Borzan: „Građani se najviše žale na teleoperatere“
„Potrošačka prava ne smiju biti mrtvo slovo na papiru, samo efikasan nadzor i stroge kazne mogu donijeti promjenu!“, rekla je Borzan.
Povodom Dana potrošača hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu objavila je rezultate istraživanja najčešćih potrošačkih upita, a na raspravi u Europskom parlamentu upozorila je na visoke cijene u istočnoj Europi i tražila stroži nadzor i veće kazne za odgovorne.
„Prema mom istraživanju, građani se najviše žale na ponašanje teleoperatera (43 posto), zatim na pružatelje poštanskih usluga (40 posto), a na pružatelje komunalnih usluga, trgovce mješovitom robom i banke žali se četvrtina naših građana“, kaže Biljana Borzan.
Upravo zato je na sjednici Europskih parlamenta upozorila da neće biti stvarne jednakosti građana EU-a dok potrošačka prava završavaju na granici zapadne i istočne Europe.
„U zapadnom dijelu EU-a su rasprodaje stvarne, kod nas su samo marketinški trik, na zapadu lako kupuju preko interneta, a za našu zemlju nema dostave, njima je i cijena telefonskog poziva razumna, a nama je preskupa jer nas je teleoperater stavio u isti koš s Marokom i Novim Zelandom“, upozorila je Borzan.
Dodala je kako su cijene još za vrijeme pandemije koronavirusa rasle 30 posto više u zemljama istočne Europe, a sada su višestruko više, zbog čega u Hrvatskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj građani bojkotiraju trgovine.
„Pola kilograma tjestenine je dva puta skuplje u Hrvatskoj nego u Francuskoj, pasta za zube je tri puta skuplja u Bugarskoj nego u Njemačkoj. Potrošačka prava ne smiju biti mrtvo slovo na papiru, samo efikasan nadzor i stroge kazne mogu donijeti promjenu!“, rekla je Borzan.