija: Wikimedia Commons / Chicoutimi

 

VEZANE VIJESTI

Montreal je u dvije godine ukinuo 4.280 parkirnih mjesta

Otkad je Valérie Plante prije dvije godine postala gradonačelnica Montreala, na javnim je površinama ukinuto 4.280 parkirnih mjesta, od kojih je njih više od 2.800 zamijenjeno novim biciklističkim stazama. Vlasnici limenih ljubimaca stvarno nemaju razlog za ljutnju jer taj broj čini manje od jedan posto uličnih parkirališnih mjesta u Montrealu.

Privremena zabrana prometa utjecala na značajan porast prometa trgovina

Prema podacima dublinskog gradskog vijeća, mjera privremene zabrane prometa u jednoj od dvije glavne trgovačke ulice u središtu grada i njenom neposrednom okruženju, već je tijekom prvog vikenda provođenja utjecala na značajno povećanje prometa trgovina i ugostiteljskih objekata. Stoga će zabrana prometa u ulici Grafton Street tijekom sljedeća tri vikenda trajati duže i vrijedit će od 11-23 sata, javlja irska nacionalna televizija RTÉ.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER