Borzan: Skoro polovica naših građana brine oko plaćanja režija

Istraživanje je pokazalo kako u Hrvatskoj 87 posto građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava

Povodom Svjetskog dana prava potrošača 15. ožujka, europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je najnovije istraživanje Europske komisije o ponašanju potrošača tijekom pandemije

„Pandemija je značajno utjecala na ponašanja naših građana, došlo je do povećanja online kupovine, ali i uvažavanju okoliša pri kupovini. Čak 76,5 posto naših građana je kupovalo proizvode koji su bolji za okoliš, premda su skuplji. To mi je drago jer u Europskom parlamentu radim na nizu prijedloga kako bi proizvodi koje kupujemo trajali dulje, kako se ne bi pokvarili odmah po isteku jamstva, kako bi popravak bio lakši i jeftiniji, a potrošač znao koliko će otprilike trajati“, objašnjava Biljana Borzan.

Istraživanje je pokazalo kako je razina upoznatosti s potrošačkim pravima niska, a građani više vjeruju da će im trgovci pomoći riješiti problem nego javne vlasti

„Povjerenje naših građana u javne institucije je slabo. Vlada je pogasila Savjetovališta za potrošače, a potrošačkim udrugama otežava rad nestabilnim financiranjem. Savjetovališta i udruge su naši potrošači prepoznali kao saveznike, a s radom javnih službi koje bi im trebale pomoći nemaju dobra iskustva“, kaže Borzan.

  • Biljana Borzan, Potpredsjednica Socijalista i demokrata u Europskom parlamentu / Ured Biljane Borzan

Borzan ističe kako je istraživanje  pokazalo i promjene u potrošnji građana. Naime, skoro polovica naših ljudi je zabrinuta oko plaćanja mjesečnih računa u kućanstvu, po čemu smo među lošijima u EU, a većina ih je zbog pandemije odgodila veće kupnje.

„Nažalost, prema pravima potrošača Hrvatska je na europskom dnu. Moj ured je svakodnevno zatrpan upitima građana o njihovim pravima, što pokazuje da ljudi žele istjerati pravdu te da su frustrirani situacijom na tržištu. Vlada mora bolje zaštiti građane koji su slabija strana u sukobu s trgovcima ili podizvođačima, raditi na podizanju svijesti o potrošačkim pravima i povećati resurse potrošačkih udruga“, rekla je Borzan.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Biljana Borzan: Više od 80 posto građana naišlo je na lažno snižene proizvode

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan u ponedjeljak je u Kući Europe predstavila rezultate istraživanja o iskustvima građana pri online kupovini. Broj građana koji kupuje online i ima povjerenje u online trgovce udvostručio se u odnosu na razdoblje prije pandemije, a čak 67 posto građana čeka rasprodaju poput „Crnog petka“ kako bi obavili kupovinu.

Borzan: S dva klika moći ćemo otkazati online kupnju

Europski parlament danas je potvrdio konačni dogovor o ugovorima na daljinu za financijske usluge. Usvojeni su i prijedlozi hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan o uvođenju tzv. gumba za otkazivanje koji će olakšati online kupovinu našim građanima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER