Građani biraju izgled novog tramvaja na pariškoj liniji T1

Naručeno je 37 novih ALSTOM Citadis X05 tramvaja u vrijednosti 130 milijuna eura

Građanke i građani francuske regije Île-de-France do 21. siječnja 2022. mogu glasati za svoj omiljeni dizajn novog tramvaja na liniji T1. Novi tramvaji uvode se s ciljem poboljšanja udobnosti putnika i povećanja pouzdanost ove linije.

Prema priopćenju Île-de-France Mobilités (ÎDF Mobilités), organizacije koja kontrolira i koordinira različite prijevozničke tvrtke koje djeluju u javnom prijevozu na području Pariza i regije Île-de-France, za liniju T1 već je naručeno 37 novih tramvaja u vrijednosti 130 milijuna eura, koji trebaju zamijeniti postojeće od kojih neki prometuju još od 1992. godine. Osim toga, postoji i opcija narudžbe još 83 novih tramvaja, odnosno prijedlog ugovora nabave ukupno 120 tramvaja, kako bi se povećala kvaliteta usluge i zadovoljile potrebe vezane za buduća proširenja ove tramvajske linije.

  • Citadis X05 © ALSTOM / Aldino Pavone

No, još nije donijeta odluka o konačnom vanjskom izgledu novih tramvaja, o čemu će presuditi glasovi građanki i građana koji do 22. siječnja mogu birati između tri ponuđena modela.

Udobniji, sigurniji, praktičniji, ali i ljepši

Novi Citadis X05 tramvaji kompanije Alstom na obje će strane imati po šest dvostrukih vrata širine 1,30 m kako bi se olakšao ulazak i izlazak putnika, a bit će i bolje prilagođeni potrebama osoba s invaliditetom i smanjene pokretljivosti. Osim klimatizacije i poboljšane udobnosti, putnicima će nuditi audiovizualne informacije prezentirane na dinamičan i zanimljiv način na 18 ekrana raspoređenih po cijelom vozilu, a bit će opremljeni i video nadzorom.

S duljinom od 33 metra i širinom od 2,40 m, kapacitet putnika povećat će se 15 % u odnosu na postojeće tramvaje, a putnicima će u svakom tramvaju na raspolaganju biti 40 USB utičnica za punjenje mobitela, kao i LED rasvjeta kojom će se poboljšati osvjetljenje i doprinijeti ugodnijem putovanju.

  • Novi tramvaj Citadis X05 već vozi jugoistočnim pariškim predgrađem Vitry-sur-Seine © ALSTOM / Aldino Pavone

Osim toga, novi će tramvaji biti opremljeni sustavom za brojanje putnika kako bi se preciznije mjerilo korištenje linije T1 i time poboljšala usluga javnog prijevoza. Ovi novi tramvaji visokih performansi zahvaljujući manjoj težini omogućit će i smanjenje potrošnje vučne energije za najmanje 30 %, a njima će se također i daleko lakše upravljati. Naposljetku, bit će izrađeni od 95 % reciklabilnih materijala, kao i manje zahtjevni za održavanje zbog senzora raspoređenih po cijelom vozilu kako bi se omogućila dijagnostika opreme u stvarnom vremenu.

Razlike u dizajnu

Ponuđena tri modela novih tramvaja mnogima će izgledati vrlo slično, a razlike se odnose prvenstveno na njihov prednji dio. Prvi model je najsvjetliji i ima najjednostavnije oblikovan, većim dijelom ostakljen prednji dio koji je uokviren tanjom linijom u plavoj boji. Drugi je ipak tamniji i nešto robusniji, dok treći predstavlja kombinaciju prva dva dizajna.

Povratak tramvaja u Francuskoj

Unatoč zatvaranju većine tramvajskih linija u francuskim gradovima tijekom druge polovice prošlog stoljeća, sve veći broj francuskih većih gradova ima nove tramvajske mreže, uključujući Pariz, Lyon i Marseille. Podsjetimo, linija T1 puštena je u promet u srpnju 1992. godine, čime su se nakon 35 godina izbivanja tramvaji ponovno vratili u parišku regiju. Linija je nakon zadnjeg produženja u 2019. godini duga 17,9 km, ima 37 stajališta te povezuje pariška predgrađa Asnières-sur-Seine na sjeverozapadu i Noisy-le-Sec na istoku. Putovanje od stanice Quatre-Routes u Asnières-sur-Seineu do kolodvora Noisy-le-Sec traje 64 minute.

Linija se ubrzo pokazala vrlo uspješnom što potvrđuje brz porast broja putnika: liniju je 2015. godine radnim danom u prosjeku koristilo čak 188.000 putnika, čime je postala druga najprometnija tramvajska linija u pariškoj regiji, a 2019. godine ukupno je prevezla 62,7 milijuna putnika.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice

Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER