Vlakom iz Budimpešte do Beča za manje od 2, a do Praga za 3,5 sata

Europski glavni gradovi sve bolje povezani brzim vlakovima. Naravno, to se ne odnosi na Zagreb!

Nova brza željeznička veza između Budimpešte i Varšave trebala bi ozbiljno smanjiti vrijeme putovanja do Beča, Bratislave i Praga, navodi se u novoj studiji izvodljivosti koju je za mađarsko Ministarstvo inovacija i tehnologije izradila nacionalna agencija za razvoj infrastrukture (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – NIF).

U priopćenju agencije navodi se kako bi ovaj veliki infrastrukturni pothvat trebao biti dovršen u sljedećem desetljeću, a priloženi video (na mađarskom jeziku) pokazuje kako će rekonfigurirana postojeća linija od budimpeštanske stanice Kelenföld do Törökbálinta znatno smanjiti trenutnu dužinu putovanja.

Kako najavljuje mađarski portal Turizmus.com, po završetku projekta brze željeznice na relaciji Budimpešta-Varšava, putnici će iz Budimpešte do Beča i Bratislave putovati manje od dva sata, do Praga će putovanje vlakom trajati 3,5, a do Varšave 5,5 sata. Inače, putovanje vlakom iz Budimpešte do Beča, ovisno o vrsti vlaka, trenutno traje od 2,5 do 3,5 sata.

Nova željeznica će također omogućiti i brže veze s glavnim odredištima u zapadnoj Europi, što je sastavni dio sveukupne strategije postizanja klimatske neutralnosti i drastičnog smanjenja emisije CO2 iz prometa. Ulaganjem u željeznice i promicanjem vlakova kao održive, sigurne i suvremene vrste prijevoza putnici se potiču na putovanja vlakom te manje korištenje automobila i aviona, posebno na kraćim udaljenostima.

Prema mađarskom ministarstvu, nova željeznička veza bi se također mogla koristiti za povećanje kapaciteta domaćih InterCity vlakova, nudeći konkurentniju alternativu vožnji do jezera Balaton.

Očekuje se da će radovi započeti početkom 2030-ih, ali rekonstrukcija postojećih pruga na području Budimpešte i šire mogla bi započeti i ranije. Nakon Székesfehérvára i Győra, nova pruga bi se kod sela Rajka preusmjerila prema Bratislavi, odnosno prema Beču kod Hegyeshaloma.

Pruga će biti prilagođena velikim brzinama, točnije vlakovima koji postižu brzinu od 350 km/sat, a očekuje se kako bi vlakovi najvećim dijelom prometovali brzinom od 250-320 km/sat, osim u naseljenim mjestima.

Podsjetimo, ako se iz Zagreba odlučite u Beč otputovati vlakom, za to će vam putovanje trebati sedam sati, gotovo isto kao i do Budimpešte. Naravno, ne i cijele godine jer je Zagreb s mađarskim glavnim gradom vlakom povezan samo od 5. lipnja do 12. rujna 2021. Uostalom, nije li već poznato da se zahvaljujući Austrijskim saveznim željeznicama (ÖBB) u lipnju 2021. uvodi noćna linija prema Splitu?

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Uvode se velike promjene u željezničkom prometu

Zastupnici u Europskom parlamentu su u srijedu usvojili nova pravila koja bolje štite putnike u željezničkom prijevozu u slučaju kašnjenja ili otkazivanja prijevoza te kada su suočeni s diskriminacijom

2021.: Europska godina željeznice

2021. je Europska godina željeznice, ali što to znači? Za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. EU mora drastično smanjiti emisije CO2 iz prometa. Ulaganje u željeznice i promicanje vlakova kao održive, sigurne i moderne vrste prijevoza jedan je od ciljeva za ovu godinu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER